Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 04:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: A/V sync prob (Sony NX710) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DazzDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Juni 2011 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hej drenge,
Jeg har lige erhvervet mig et Sony NX710, så havde glædet mig rigtig meget til at se noget lækker HD.

Meeen....

Jeg har problemer med A/V sync, altså billede og lyd passer ikke 100% sammen. Lyden er 50-150 ms foran, tror jeg ca.

Mit setup:
Ps3 (til at afspille blu-ray mv.)
Sony Nx710 (tilsluttet med HDMI, kun billede)
NAD T744 forstærker (tilsluttet med optisk fra Ps3)

Det har sikkert noget at gøre med billedet bliver behandlet, og derfor giver det delay af billedet i forhold til lyden, som bare skyder igennem NAD forstærkeren.

Men hvordan redder jeg lige den situation? Jeg har prøvet at deaktivere nogen funktioner på tvet, for at se om det skulle hjælpe, men uden held. På den anden side er det heller ikke acceptabelt, da jeg syns billedet bliver ringere?

Umiddelbart kan Ps3 eller min NAD forstærker ikke audio delay.

Kan det virkelig være rigtigt at man så bare er screwed? Det er jo helt håbløst i mine øjne? Pt er tvet jo værdiløst? Jeg kan ikke holde ud af se film med A/V sync problemer.
Til top Vis DazzDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DazzDK

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Juni 2011 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Kender ikke noget af dit udstyr, men smider ps3'eren ikke også lyd ud over hdmi - for så kan du måske forsøge at tilslutte nad'n optisk fra fjernsynet.
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juni 2011 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

...evt kan du også bruge Component udgangene. Her skal du dog have lyd phono kabler på også. Denne tilslutning er dog helt analog, men HD er stadig muligt, måske ikke lige FULL HD men 1366x768 pixel bliver det da til. Så skulle billede og lyd passe sammen. Ja, det er al den billedbehandling i tv'et, der giver problemet. Men dette kan dog afhjælpes i nogle surround receivere.

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Juni 2011 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hvis lyden kommer før billedet, kan du bruge en Felston DD740 Lip-sync box. Det bruger jeg på mit Panasonic plasma-tv som
har det problem, at lyden kommer 63 ms før billedet når jeg bruger den digitale lyd-udgang. Den kan indstilles til at lave
delay på op til 680 ms i 48kHz eller op til 340 ms i 96kHz. Det hele kan justeres on-the-fly og det virker. Derudover kan den
også fungere som en toslink->coax s/pdif-converter eller omvendt, med eller uden delay.

Den medfølgende fjernbetjening er noget møg og jeg har faktisk aldrig fået den til at virke - det kan være jeg bare er
uheldig. Men der er en del informationer på felstons hjemmeside hvordan man programmerer andre fjernbetjeninger til at
styre den lille box.

Her er et link:
http://www.felston.com/dd740/index.htm

Jeg købte min på den Amazon.co.uk:
http://www.amazon.co.uk/FELSTON-DD740-DIGITAL-AUDIO-MODULE/d p/B00131FRK8/ref=sr_1_1?
ie=UTF8&qid=1307723246&sr=8-1

Nogle vil måske mene at det er lidt dyrt for sådan en lille box... tja, men den er da rar at have - den har i hvert fald løst mit
problem.

Hvis lyden tilgengæld kommer efter billedet, så har du et problem. Det kan være man kan få en box der tager hdmi så man
både kan forsinke lyd og billede - jeg ved det ikke, men i så fald er det nok meget dyrere.

Du bør også undersøge om det kun er TV-tuneren der har et problem eller om det også gælder andre kilder... det kan være
du allerede har gjort det, men jeg ved i hvert fald at hvis man på DR HD modtager lyden som Dolby, så passer lyden ikke
med billedet på mit fjernsyn - vælger man derimod standard lyd, så passer det meget godt. Mange fjernsyn kan vist ikke
modtage Dolby-lyd og indtil videre er DR HD den eneste HD kanal jeg har, som sender lyd i både standard og dolby-format -
jeg har ikke haft problemer med andre HD-kanaler.

Uanset hvad kan lip-sync problemer være et helvede at have med at gøre - men jeg ønsker dig held og lykke hvad du end
gør for at komme det til livs.

DazzDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Juni 2011 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for input. Jeg har selv været i Sony butikken idag, samt Hifi klubben for at få råd.

Problemet er som sagt at lyden kommer før billedet, det gælder stort set alt jeg tilslutter. Så den lille Felston DD740 Lip-sync box ville nok afhjælpe problemet. Du har dog ret i den er lidt pepret. Det hele handler som sagt om den billedbehandling tv'et har, men det kan åbenbart være et problem på mange tv.

Den perfekte løsning, skulle jf. Sony manden være, at købe en receiveren med HDMI CHC+ARC ind og ud. Så tilslutte alt udstyr som Ps3, computer mv. direkte til receiveren alene med HDMI. Derefter trække én HDMI mellem tv og receiver. ARC (Audio return channel) teknologien skulle så afstemme lyd og billede helt automatisk. Jeg har ingen erfaringer eller noget med det, men det lyder som den rigtige løsning. Jeg skal ned og forhører mig i Hifi klubben om det er løsningen for mig. Så det ender nok med en ny receiver.

Det er self en forudsætning at tv'et understøtter ARC, men det skulle Sony tvet så gøre... :)
Til top Vis DazzDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DazzDK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes