Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Optisk ud -> awesome lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PalleRaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hejsa drenge og piger

Jeg, som så mange andre, er ejer af et Apple TV2 der er sat til min store klodsede surround receiver og det spiller som en
drøm :)

Nu kunne jeg godt tænke mig at udvide AirPlay oplevelsen til arbejdsværelset. Men hvor hylen finder jeg enten nogle gode
(pæne) højttalere med optisk indgang eller en mindre (men god) forstærker der snupper optisk ind?

Jeg er naturligvis ikke interesseret i bilka-løsninger med store surround-"oplevelse". Derimod en lille lækker forstæker
(20cmx20cmx10cm) forstærker uden så meget ballade der bare snupper mit optiske signal, har en fornuftig DAC og spiller
et par mellemstore podspeakers til den store guldmedalje. Jeg har fundet flg. hos Hifi Klubben
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/argon_ da2-digital-usb-_forstarker.htm

Men da kan da ikke passe det er den eneste der findes? Kan det? Desuden står der ikke et pip om størrelsen, men den
virker dog fornuftig.

De aktive højttalere med optisk ind er der vist desværre langt imellem og dem der findes er enten sindsygt dyre eller har det
klassiske "monitor"-look. Og det går desværre ikke.

Eftersom Apple pumber ATV og Airport express'er ud i million-vis og hyper deres AirPlay som det nye sort undre det mig at
det skal være så vanskeligt at komme de sidste stykke vej til en ordentlig løsning.
Til top Vis PalleRaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PalleRaa

Leise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Ja, flere producenter skal til at få øjnene op og producere nogle stereoforstærkere med digitale indgange. Der er nogle producenter der har dem, men alt for få

Hvad prisleje snakker vi om?

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Hej.

Rimelig billig, med netværk også..

http://www.avland.co.uk/aasp/onkyo/1120/tx8050/tx8050.asp

mvh. Per
Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

PalleRaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

@Leise - Ja, producenterne af PC højttalere er allerede langt foran. De har optisk ind og i nogle tilfælde faktisk en hæderlig lyd
allerede. Men især med de nyere digital forstærker der ikke koster ret meget burde man kunne lave noget 2x50W @ 8Ohm og
indbygget DAC for 1000kr i en fornuftig kasse. Men prislejet er nok fra 700kr og op til de 1800kr som Argon'en koster. Det der
irriterer mig er bare at der er så få alternativer.

@PHN2 - Den type forstærkere findes der vist masser af. Også til billigere penge. Problemet er bare at det stadig er en kæmpe
kasse med 1000 knapper og indgange. Det skal ingen med en Airport Express bruge. Heller ikke mig desværre.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Her skal du selv lodde lidt

www.minidsp.com Her skal du bruge 2-3 moduler. MiniDigi og MiniAMP samt MiniDSP hvis du også vil kunne lege lidt.

Denne er færdig og med DSP

http://www.aliexpress.com/fm-store/601158/210502886-47954186 4/DSP-TAS5630-SMPS-2-1-OR-THREE-WAY-HI-FI-AMP-WITH-ANALOG-SP DIF-USB-SOURCE.html

Og her skal du også lave lidt selv (der er en defekt, så kan ikke købes pt.)

http://hifimediy.com/?wpsc-product=hifimediy-ddx320-digital- amplifier-80w80w-8ohm-and-100w4ohm

og lidt dansk (også et helt færdigt produkt)

http://www.streamtech.dk/digitale-forstaerkere-61/

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

PalleRaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

@Kjeldsen - Så kører vi!!

Tak. MiniDSP kender jeg, men det bliver hurtigt for dyrt og jeg kender mig selv nok til at gå kold i alle de
konfigurationsmuligheder der er. Ellers spændende produkt.

HiFimediy er noget nær genial. Den skal jeg huske at følge op på når den kommer på lager igen. Men igen. Den kræver
trafo/strømforsyning og en kasse. Og de ting koster altid af helvede til hvis det skal se godt ud.

Kina-knaldet syntes jeg ikke der nogen grund til at rodde med når der findes bedre alternativer.

TinyAmp må dog siges indtil videre at være det bedste jeg har set. Jeg har bare altid været lidt nervøs ved ikke at have en
volumekontrol. Den slider man har på sin iPhone går ret læt fra rart til AVVV!!! Den kan smutte ret nemt.

Men tak for linksene. Måske ser det slet ikke så håbløst ud som jeg frygtede.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes