Det bliver desværre ikke til så meget musik lytning her i julen eller tid foran computeren med Hifi4All's forum.
Jeg er en yderst tilfreds ejer af både en Sneaky DS og en Akurate DS II begge opdateret med Davaar 5. Jeg har været
igennem meget forskelligt grej igennem tiden, men jeg må sige at DS serien er blandt de bedste lydkilder som har været her
forbi, men det siger ikke så meget uden at vide hvad der har været forbi mit lytterum, men det er en helt anden historie.
Jeg købte en Linn Sneaky DS af nysgerrighed. Jeg har brugt et par Squeezebox Duet i flere år til baggrundsmusik, men efter
at have lyttet til en Sneaky DS og en Transporter sammen (jeg havde læst meget godt om Transporteren), så måtte jeg
prøve en Sneaky DS - og det har jeg ikke fortrudt. I min evige søgen efter nyt valgte jeg en Akurate DS II efter at have fået
et godt tilbud, der er sikkert flere herinde som er ramt af den "kløe"

. Akurate DS II er mere velopløst og med en bedre
rumdefinition end Sneaky DS, men Akurate DS II er dyr og i den prisklasse er der meget andet godt grej.
DS serien er meget enkel at konfigurere og let at betjene fra alle gængse PC'er/notebooks, Android eller iOS baserede tablets
og telefoner, glem alt om de konfigurations og betjenings problemer som blev nævnt i de tidlige test af Linn's DS serie.
Streaming er et godt valg når hele familien skal være med om interessen for god lyd og musik da det er meget let at betjene,
min kone turde f.eks. ikke røre mine pladespillere, derfor kom der en fuldautomatisk Denon DP-47F ind i samlingen af udstyr og
hovedafspilleren blev DS'er. Jeg er positiv overrasket over alt det gode streaming grej som er på markedet i dag, om det så
kommer fra Naim, Ayre, PS Audio osv. eller en Sonos efterfulgt af en god DAC, f.eks. April Music DA-220 mk.II (hvis den
stadigt kan skaffes).
Med Davaar 5 firmware kom muligheden for Airplay og det har medført at der her i huset bliver brugt meget tid på at gå på
opdagelse i Wimp's iPad applikation efter ny og spændende musik. Lydkvaliteten via Wimp med Airplay er acceptabel, de plader
som falder i god jord bliver købt og rippet i FLAC.
Med nytårs hilsen
Jørgen