Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: NAS til Forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Michaelsc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2011 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige været ude og investerer i en Synology DS-111 NAS. Vil gerne have koblet den til min forstærker. Så mit spørgsmål
er om jeg bare kan koble en DAC imellem min forstærker og Synologyen? er nemlig i tvivl om den kan se at det er en lydkilde
som er koblet til.

Mvh
Michael
Til top Vis Michaelsc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michaelsc

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2011 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Jo, det kan du da. Det er jo analog output du tilslutter dac'en til forstærkeren. Hvilke digitale kilder du tilslutter dac'en, er forstærkeren ligeglad med. Går ud fra det ikke er en digital forstærker du har.

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 September 2011 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Hej,

Tillykke med Synology'en den er mega fed , hvad angår tilslutning så kræver en direkte tilslutning fra Synology'en til din forstærker at din forstærker har noget media streaming (DNLA) indbygget, hvis ikke den har det så skal du have en "dims" imellem, igen skal det være noget der understøtter streaming, det kan være en DAC der kan snakke med med Synology media streaming, eller en PC der er koblet til anlægget. Det mest normale når man starter med at have sin musik liggende på en NAS server er at investere i noget Logitech squeezebox eller Sonos, jeg bruger personligt Sonos da jeg syntes det er det bedste til mit behov.

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2011 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Jo, det kan du da. Det er jo analog output du tilslutter dac'en til forstærkeren. Hvilke digitale kilder du tilslutter dac'en, er forstærkeren ligeglad med. Går ud fra det ikke er en digital forstærker du har.

Det kan så vidt jeg ved ikke  lade sig gøre da der ikke er nogen "Lyd udgang"
 på Synology'en.

Michaelsc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2011 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Dk11706 skrev:

Hej,

Tillykke med Synology'en den er mega fed , hvad angår tilslutning så kræver en direkte tilslutning fra Synology'en til
din forstærker at din forstærker har noget media streaming (DNLA) indbygget, hvis ikke den har det så skal du have en
"dims" imellem, igen skal det være noget der understøtter streaming, det kan være en DAC der kan snakke med med
Synology media streaming, eller en PC der er koblet til anlægget. Det mest normale når man starter med at have sin musik
liggende på en NAS server er at investere i noget Logitech squeezebox eller Sonos, jeg bruger personligt Sonos da jeg
syntes det er det bedste til mit behov.

Jo tak er også glad for jeg endelig har fået en. Men syntes den er lidt bøvlet at få sat op.

Vil de så sige at jeg ikke bare kan sætte den DAC til, som jeg linker til nedenunder, det skal være noget som den
understøtter?

http://www.ebay.com/itm/Finished-CS4398-CS8416-USB-DAC-Trans former-case-/120769856777?
_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5% 26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D2701548
245520545320

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2011 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Jep det er korrekt, medmindre der er kommet en lydudgang på synology'en, eller man kan få et kompatibelt usb lydkort, men igen der skal være noget der styrer musiksamlingen såsom en PC, squeezebox eller sonos.

Jeg ville anbefale følgende løsning:

1. Købe en sonos ZP90 og en fjernbetjening, hvis økonomien er stram, så bruge en PC, eller din telefon (android eller iphone) som fjernbetjening i starten, det virker fint. Sonos er det nemmeste at sætte op, men også det dyreste.

2. Squeezebox løsning, men hvis du ikke er en mega IT haj, så er det nok ikke vejen at gå. Din synology understøtter den "server pakke" som squeezebox skal bruge, men det kræver at du kan finde ud af at intallere den, og så er systemet i mine øjne ikke skide hurtigt på en NAS box. Løsningen er billigere end Sonos men ikke så brugervenligt.

3. Arcam rDAC kan fås med indbygget wifi, jeg kender ikke så meget til wifi delen, da jeg havde den uden, men den spiller godt, bedre end de to andre, men brugervenligheden er ikke så god.

Rækkefølgen er prioriteret, efter hvad jeg ville gøre. Sonos ZP90 har indbygget DAC og media streaming, hvis du ikke kan lide lyden så kan du altid opgradere med en ekstern DAC senere hen.

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2011 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hvis du kigger her, så er der nogle USB lydkort der virker direkte fra Synology, hvor stabilt det er ved jeg ikke, det er ikke en løsning jeg selv ville bruge, men syntes bare lige at du skulle have oplysningen.

http://forum.synology.com/wiki/index.php/User_Reported_Compa tible_USB_Speakers

http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=392&la ng=enu

Michaelsc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2011 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Har fundet ud af man kan få en audio dock fra synology, som kan bruges til det. Ellers kunne man vel bare købe en Western
digital TV live og kører lyden fra fjernsynet og ned til forstærkeren.

http://ukdl.synology.com/download/ds/Remote/DataSheet/Synolo gy_Remote_Data_Sheet_dan.pdf

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2011 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Ja der er mange muligheder, audio dock'en har jeg ikke set før, og WD Live løsningen er også valid, men du skal ikke forvente hifi lyd med nogen af løsningerne, der skal du over i squeezebox eller sonos, gerne med ekstern DAC.

Men hvis du er MP3 mand, eller bare skal bruge noget lyd, så er WD eller Audio Dock helt fint.

Michaelsc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2011 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Havde også tænkt mig at det skulle være sonos eller squees men økonomien er ikke så god når man er studerende:-) og det vil også være dumt at bruge penge på en billig løsning, hvis jeg alligevel skal have noget andet senere.

Så det ender nok alligevel med enten Sonos eller logitech, men skal lige hører hvordan lyden er på de 2 systemer

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 September 2011 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Du kan bruge en USB DAC og betjene det fra en PC med Audio station interfacet eller feks DS audio til ipod/phone.

http://www.synology.com/dsm/audiostation.php?lang=dan

http://forum.synology.com/wiki/index.php/User_Reported_Compa tible_USB_Speakers

http://itunes.apple.com/us/app/ds-audio/id321495303?mt=8

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes