| Sendt: 28 September 2011 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige bygget en computer op til high-end lyd til stereo anlægget, som jeg har skrevet om andetsteds her i forummet.
Nu vil jeg give gode råd til brugere af MediaMonkey, som er et af de bedste programmer til afspilning af musikfiler og til ripning af cd'er.
1. Sikrere ripning, hvor du får besked, hvis der har været læsefejl, ripningen vil dog tage længere tid. <Tools><Options> vælg CD/DVD devices og vælg Jitter corected read i stedet for standard read.
2. Som standard er programmet sat til crossfade, d.v.s. at der glides fra et nummer over til det næste uden pause og med udfading og indfading, det er glimrende til en playliste til et party, men til alm. lytning foretrækker jeg en pause imellem numrene. <Tools><Options> vælg Output Plugins, vælg Configure, fjern hak i Crossfade traks, dette vil give en pause på ca. ½ sekund, du kan få pausen lidt længere ved også at fjerne hakket i Remove silence at the beginning / end of tracks.
3. Bedre lydkvalitet fra stereo anlæget. <Tools><Options>, vælg Output Plugins, vælg Configure, her er standard: Primær lyddriver, jeg valgte i stedet, Højtalere (2- Musical Fidelity V-Link), Her vil også kunne stå navnet på din dac, vælg den. Jeg hørte en lille forbedring i lydkvalitet. Dette vil måske og så kunne give en lille forbedring, jeg er ikke sikker: <Play> fjern: Level Play Back Volume.
Hvis du har fiduser til brug af MediaMonkey, skriv dem her, så kan jeg og andre også lære noget.
|