| Forfatter |
|
Nocebo Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2011 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 19 April 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt en stello DA100 Sig U2 DAC til at konvertere det digitale signal fra bl.a min computer (FLAC og MP3) til min analoge Nad M3 forstærker. Har derudover en Nad M5 cdafspiller der for tiden er forbundet med M3'eren med et VDH MC-GOLD HYBRID XLR kabel (fik det med ved købet af de to).
Da min M3'er kun har et sæt balancerede indgange vil jeg høre hvad i vil foreslå angående signalet fra DAC'en - skal jeg forbinde dem med XLR kablet eller et normalt signal kabel af en god type men ikke i helt samme prisklasse (ca 500 - 1000kr) - hvad ville være bedst?
Tror jeg kommer til at bruge computeren som signal kilde mest frem for min M5'er.
Nogen der ellers kan vejlede mig om hvilke mærker kabler jeg skal se efter?
Eller har nogle brugte gode signal kabler og evt et coaxial kabel de vil sælge?
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 19 April 2011 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eftersom forskellen på kabler oftest er så lille, så er det svært at vejlede dig, når vi ikke kender dit anlæg og rummet det spiller i. Det bedste råd vil som altid være, at låne en håndfuld forskellige kabler med hjem, og så ellers bare prøve dig frem. Det er næsten umuligt for os andre, at svare på, om du vil foretrække det ene kabel frem for det andet, eller om du overhovedet vil kunne høre forskel.  Opfordring til køb eller salg er i øvrigt ikke tilladt på forum. Brug KSB eller tag den over privatbeskeder.
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 19 April 2011 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen der er da kun én fornuftig måde at gøre det på :) Kør din M5 og alt dit andet (com osv.) ind over Stello´en og så kør fra
den og til din M3 med de balancerede. Det tør jeg æde en gammel tør l**t på at du vil vinde lydkvalitet på selv fra din M5.
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |
Nocebo Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2011 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok takker for de forløbige svar - er andre ellers enige eller??? Evt. nogen der sidder derude med en M5 og en stello???
Sry vidste ikke lige det med opfordring til køb/salg.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 21 April 2011 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er bare lige det lille problem at Nad M5 cdafspiller er en CD/SACD afspiller, og hvis man ønske at afspille SACD så skal de
være forbudet analog med Nad M3 forstærker, derfor kan du kun bruge stello DA100 Sig U2 DAC til computeren og så se jeg
disse valg mulighede:
Fra computeren usb til stello DA100 Sig U2 DAC og fra stello DA100 Sig U2 DAC med dit VDH MC-GOLD HYBRID XLR kabel til
Nad M3 forstærker.
Og din Nad M5 cdafspiller forbindes med anlog RCA kable til din Nad M3 forstærker.
Og hvis du ville havde max ud af computer musik, er dette lille program en god ide, nemlig "Pure Music" !
http://www.channld.com/puremusic/
|
| Til top |
|
| |
renstou Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 21 April 2011 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Nocebo. Håber du er blevet glad for sagerne :)
Da jeg lavede testen med Stello, M5 og M3 fik jeg mest ud af at benytte M5'ens dac ballanceret ind i M3 og køre andre digitale
kilder ind i M3 single-ended via Stello. Så havde jeg også muligheden for at lytte til SACD'er som jo ikke kan hives ud digitalt af
M5 og igennem Stello. (Udover det lød M5'ens egen dac i mine ører også en hel del bedre end Stello'ens, på det tidspunkt
spillede jeg på et sæt Mentor 6) :)
|
| Til top |
|
| |
renstou Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 21 April 2011 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Double post.. UPS :s
|
| Til top |
|
| |
Nocebo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2011 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Rene - ja er glad og har nu fået skaffet mig en stello som du kan se.
Ang det med SACD så ved jeg ikke lige om jeg overhovedet får brug for det da jeg ikke ejer en eneste af slagsen endnu.
|
| Til top |
|
| |