Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Coaxial og dac magic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rfo98b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4all, jeg er så småt i gang med at opbygge et lille Hi fi setup på SU :) Til det har jeg haft erhvervet mig en Dac Magic som p.t kører via USB. Det ligger dog sådan at jeg ikke føler mig helt tilfreds med mit USB setup og vil derfor gerne prøve et coaxial setup.

Til at gøre dette har jeg overvejet at erhverve mig en M2Tech Hiface: http://www.6moons.com/audioreviews/m2tech/hiface.html også køre et coaxial kabel på 75 ohm fra den over i min Dac Magic. Mit spørgsmål er nu, vil dette være noget værd? Er det en bedre løsning end USB eller vil jeg bare opnå ingenting.

PS: Kan nogen sige mig hvor langt man maksimalt kan trække et Coaxialt kabel, da jeg nok ville købe omkring 10 meter (kan se hjemmesider siger 3 meter, men ville lige høre om det reelt forringer lyden :)

Mvh

Rasmus Olsen

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Yes! sådan en har jeg også købt. og bestemt ikke fortrudt. Den lille hiface usb-pen, er kanon sammen med foobar2000 og
wasabi. Dog skal man minimum have windows vista (min erfaring) for at det virker ordenligt.

Dog kommer det også an på hvilket anlæg du har. det er ikke alle der kan høre det eller tænker over det. Nogle køber et
anlæg til 100K kr for at spille dødsmetal så højt at deres øre bløder. men andre nyder opera over et plastic anlæg til en tusse
fra bilka. Så det er svært at sige at bare fordi coax indgangen på DM er en teknisk bedre løsning, at det så også vil lyde
bedre hos dig. Det gør det hos mig - men hvis du har muligheden for at prøve det først. så gør det. Jeg får f.eks en del støj
via USB pga af switchmode forsyningen i min pc. Men det hjalp med hifacen. så derfor er det også min løsning.

Den med længden på coax kabler er jeg ikke sikker på. Det kunne nok godt lade sig gøre med 10 meter. Men hvorfor? står
den hos nabo'en

Og du behøver heller ikke kigge udenlands. den findes også i Danmark:
http://www.vassagohifi.dk/cms/
Og han er flink og kan måske hjælpe dig - bedre end mig.

Forresten. nu du er på SU. så kunne jeg godt forstille mig at du heller ikke har så mange stakater. Så læs evt noget om
akustik og placering af anlæg. det kan stort set gratis ændre MEGET på lyden. bare før du køber alt muligt
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

rfo98b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Jamen p.t ligger mit anlæg således at jeg har 2 x B&W 683, en NAD c355 BEE og en Harman Kardon Signature 1.5 effektforstærker jeg får hjem i morgen, også self min dac magic.

Mit værelse er bestemt ikke optimalt til lytning, men har haft højtalerne stående overalt i rummet og har fundet hvad jeg anser for "optimal" placering :)

Det med længden på kablet var mest fordi jeg har en stationær jeg bruger meget til ja alt lige fra at spille til lektier, arbejde osv. Derfor skulle jeg helst kunne placere mig nogenlunde optimalt i rummet således at jeg får en rimeligt god lytteoplevelse ;) og samtidig skal kablet jo ikke ligge henover gulvet :P Men 10m er nok lige i overkanten, kan nok gøres lidt bedre hehe :D

Jeg er også lidt en "geek" hvad angår computere og har windows 7 så regner ikke med at opsætning skulle være noget problem.

Takker for svaret, tror sgu næsten jeg vil prøve at høre sådan en så :)

Hvis nogen kan svare på mit spørgsmål vedr. kabel længde ville dette være meget værdsat!

Mvh

Rasmus Olsen

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Kanon. godt at være "geek". Det er jeg også. det betyder bare at man er god til noget og går op i det med liv og sjæl. og
derfor ikke bliver så let forstået af de fleste... og de skal så beskytte sig med ordet "nørd" for lige at kunne distancere sig til
den fact at vi er seje til noget som de ikke forstår håber du har humor - det tolkede jeg mig i hverfald til

Forstår det godt. jeg har selv haft dali evidence 870, med silverline S300 og S500I på et kollegieværelse på 11 kvm. så jeg
er helt med

Hvis du har lidt elektronik fingre... så læs lidt om hvad du kan lave med DM på nettet. Jeg er selv i gang med at modde den,
fra en ende af. og man kan opnå en del bedre resultater end hvad standard udgaven byder på... for nogle få hundrede
kroner.... ja måske ca 1000 -1300 kr. men jeg syntes det er pengene værd. i forhold til hvor meget mere du skal betale for
noget nyere. Og så er det sjov hvad man kan presse ud af den.

og husk endelig at bruge de balancerede udgange på den. der sidder en ekstra operations-forstærker i "kæden" hvis du
bruge RCA udgangene. Og da din NAD ikke har balancerede indgange... så køber du bare dem her, eller laver dem selv.
til de dovne:    
http://www.mytrendyphone.dk/shop/lyd-adapter-3p-51993p.html

og til DIY folket:
http://www.mediacollege.com/audio/connection/xlr-rca-1.html

og jo man kan godt høre det. Ellers tilslutter du bare begge udgange på DM'en til din NAD, altså når du har fået fingre i
omtalte XLR to RCA kabel. så kan du sidde med fjernbetjeningen i din ynglingslytteposition og skifte frem og tilbage, så
bliver du med stor sikkerhed overbevist om hvorfor jeg syntes det er en god ide
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

rfo98b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hehe helt bestemt korrekt det med humoren ;) og må indrømme det altid kribler lidt i mine fingre hvad angår at rode med elektronik, dog er jeg ikke så god indenfor den slags og må nok bliver et projekt lidt længere ude i fremtiden lige nu ;) Det med de balancerede vil jeg da helt sikkert kigge på, nogle XLR kabler (gerne ret korte) du kan anbefale eller hvor stor kvalitetsforskel er der på XLR kabler?

rfo98b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Eller skal jeg simpelthen bare sætte en XLR adapter på hver ende af signalkablerne også ind i DM's balancerede udgange uden at købe nogle andre kabler :)?

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 November 2011 kl. 06:28 | IP-adresse registreret  

Hej

der står lidt generelt her
http://www.rane.com/note149.html

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes