| Forfatter |
|
berger_2000 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 04 December 2011 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er interesseret i at høre fra nogle der har erfaring med at 'lave' lidt ved sin Logitech squeezebox touch , jeg har selv købt mig en anden strømforsyning og synes det gør noget godt ved lyden , men hvis der er nogle muligheder for at gøre lidt ved indmaden , høre jeg meget gerne herom .
Thomas  __________________ Thomas
|
| Til top |
|
| |
Maniq Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jeg også, slet ikke nogen med erfaring herom?
|
| Til top |
|
| |
kloppern Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 11 Januar 2012 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke den store DIY, så jeg har ikke rigtig pillet ved indmaden, men dog makket noget ved boksen.
1. Hvis du kører med Nas, kan jeg varmt anbefale at køre LAN istedet for trådløs -det gør en stor forskel.
2. Jeg har også købt en anden strømforsyning -Jeg købte en Teddy Pardo og det gav også rigtig meget (det manglede også
bare til den pris). Meget mere ro i lydbilledet.
3. Jeg købte en Dacmagic - Det gav i den grad et større 3d billede og en stor forbedring.
4. Jeg har makket lidt med softwaren og fulgt denne guide: http://soundcheck-audio.blogspot.com/2011/11/touch-toolbox-
30.html
Det har virkelig gjort stor forskel, og kan ikke anbefales nok. Man behøver ikke være supernørd for at gøre det, og man kan
jo altid resette hvis ikke det virker. Så PRØV DET! &n bsp;
|
| Til top |
|
| |
Bach4life Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 17 Januar 2012 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sidste weekend installerede jeg Soundcheck's Touch Toolbox 3.0. Og jeg må sige, at jeg stadigvæk er temmelig overrasket / rystet over, hvor meget det giver i lydkvalitet  . (Tip 4 fra kloppern). Så prøv den - det er endda meget let at fortryde, så det...
__________________ Mange hilsner fra Bach4life. NAS -> Squeezebox Touch -> DAC 1 pre -> ML Purity
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 17 Januar 2012 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes TT ver. 3.0 rykker og man kan sågar forbedre det lidt med mods til std. TT settings
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 18 Januar 2012 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kloppern Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 21 Januar 2012 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mit setup gjorde det en del, at jeg ændrede bufferstørrelsen fra 3400 til 4400. Som om lyden er mindre tilbageholden, så vil anbefale at lege lidt med det.
|
| Til top |
|
| |
Bach4life Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 22 Januar 2012 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kloppern skrev:
I mit setup gjorde det en del, at jeg ændrede bufferstørrelsen fra 3400 til 4400. Som om lyden er mindre tilbageholden, så vil anbefale at lege lidt med det.
|
|
|
Ja - det kan godt betale sig at lege lidt med den. Pt. er jeg endt på 3600. Som jeg læser Soundchecks bemærkninger, så får han også de bedste resultater, når den ikke er for stor. __________________ Mange hilsner fra Bach4life. NAS -> Squeezebox Touch -> DAC 1 pre -> ML Purity
|
| Til top |
|
| |