Emne: Beosound 5 Encore Vs Sonos ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Fuu- Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 15 September 2011 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Som i sikkert kan se, så er jeg helt ny på dette forum, og ved ikke så meget om de har ting. Men, det er jo også derfor jeg har brug for jeres imputs.
Jeg vil gerne have ny lyd. Og selvfølgelig spiller prisen ind, men altså
jeg leger med tanken om at vælge mellem disse "tilbud", jeg prøver at
liste udstyret, og det jeg tror det koster
Beosystem 5 Encore (som jeg syntes har en masse interface læggerier) + brugte (men
ny indkøbte) B&O højtalere, kan ikke lige huske hvad modellen
hedder, det jeg tænker på de der lange tynde nogle. pris: ca 20.000 + ca
6.000 = ca 26.000
Sonos, NAS, måske en DAC og Contour S 1.4 højtalere. Pris: 2.500 + 3.500 + 1.500 + 18.000 = ca 25.500
Så det helt store spørgsmål, er hvis prisen ellers holder, hvor får jeg
så den bedste lyd oplevelse for pengene. Hvad syntes du? halvvejs brugt,
nyt samlesæt eller noget helt tredie?
Hvor finder jeg det?
Fuu
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 15 September 2011 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lydmæssigt er der ingen tvivl om at du vil få bedre lyd med Dynaudio-højttalerne. Uden at nedgøre B&O på nogen måde, så er Dynaudio i en anden klasse.
Samtidig er Sonos vel nærmest et af de mest fleksible og brugervenlige multirumssystemer "derude", dette uagtet at jeg arbejder et sted hvor det sælges. Det er udelukkende de hårde facts - samtidig er udskrivning, hvis der skal udvides til flere rum, til at overse i forhold til at skulle udbygge et B&O-system.
Men ellers må du jo ud og opleve begge løsninger, og se hvad der bedst appelerer til dig. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Fuu- Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 16 September 2011 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht at lytte - Det har jeg prøvet, men selvom man selv har en CD med, så er akustikken forskellige fra butikslokale til butikslokale, og nogle forstærkere lyder anderledes end andre osv. Og der er også ret stor forkselv på alt muligt andet. Derfor vil jeg helts beslutte mig på baggrund af overvejelser, baseret på det jeg kan lære uden for butikken. Jeg syntes som sagt at interfacet på Beosound 5 er super lækket, men det er vel ikke umuligt at jeg kan finde et tabelatur som kan nogenlunde det sammen.
Der er jo også det at jeg er nødt til at købe brugte højtalere hvis jeg går efter B&O løsningen. Og jeg ved sku ikke hvor fedt det er med brugte højtalere, man ved jo ikke hvem der har haft fingeren i dem.
|
| Til top |
|
| |
SørenD Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2011 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 16 September 2011 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fuu- skrev:
Mht at lytte - Det har jeg prøvet, men selvom man selv har en CD med, så er akustikken forskellige fra butikslokale til butikslokale, og nogle forstærkere lyder anderledes end andre osv. Og der er også ret stor forkselv på alt muligt andet. Derfor vil jeg helts beslutte mig på baggrund af overvejelser, baseret på det jeg kan lære uden for butikken. Jeg syntes som sagt at interfacet på Beosound 5 er super lækket, men det er vel ikke umuligt at jeg kan finde et tabelatur som kan nogenlunde det sammen.
Der er jo også det at jeg er nødt til at købe brugte højtalere hvis jeg går efter B&O løsningen. Og jeg ved sku ikke hvor fedt det er med brugte højtalere, man ved jo ikke hvem der har haft fingeren i dem.
|
|
|
Med hensyn til at købe brugt, så har jeg selv ret gode erfaringer med køb af brugte vare. Når man handler brugt er der en anden der har taget "det store tab" for en. Der er selvfølgelig altid en risiko ved at handle brugt, men få produktet demonstreret i sælgers hjem, så kan du bl.a. vurdere om højttalerne har stået et udsat sted (børn, hund, kat, røg osv.), og om de lyder/virker som de skal. Kvalitetsprodukter (som f.eks. B&O) kan holde i rigtig mange år hvis de ikke bliver decideret mishandlet. Det vigtigste er at prisen passer til højttalernes stand og alder, samt at der er et godt afslag i forhold til nypris. VH
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 16 September 2011 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger en Beosound 5 til dagligt, og selv om den ser rigtig fin ud så finder jeg betjeningen ret dårlig, især hvis man har mange album, det er umuligt at danne sig et overblik.
Mht højttalerne har jeg kun hørt 6002 som ikke er værd at lytte på, samt Beolab 5 som er alle 100.000 kr værd, det er en super højttaler. Brugt er penta en af dem der ser ok ud, og også lyder ok
Hvis du kun går efter lydkvalitet ville jeg vælge Sonos løsningen, med et sæt lækre aktive højttalere ( ATC comes to mind ) skal anlæget derimod stå og nydes rent visuelt er der i min optik intet der nærmer sig B&O
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|