Til 160067
Den Nad du nævner er en rigtig god cd afspiller, en af de bedste til prisen. Meget analytisk, hvis du er til mere rund og blød lyd, er den ikke sagen. USB indgangen på fronten kan kun læse komprimerede filer (mp3,wma), på min afspiller er der en fejl i stikket, så der er mange usb-nøgler den ikke kan læse, jeg løste problemet ved at bruge en lille usb forlængerledning, jeg havde liggende. Den kan også læse usb harddiske, men kan ikke bruges til andet.
Som du nævner, hvis du har en laptop med optisk udgang i højtaler/hovedtelefon stikket, kan du bruge et toslink kabel (lyskabel) til at forbinde computer og Nadden. Kablet skal have toslink stik i den ene ende og minijack stik i den anden, men du kan også bruge en lille adapter til minijack stikket og bruge et almindeligt toslink kabel. Så vil Nadden optræde som dac. Hvis det er en gulv-computer du har, så skal det også være en lyskabel udgang, da nadden ikke har digital coax ind.
Lydkvaliteten vil være god, meget bedre end normalt fra en computer, men det vil næppe være high-end lyd, det vil komme an på udgangen i computeren og kablets kvalitet, som jeg ikke kan bedømme.
Jeg kan ikke give bedømmelse af dac'en i Nadden, da jeg bruger en digital forstærker og derfor ikke bruger den.
En bedre løsning (high-end lyd), kan du læse om her i forummet, under titlen Computer lyd. Du skal dog bruge en asynkron USB dac, i stedet for V-link, hvis du har en analog forstærker. F.eks. V-dac 2, eller bedre (meget dyrere).
Held og lykke med projektet.