| Forfatter |
|
martingl Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvordan det fungerer med Sonos og coverbilleder...jeg bruger sonos app på ipad med diverse FLAC
filer...der ligger ikkke andet end flac filer i mappen...nogle kunstnere har cover billeder når jeg ser dem i appen men
hovedparten har ikke...selv når jeg ligger et lille jpg af cover i mappen hjælper det tilsyneladende ikke...hvad gør man hvis
man gerne vil have disse frem? håber nogen vil hjælpe...
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har samme problem. Billeder ligger i mappen på alle albums på min nas, men i controlleren (i det her tilfælde en Samsung Galaxy S android) kommer billederne ikke altid frem. Og jeg ved de er der :-) For hvis jeg bruger min laptop som controller er billederne der.
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
martingl skrev:
Er der nogen der ved hvordan det fungerer med Sonos og coverbilleder...jeg bruger sonos app på ipad med diverse FLAC filer...der ligger ikkke andet end flac filer i mappen...nogle kunstnere har cover billeder når jeg ser dem i appen men hovedparten har ikke...selv når jeg ligger et lille jpg af cover i mappen hjælper det tilsyneladende ikke...hvad gør man hvis man gerne vil have disse frem? håber nogen vil hjælpe... |
|
|
Prøv at kalde billedet for "folder". ( Uden "" selvfølglig....)
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja alle billeder på det pågældende album skal hedde - folder - . Det gør alle mine, men det er stadig ikke alle der kommer frem alligevel (på smartphonen, de gør det på en pc f.eks.) Så vidt jeg kan læse mig til har det noget med den hukommelse som der er tildelt i f.eks Sonos egen controller , ikke er stor nok eller noget lignende. Kan være man skal finde mindre versioner eller resize billederne der ikke kommer frem på de håndholdte controllers.
|
| Til top |
|
| |
martingl Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
billederne må vist være max 1024 x 1024 pix...jeg brugte dette script så virkede det på min ipad..
http://dougscripts.com/itunes/scripts/ss.php?sp=savealbumart jpeg
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
martingl skrev:
Er der nogen der ved hvordan det fungerer med Sonos og coverbilleder...jeg bruger sonos app på ipad med diverse FLAC filer...der ligger ikkke andet end flac filer i mappen...nogle kunstnere har cover billeder når jeg ser dem i appen men hovedparten har ikke...selv når jeg ligger et lille jpg af cover i mappen hjælper det tilsyneladende ikke...hvad gør man hvis man gerne vil have disse frem? håber nogen vil hjælpe... |
|
|
Nu kender jeg ikke Sonos, men er det muligt at lave en "clear cache" i den(eller/og på ipad)... Dette har hjulpet på lignende problemer i squeezebox server programmet. Bare et hint.. __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har opfanget et eller andet sted, at billederne ikke må fylde over 400mb, hvis det skal fungere på alle apparater.
Er det ikke ligegyldigt, om der er et separat billede i musikmappen, hvis coveret er lagret i filens tag?
|
| Til top |
|
| |
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max størrelse er 1024x1024 og 400kb. Derudover kan softwaren på controlleren (jeg bruger både iPad og iPhone) ikke finde ud af det, hvis det er forskellige billeder, der ligger embedded i filen og i mappen som folder.jpg. Jeg har valgt at slette alt embedded artwork...
|
| Til top |
|
| |