Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Det endelige valg 3 lydkort, hvilket ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 22 November 2011 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Så kan jeg ikke komme mit valg af lydkort nærmere end de her 3:

Creatvie X-fi HD ca 558kr (25% rabat på creatives webside indtil den 25 november)

EMU 0404 400kr incl transport (brugt) kræver adapter eller nyt kabel det koster ca 150kr (ekstra udgift på op til ca 200kr som er incl fra elelr transport til Odense), deres win 7 4 bit driver er stadig beta.(EMU er creatives pro mærke), der er kun kortet med

Tascam US-122mkll 550kr incl fragt men er fra marts 2010

Hvad vil i anbefale ?

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 November 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Gå på nettet og søg efter test, læs dem grundigt og forhold dig til dit behov, det er mit bedste råd.
kender EMU Tracker Pre og den lever op til mine forventninger.

Held og lykke men jeg mangler at se din behov liste, hvad "skal" den kunne, hvad kunne være godt og hvad kan du undvære!

Kunne godt tænke mig en Xonar men så skal jeg af med min DacMagic, som er købt 22/03/10, 1 1/2 år gammel for kroner
1995,- og hvad taber man så ved det, hvad mon prisen kunne blive ?

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Har læst test, men er ikke blevet klogere end at mange lader til at have problemer med windows 7 64 bit driver.

Ny opdatering. Tascam kortet er ikke mere til salg men har fundet et M-Audio Fast Track Pro som sælger vil have 650kr for, har budt 500kr incl fragt, men aner ikke så meget om lyden og kortets stand.

John S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 November 2011 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Ehm, køb et du tror du vil være tilfreds med, prøv det og sælg det igen hvis du ikke er tilfreds? Det er trods alt ikke verdens dyreste investering du har gang i.

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 November 2011 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:

Har læst test, men er ikke blevet klogere end at mange lader til at have problemer med windows 7 64
bit driver.
Ny opdatering. Tascam kortet er ikke mere til salg men har fundet et M-Audio Fast Track Pro som sælger vil have 650kr
for, har budt 500kr incl fragt, men aner ikke så meget om lyden og kortets stand.

Hej igen

Du har vel ikke behov for Windows 7 64 bit, jeg tænker på at man er løbet ind i problemer med driver lige fra starten, da 64
bit er det sidste der bliver supportet ! Det er kun nødvendigt ved rigtig meget RAM og selv i Linux er der bøvl, men dog kan
man både have 32 bit og 64 bit driver samtidig, (kan man det i Windows 7 ?) M-AUDIO har altid stået for kvalitet og 650
kroner lyder rimeligt, da det ikke er ret gammelt, vi andre vil vel heller ikke sælge uden for meget tab, bare der ingen fejl er
ved udstyret !

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2011 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

M-Audio kortet er købt sidste år, sælger ville have 850kr for det og kun pga jeg skrev til sælger at et ny koster ca 1100kr (thomann.de) at han var villig til at sælge det til 650kr mit budget er lidt lavere derfor mit bud på kun 500kr.

Problemet er at vide hvordan lyden er fra kortet og så selvfølgelig hvordan standen er, om den virker 100%, derfor jeg b.la søger og søger på nettet for at finde lidt ud af hvordan de enkelte kort jeg har budt på og dem der ligger tæt på min pris lyder og så selvfølgelig for at finde ud af hvad kortenes svagheder er,så dem der evt er (ud over kortet er brug) ikke kommer bag på mig

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2011 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Så er creative X-fi HD usb kortet bestilt (håber bare jeg kan nå at få det inden weekenden)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes