Sendt: 28 November 2011 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg håber på en udstrakt hånd ifm. håndtering af afspilning af mine forskellige medier. For at nå mit mål skal i lige hvad jeg har og "hvad jeg kommer fra" og hvor jeg gerne vil hen
I stuen: - 42" TV (mulighed for tilkobling af netværk,der er trukket netkabel, DLNA) - AC Ryan medieafspiller, kører fint og afspiller også mkv/blue ray-rips med videre, interfacen er bare ikke mig) - gammel av-reciever med coax og optisk indgang i stuen og højttalere, Dali Ikon 2 - 500Gb ekstern USB harddisk (her ligger en masse musik (flac) og film)
- FuBar USB DAC
Toilet - Trådløs router, hvorfra der er trukket kabel til de forskellige rum i væggen
Kontor: - 2 stationære pc'er hvoraf den bruges til at spille på) - 2 gamle (virkelig gamle bærbare med xp på)
Jeg vil kunne: - afspille musik uden at skulle have acryan/TV'et tændt. En løsning med XMBC ville være fint, men det kan ikke installeres på ac ryan mini så vidt jeg ved - rippe mine Blue-rays og kunne afspille dem, uden at skulle tænde en PC først - evt. kunne styre min musik samling via mobil
Lige nu ripper jeg en film, flytter den til ekstern hd, ind i stuen, sæt ekstern harddisk til, tænd AcRyan og tænd TV, og se film. Jeg har aldrig forsøgt med en NAS før indtil jeg stødte ind i denne tråd (Medion Nas med 1,5TB)
http://aldi.medion.com[...]
Jeg håber på din hjælp og et par forslag.
mvh Søren
|