| Forfatter |
|
NGHNGH Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har erfaring med Netgears "Netgear 2 TB ReadyNas" opsætning og brug med TDC/Fast TV's homeboks....
Ville jo være rart, at alle i huset kunne have adgang til musik,billeder mm fra diverse bærbare PC'er....
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=4522936
http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_pak_tlv_hbox& nbsp;
|
| Til top |
|
| |
Frey Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skulle være lige til at sætte op, jeg vil dog af hensyn til overførelses hastiger kigge nærmer på en synology. Du skal derudover være opmærksom på at den du henviser til kun har plads til 1TB data hvis du vil ha nogen form for sikkerhed.
har selv købt en synology 411ÍI
nas benchmarks test (price vs preformanse): http://www.smallnetbuilder.com/nas/nas-charts/price/1-fileco py-write
EDIT: Beklager der er installeret 1x2TB HDD, det vil sige ingen data sikkerhed (Anmendelserne var lavet af en med 2x1TB diske)
|
| Til top |
|
| |
NGHNGH Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret,vil også kigge lidt på Synologi, selvom de umiddelbart ser dyrere ud.
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Readynas Duo, og den larmer alt for meget.
|
| Til top |
|
| |
Frey Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
| Jeg har en Readynas Duo, og den larmer alt for meget.
|
|
|
Det er et generelt problem med alle NAS server med en ydelse over 10-15 MB/s (alle med aktiv køling). Hvis man kan nøjes med 10-15 MB/s (hvilket stadig er nok til at streame 1080p video) kan man få nogle udemærket passivt kølede). En anden løsning er at stille den i en kælder eller lingende :D
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frey skrev:
pof@ skrev:
|
|
|
Det er et generelt problem med alle NAS server med en ydelse over 10-15 MB/s (alle med aktiv køling). Hvis man kan nøjes med 10-15 MB/s (hvilket stadig er nok til at streame 1080p video) kan man få nogle udemærket passivt kølede).
En anden løsning er at stille den i en kælder eller lingende :D
|
|
|
Uhh, hvilke findes der som er passivt kølede? Hhv med 2 og 4 slot?
|
| Til top |
|
| |
Frey Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
Frey skrev:
pof@ skrev:
|
|
|
Det er et generelt problem med alle NAS server med en ydelse over 10-15 MB/s (alle med aktiv køling). Hvis man kan nøjes med 10-15 MB/s (hvilket stadig er nok til at streame 1080p video) kan man få nogle udemærket passivt kølede).
En anden løsning er at stille den i en kælder eller lingende :D
|
|
|
Uhh, hvilke findes der som er passivt kølede? Hhv med 2 og 4 slot?
|
|
|
http://www.proshop.dk/Netvaerksharddisk-NAS-server/Western-D igital-My-Book-World-EditionII-2168421.html Ved dog ikke om der er mulighed for andet end raid 1. Men prøv at kigge lidt rundt på nettet.
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Muligvis lidt OT, men der er tilsyneladende tråddeltagere med lidt NAS erfaring, så jeg håber trådstarter synes det er ok...
Jeg har fornylig købt en Seagate Black Armor NAS 220, og har seriøse problemer med at streame via SMB shares. Via. windows explorer åbner jeg en medie fil, der ligger på NAS'en, og uanset om jeg får VLC eller MPC-HC til afspille den, så optår der tilsyneladene buffer underrun med jævne mellemrum.
Der er flere grunde til at det undrer mig - jeg kan overføre filen med ca. 20megaBYTEs/s i snit, og vi taler om en fil med bitrate på ca. 9000kb/s.
Underligt nok så går det bedre hvis jeg afspiller med XBMC, men det er af andre årsager ikke en reel løsning for mig.
Hvad kan være årsagen, og hvordan løser jeg problemet?
__________________ Acourate FTW!
|
| Til top |
|
| |
Frey Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
Muligvis lidt OT, men der er tilsyneladende tråddeltagere med lidt NAS erfaring, så jeg håber trådstarter synes det er ok...
Jeg har fornylig købt en Seagate Black Armor NAS 220, og har seriøse problemer med at streame via SMB shares. Via. windows explorer åbner jeg en medie fil, der ligger på NAS'en, og uanset om jeg får VLC eller MPC-HC til afspille den, så optår der tilsyneladene buffer underrun med jævne mellemrum.
Der er flere grunde til at det undrer mig - jeg kan overføre filen med ca. 20megaBYTEs/s i snit, og vi taler om en fil med bitrate på ca. 9000kb/s.
Underligt nok så går det bedre hvis jeg afspiller med XBMC, men det er af andre årsager ikke en reel løsning for mig.
|
|
|
Problemet ligger i at VLC i modsætning til XBMC (Som har en enorm god understøttelse af SMB) ikke er lavet til at håndtere samme mængde af fejl. Streamer du trådløst eller over kabel? Du kan prøve at lege lidt med buffer størrelsen i VLC, Funktioner -> Indstillinger -> (vis indstillinger sættes til "Alle") -> Indata / Codecs -> Adgangsmoduler -> Fil Du burde kunne sætte den rimelig højt op uden problemer. Det kan muligvis medføre at tager et par sekunder før afspilningen begynder når du åbner en film. En anden løsning kunne være at lege lidt med UPnP... Men det vil ikke være mit første valg!
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frey skrev:
Brian321 skrev:
|
|
|
|
Problemet ligger i at VLC i modsætning til XBMC (Som har en enorm god understøttelse af SMB) ikke er lavet til at håndtere samme mængde af fejl.
Streamer du trådløst eller over kabel? Du kan prøve at lege lidt med buffer størrelsen i VLC, Funktioner -> Indstillinger -> (vis indstillinger sættes til "Alle") -> Indata / Codecs -> Adgangsmoduler -> Fil
Du burde kunne sætte den rimelig højt op uden problemer. Det kan muligvis medføre at tager et par sekunder før afspilningen begynder når du åbner en film.
En anden løsning kunne være at lege lidt med UPnP... Men det vil ikke være mit første valg!
|
|
|
Tak for svar!
Det er kablet - Både NAS og PC er tilsluttet en Linksys router med gigabit switch.
Jeg har prøvet at rode med lige netop den buffer setting, men syntes ikke det ændrede en dyt - første skip/stutter skete NØJAGTIG samme sted selv jeg havde 3-dobblet størrelsen.
Anywho, jeg kan prøve med noget endnu mere ekstremt når jeg kommer hjem. Ved du om MPC-HC har en tilsvarende buffer setting? __________________ Acourate FTW!
|
| Til top |
|
| |
Frey Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Tak for svar!
Det er kablet - Både NAS og PC er tilsluttet en Linksys router med gigabit switch.
Jeg har prøvet at rode med lige netop den buffer setting, men syntes ikke det ændrede en dyt - første skip/stutter skete NØJAGTIG samme sted selv jeg havde 3-dobblet størrelsen.
Anywho, jeg kan prøve med noget endnu mere ekstremt når jeg kommer hjem. Ved du om MPC-HC har en tilsvarende buffer setting? |
|
|
Der kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Jeg streamer selv 1080p trådløst til mit mediecenter uden problemer. (heller ikke engang med min gamle WD NAS)
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var pokkers.. 5000ms synes at have fjernet problemet i VLC - ihvertfald med den fil jeg bøvlede med igår. __________________ Acourate FTW!
|
| Til top |
|
| |
NGHNGH Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
|
|
|
Helt OK  forsøger ,at suge alt relevant om emnet til mig i øjeblikket .
|
| Til top |
|
| |