| Forfatter |
|
Jackinvestor Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 05 September 2011 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke rigtigt finde noget Info omkring den nye nad m51. Den er til salg i hifikluppen, men selv på nads egen hjemmeside kan jeg ikke finde
den. Er der nogen som har noget info om nad m51, såsom anmeldelser ol.
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 05 September 2011 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror ikke engang den er sat på markedet endnu, jeg kan ihvertfald heller ikke finde noget på den :)
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 05 September 2011 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 05 September 2011 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps og link fungere ikke ;)
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 05 September 2011 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er ikke i butikkerne endnu.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 06 September 2011 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den ser spænende ud den M51. Regner med at låne en med hjem omkring d. 1-11 når den lander i butikkerne. Hvis ikke den skuffer kommer jeg nok også til at eje sådan en. Glæder mig i hvertfald til at prøve den sammen med en M3, det er jo en DAC med direct digital ligesom M2. Det bliver sjovt at prøve, men men bjørnen er ikke skudt før skindet er solgt eller..... :-) Til den pris er der mange andre dejlige DAC'er på markedet!
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2011 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dem med interesse i den kommende NAD M51 DAC:
Præsentations video med Greg Stidsen fra NAD kan ses HER
__________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 30 September 2011 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
HDMI med Video pass through. Se det er noget der får min opmærksomhed.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 30 September 2011 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Her er ihvertfald et billede af hyænen. Så ved folk hvad det er.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 30 September 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han nævner sidst i videoen at man kan bruge den som preamp. Hvis alle forstærkere er digitale kan man bruge den som
sådan...... Kender ikke meget til den digitale forstærker verden.... Men kan den ikke skrue op og ned for en analog
forstærker og hvorfor ikke...?
Hvad betyder "pass through" i forbindelse med HDMI?? Kan godt se der er en HDMI udgang. Er det hvad udtrykket dækker
over???
Go dag
klaus H
BCBC skrev:
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><FONT face=Calibri>Til dem med interesse i den
kommende NAD M51 DAC:<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><O:P></O:P>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><FONT size=3 face=Calibri>Præsentations video med Greg Stidsen fra NAD
kan ses [COLOR=#0000ff size=3 face=Calibri">HER[/COLOR">
<O:P></O:P>
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 30 September 2011 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville virkelighåber at den kan decode DSD og DXD filer, ellers er der ikke meget logik i at smide HDMI i en DAC
Det kunne så være sjovet at teste den overfor en Oppo BDP-95
|
| Til top |
|
| |
440Hz Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende!
Jeg har længe ventet på en DAC der tager HDMI, da jeg primært hører musik fra Blu-ray skiver og DVD med video. Mit anlæg er 2.1, da jeg ikke ønsker at have for mange højtalere i stuen.
Jeg har længe spurgt efter en HDMI DAC, men fik at vide at den nok ikke ville se dagens lys, da den var for dyr i produktion pg.a. en del godkendelser der skal til når produktet har HDMI.
Det må være blevet billigere siden man kan få en DAC til under 500kr.: http://www.gamebits.dk/shop/hq-hdmi-til-11829p.html Men lad os håbe denne M51 halv så seriøs som designet antyder, så er det ikke helt ringe.
De balancerede udgange og muligheden for brug som preamp, har fået mig til at starte opsparingen ;-)
Glæder mig til review.
Håber der er lidt muligheder for at dreje på klangen som meget af Lyngdorf´udstyr kan...
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
KlausH skrev:
Han nævner sidst i videoen at man kan bruge den som preamp. Hvis alle forstærkere er digitale kan man bruge den som sådan...... Kender ikke meget til den digitale forstærker verden.... Men kan den ikke skrue op og ned for en analog forstærker og hvorfor ikke...?
Hvad betyder "pass through" i forbindelse med HDMI?? Kan godt se der er en HDMI udgang. Er det hvad udtrykket dækker over???
Go dag klaus H
BCBC skrev:
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><FONT face=Calibri>Til dem med interesse i den kommende NAD M51 DAC:<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><O:P></O:P>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><FONT size=3 face=Calibri>Præsentations video med Greg Stidsen fra NAD kan ses [COLOR=#0000ff size=3 face=Calibri">HER[/COLOR"> <O:P></O:P>
|
|
|
|
|
|
Pass through betyder blot at sløjfe et signal igennem uden at den gør noget ved signalet. Hvis man skal have et signal videre uden ændringer til næste apparat. Minder en lille smule om at kunne slå tonekontroller fra, så signalet går uden om dette kredsløb.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2011 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøver lige et spørgsmpl i denne tråd, og så håber at den ikke er helt død.
Som 440hz skriver, har jeg også i noget tid gået og håbet på en løsning som NAD m51. Er ved at være træt af surround, og vil gerne bare have stereo lyd, men også nogle af de kvaliteter bl.a. blu ray også besider.
Jeg er dog mere interessert i en ordentlig forforstærker, og ikke "blot" en DAC. Har nemlig en delig vintage AKAI effect, og jeg ønsker ikke at have både en DAC, forforsærker og effect spændt foran mine højtalere. Det er sgu alt formeget bearbejdning af min lyd til at det smager mig.
Mit spørgsmål er så om der er nogle af jer herinde der er bekendt med en producent der har en(eller er ved at udvikle en) forforstærker med HDMI som på denne NAD m51?
God weekend.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2011 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luggelaj
Havde Nad M 51 ikke fjernbetjening? I såfald skulle den fint kunne fungere son pre med HDMI ud. Der står den kan bruges som en pre.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2011 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
|
Luggelaj
Havde Nad M 51 ikke fjernbetjening? I såfald skulle den fint kunne fungere son pre med HDMI ud. Der står den kan bruges som en pre. 
|
|
|
Yeop, det har du ret i, men det er desværre kun i forbindelse med en digital effect, som KlausH bl.a. også skriver.
Det er ellers ret fedt, men jeg ønsker ikke digital effect da jeg er ret så glad for min gamle AKAI.
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2011 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luggelaj skrev:
allanowich skrev:
|
Luggelaj
Havde Nad M 51 ikke fjernbetjening? I såfald skulle den fint kunne fungere son pre med HDMI ud. Der står den kan bruges som en pre. 
|
|
|
Yeop, det har du ret i, men det er desværre kun i forbindelse med en digital effect, som KlausH bl.a. også skriver.
Det er ellers ret fedt, men jeg ønsker ikke digital effect da jeg er ret så glad for min gamle AKAI.
|
|
|
Er nu ret sikker på at den kan skru op og ned på det analoge output også, men at det sker digitalt __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 13 November 2011 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luggelaj.
Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt, kan du eventuelt se på Benchmark Dac1.
http://www.benchmarkmedia.com/dac/dac1-hdr
Der er lidt forskellige modeller afhængig af behov og pengepung.
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2011 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
eag1 skrev:
Luggelaj. Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt, kan du eventuelt se på Benchmark Dac1. http://www.benchmarkmedia.com/dac/dac1-hdr Der er lidt forskellige modeller afhængig af behov og pengepung. |
|
|
Den lyder meget spænde, men har desværre ikke HDMI. Det er desværre også hvad der gør det så skide svært at finde andet end surround pre og recivere.
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2011 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så sker der lidt på Nad's hjemmside: Nad M51 Direct Digital DAC
God læsning __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |