Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Linn Sneaky DS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Maniq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 December 2011 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg tænkte at lave en tråd om Linn Sneaky DS, da jeg efter at have søgt lidt, kun har kunnet finde lukkede tråde. Så here goes,
kom endelig med erfaringer og meninger herom - både gode som dårlige. Her tænkes på (vigtigst af alt, hedder det sig nok
) lyden, brugerflade, det gode og dårlige, eventuelle begrænsninger/savn o.lign.

Det kunne være sjovt at se hvor mange, der har denne her i sin udstyrs-samling, så fyr løs.

Her et link: Link Sneaky DS
Til top Vis Maniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maniq

Duchamp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2011 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Mærkeligt at der ikke er nogen respons på denne tråd. Måske folk med Linn DS afspillere benytter andre fora? Eller måske har de bare travlt med at
lytte til musik ...?

Jeg købte for fire måneder siden en Linn Sekrit DS-I (http://www.linn.co.uk/systems/products/linn-ds/sekrit-ds-i) . Før den havde jeg Linn Classik
Music med en AirPort Express og V-Dac tilsluttet, det fungerede fint og det lød helt ok (det meste af mit musik er rippet i ALAC). Men DS'eren er i en
helt anden liga, den spiller fantastisk, lyden er krystalklar, og den har faktisk betydet at jeg har købt flere high-res album på HD-Tracks. Beck's
Seachange og Keith Jarrets Køln koncert lyder fremragende og giver gåsehud. Jeg havde ikke forventet så stor en forskel.

Købet af DS'eren var på ingen måde et impulskøb. Jeg havde i lang tid undersøgt forskellige muligheder for at streame musik fra en kompakt afspiller
med forstærker og med mulighed for samtidig skulle den kunne tilsluttes eksterne kilder (TV, pladespiller, AppleTV). Til sidst var jeg nede på to Linn
Sekrit DS-I og Naim Uniti Qute. Naim'en faldt først og fremmest på ikke at kunne streame ALAC.

Til min Sekrit DS-I er tilsluttet mit TV, min Project pladespiller via en RIAA og mit AppleTv. Musikken ligger på min iMac og hentes direkte fra mit
iTunes bibliotek, som jeg bruger til at rippe og organisere min musik med. På iMac'en har jeg ChorusDS server installeret, det er gratis og fungere helt
problemfrit. Jeg har også Linn's Kinsky desktop installeret på iMac'en, men bruger det aldrig, alt kontrol er via iPad 2. På iPad'en benytter jeg primært
Linn Kinsky som er enkelt og gratis. Jeg har også ChorusDS installeret, det fungere også glimrende og har flere funktioner. Kontrol softwaren til Linn
DS fik vist i begyndelsen meget kritik for at at være ufærdigt, men nu fungerer det helt suverænt. Den nyeste software gør det udover at kunne
streame musik fra bibliotek og radiokanaler fra TuneIn konto også mulighed for AirPlay, streaming af lyd fra samtlige programmer på iPad og Mac/PC.
og med analoge og digitale indgange på Sekrit'en har jeg faktisk mulighed for at høre musik fra hvad som helst!

Bedste hilsner

Thomas

Til top Vis Duchamp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duchamp

Rybner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 December 2011 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Det bliver desværre ikke til så meget musik lytning her i julen eller tid foran computeren med Hifi4All's forum.

Jeg er en yderst tilfreds ejer af både en Sneaky DS og en Akurate DS II begge opdateret med Davaar 5. Jeg har været
igennem meget forskelligt grej igennem tiden, men jeg må sige at DS serien er blandt de bedste lydkilder som har været her
forbi, men det siger ikke så meget uden at vide hvad der har været forbi mit lytterum, men det er en helt anden historie.

Jeg købte en Linn Sneaky DS af nysgerrighed. Jeg har brugt et par Squeezebox Duet i flere år til baggrundsmusik, men efter
at have lyttet til en Sneaky DS og en Transporter sammen (jeg havde læst meget godt om Transporteren), så måtte jeg
prøve en Sneaky DS - og det har jeg ikke fortrudt. I min evige søgen efter nyt valgte jeg en Akurate DS II efter at have fået
et godt tilbud, der er sikkert flere herinde som er ramt af den "kløe" . Akurate DS II er mere velopløst og med en bedre
rumdefinition end Sneaky DS, men Akurate DS II er dyr og i den prisklasse er der meget andet godt grej.

DS serien er meget enkel at konfigurere og let at betjene fra alle gængse PC'er/notebooks, Android eller iOS baserede tablets
og telefoner, glem alt om de konfigurations og betjenings problemer som blev nævnt i de tidlige test af Linn's DS serie.
Streaming er et godt valg når hele familien skal være med om interessen for god lyd og musik da det er meget let at betjene,
min kone turde f.eks. ikke røre mine pladespillere, derfor kom der en fuldautomatisk Denon DP-47F ind i samlingen af udstyr og
hovedafspilleren blev DS'er. Jeg er positiv overrasket over alt det gode streaming grej som er på markedet i dag, om det så
kommer fra Naim, Ayre, PS Audio osv. eller en Sonos efterfulgt af en god DAC, f.eks. April Music DA-220 mk.II (hvis den
stadigt kan skaffes).

Med Davaar 5 firmware kom muligheden for Airplay og det har medført at der her i huset bliver brugt meget tid på at gå på
opdagelse i Wimp's iPad applikation efter ny og spændende musik. Lydkvaliteten via Wimp med Airplay er acceptabel, de plader
som falder i god jord bliver købt og rippet i FLAC.

Med nytårs hilsen

Jørgen

Sportsguitarist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Januar 2012 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke du allerede har fundet én, er der en til salg her:

http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,100130 .0.html
Til top Vis Sportsguitarist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sportsguitarist

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes