Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: MiniDSP/Connexelectronic digitalt system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
E30NA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2011
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har gået og leget med tanken om at investere i en ekstern DA converter, men det er jeg gået lidt væk fra efter at jeg har læst om fordelene ved et fuldt digitalt system.

Jeg har (næsten) besluttet mig for at lave en digital forstærker ud af MiniDSP/Connexelectronic moduler. Tanken var at bruge Mini Digi modulet sammen med en MiniDSP 2x8 og en Mini Streamer til USB enheder, og så køre signalet fuldt digitalt indtil effekt forstærkerne. Mine højttalere er nogle 3 vejs, jeg selv har bygget af Peerless enheder. Til effekt forstærkere har jeg tænkt på at bruge de Tripath cloner Connexelectronic bygger, med to TA3020 Audio Amplifier v3c class T med 2x110w i 8 ohm til diskant mellem tone, og en TA3020 Audio Amplifier v3c class T med 2x160w i 8 ohm til basserne. Jeg har planer om at bygge det hele ind i en gammel Sherwood KA-770D integreret forstærker jeg har stående, og så bygge strøm forsyningen ind i en kasse/boks der skal stå et styke fra forstærkeren. Connexelectronic har selv en strømforsyning der heder SMPS2000R, som kan kan levere 2000w kontinuerligt.

Jeg har forgæves googlet efter nogle test af de forskellige moduler, men har ikke kunnet finde andet end nogle få artikler på div. forums. Inden jeg investerer en masse penge i noget materiel jeg aldrig har hørt, ville jeg gerne se nogle test eller høre om andres erfaringer med produkterne. Er der nogen der har prøvet nogle af disse dele? eller er der nogen der ved hvor der ligger nogle test af delene?

Hvor stor betydning har strømforsyningen for en en forstærker? Det jeg tænker på er, at det 2000w modul virker meget lille i forhold til hvad man har set i andre forstærkere. Man kan også købe nogle kondensatorer til de forstærkere de sælger der inde- hvor stor betydning har de for lyden? Og er der bedre alternativer end den strøm forsyning?

Er der noget der er helt hen i skoven med det setup jeg har tænkt mig og bruge?

Jeg tænker også lidt på om jeg vil få problemer med kølingen når det hele skal puttes ind i et 430x130x300mm kabinet, men i de produkt blade der er lavet til forstærkerne står der, at de kører med op til 95% efektivitet, så det må være begrænset hvor stor varme udvikling der vil komme.

Det er meget fristende med de priser på produkterne, men man kan jo ikke lade være med og tænke på om det er noget "skrammel" når det er så billigt....

Mini DSP 2x8: http://www.minidsp.com/onlinestore/detail/7-minidsp-kits/fly page/73-minidsp-2x8-kit?sef=hcfp

Mini Digi: http://www.minidsp.com/onlinestore/detail/14-io-cards/flypag e/49-minidigi?sef=hcfp

Mini Streamer: http://www.minidsp.com/onlinestore/detail/14-io-cards/flypag e/64-ministreamer?sef=hcfp

SMPS2000R: http://connexelectronic.com/product_info.php/cPath/25_46/pro ducts_id/120?osCsid=vvq50mal1gbqhcu7sou51b0c51

TA3020 Audio Amplifier v3c: http://connexelectronic.com/product_info.php/cPath/39_42/pro ducts_id/54?osCsid=vvq50mal1gbqhcu7sou51b0c51

Til top Vis E30NA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af E30NA

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 25 Maj 2011 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

E30NA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2011 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:
MiniDSP digitalt delefilter og forstærker

Er du kommet i gang med og bruge dine Mini DSPér? Og hvad er din opsætning med forstærkere osv? 

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 27 Maj 2011 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Jeg ikke helt klar til lyd i nu, men når jeg er det, bliver opsætningen således:

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Båndsei
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Maj 2011 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

">

Her et billede af min effektforstærker med Mini DSP,connexelectronics og SMPS fra redrocks på1000w cont. og 2000 peak.

Det virker upåklageligt,ingen støj ,kun,masser af effekt.Det er faktisk ikke nødvendigt med blæserkøling i mit åbne kabinet ,men blæseren fulgte med smpsén og kører på nedsat spænding så den høres næsten ikke.

Bernt

Til top Vis Båndsei's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Båndsei

E30NA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2011 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

DFMS: Husk lige en tilbage melding når du er blevet færdig

Båndsei: Det lyder rigtig godt. Kan du beskrive hvordan det lyder? Mine højttalere er lidt lyse i klangen med et semi horn til diskant og til melemtonen, så jeg er meget interresseret i hvordan klangen er, plus jeg virkelig sætter pris på en dynamisk lyd.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes