Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Erfaringer med Sonos og Spotify søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
El Dueño
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 December 2011 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

Hej Folkens!

Glædelig jul!

Jeg søger erfaringer med Sonos og Spotify kombineret, da jeg overvejer at investere i en ZP90'er til stuen. Jeg vil styre al min musik via min iPhone og Sonos. Kilden til musikken er Spotify.

Hvordan kører det? Har man samme muligheder gennem Sonos app'en som på Spotify App'en?

Kom gerne med jeres erfaringer.
Til top Vis El Dueño's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af El Dueño Besøg El Dueño's Websted

ssamsonice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 December 2011 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg fik mit Sonos-anlæg (Connect + Bridge) her til jul.

Der har ikke været meget andet end bøvl med det lige siden.

Sonos mistede sin Spotify-forbindelse hele tiden forbindelsen og den havde umanerligt svært ved at afspille musik.

Men hvis jeg spille uden om Sonos og direkte på selve Spotify-klienten virker alt fint...

Jeg fandt andre, der også har problemer:

http://getsatisfaction.com/spotify/topics/sonos_spotify_cone ction_problem

http://forums.sonos.com/showthread.php?p=151987

Så jeg nåede heldigvis ikke at rive håret af mig selv i bar frustration.

Nå, men de skriver nu, at problemerne skulle være løst, så det er jo bare at håbe. Men trist, at de ikke er gearet til det
ekstra load her til jul - og en mindre skandale, hvis det er det samme til nytår.

Og så har jeg da også lige et par andre erfaringer:

Først det positive:
- Fedt at man kan bruge mange fjernbetjeninger på en gang (min Ipad, min Android-telefon og min pc).
- Fedt at man kan styre musikken i hvert sit rum. Det funger ganske udmærket (altså når Spotify virker).
- God kø-funktion, så man kan tilføje nye musiknumre til sin spille-kø. Sådan lidt jukeboks-agtigt.
- Jeg elsker muligheden for at subscribe til playlister i Spotify (ikke en Sonos-funktionalitet!). Så er jeg fri for selv at
vedligeholde mine playlister, da dem der ejer playlisterne selv opdaterer dem løbende. Så har jeg altid opdaterede playlister
med fx "Denmark Dance top 40" og lignende. Tjek Sharemyplaylists.com, de har mange playlister og også nogle som
opdateres af danskere.

Og så manglerne:
- Der er et eller andet med Ipad-udgaven af Sonosklienten, der gør, at den ofte går ud af sync med musikken. Og så bliver
den træg og reagerer ikke ret godt før den i løbet af 5 til 10 sekunder får forbundet sig ordentligt til mit sonos-grej. Det kan
være at der er tale om en Ipad-begrænsning. Ipaden kan jo ikke rigtigt multitaske, så hvis Ipad'en kommer igang med
noget andet (fx henter email), så pauser den Sonos-klienten, og så kommer app'en ud af sync. Noget jeg ikke oplever på
min Android-telefon. Det irriterer mig en del, da Ipad'en var tiltænkt som den primære controller.

- Spotify er ikke så hurtige til at opdatere med ny musik (ny dansk musik i hvert fald) som WiMP er det. Fx er den nye "New
Years Party 2012" (et dansk udgivet album) kommet på WiMP, mens den i skrivende stund ikke er at finde på Spotify. Og
hvis den ikke snart er på Spotify, så er det jo nærmest lige meget :o)   Men i WiMP kan man ikke subscribe (med auto-
opdatering) til gode playlister, ikke endnu i hvert fald. WiMP har dog sine egne playlister, men det er mest juleplaylister og
andet bras.

- I Sonos-klienten kan du kun høre dine Spotify-playlister. Du kan ikke oprette/redigere/slette i playlister eller
markere interessante numre med stjerne. Hvis du vil gøre sådan noget skal du ind i den rigtige spotify-klient. Lidt en skam.

- Ligesom i Spotifyklienten har Spotifydelen af Sonosklienten også toplists, hvor du kan se nye og populære numre.
Desværre er Sonosklienten ikke tilpasset det område, du sidder i, så de mest "populære tracks" er en blanding af engelske
og svenske musiknumre?!?! I den "rigtige" spotifyklient ved den jo, at du kommer fra Danmark, så her viser den jo både
Kato, LOC og Medina under de mest populære tracks. Så for mig er toplists i Sonos derfor knapt så brugbare. Igen er WiMP
via Sonos bedre her, da WiMP uden problemer viser en dansk udgave af de mest populære numre - I Sonos har WiMP dog
kun 20 populære numre, hvor Spotify har 100.

Til top Vis ssamsonice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ssamsonice

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 27 December 2011 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har brugt Spotify via Sonos, siden det blev tilgængeligt uden et eneste hik! Det fungerer ganske fint og er en god måde at få masser af musik tilgængeligt på anlægget.

Som ssamsonice nævner, så er Sonos-interfacet til Spotify ret begrænset, men det virker fint indenfor disse begrænsninger. Jeg går ud fra, at det er noget, Sonos arbejder på at forbedre, da det er en smule skrabet!

Jeg bruger Spotify på computeren til at lave playlists og den slags og bruger så udelukkende Sonos som afspiller og er fint tilfreds!
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

El Dueño
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2011 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Mange tak for jeres input! Overvejer nemlig at købe ZP90 og en bridge engang efter nytår, da jeg flytter i ny lejlighed med damen og gerne vil have trådløs lyd i stuen uden computer og andre ting.

Det kan være jeg kan se Spotify og Sonos i aktion i Hifiklubben? Det er træls at gå ud og give små 3000 kr for noget, der ikke lever op til mine forventninger...  
Til top Vis El Dueño's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af El Dueño Besøg El Dueño's Websted

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 December 2011 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Kig ind i din lokale Hifi-klubbben og se og prøv det live.
I Aalborg afdelingen kører det bare derudaf.

jacob steen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 December 2011 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

HejEl Dueño.

Er klar over du specifikt søger erfaring med Sonos.
Men har du overvejet den billigere løsning, med Airport Ekspress i stedet?

Bruger den selv, det fungerer ganske udmærket.

El Dueño
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

jacob steen skrev:
HejEl Dueño.

Hej Jacob

Ja du kan tro jeg har overvejet AirPort Express. Men efter en masse læsning er jeg kommet frem til at Airport Express ikke vil kunne du til mig.. Jeg har læst det er en smule "hakkende" oplevelse. Det kan jeg slet ikke leve med :( Desuden skal man så have fat i AirFoil. Har også læst det er en smule hakkende.

jacob steen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 December 2011 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

El Dueño skrev:

jacob steen skrev:
HejEl Dueño.

Hej JacobJa du kan tro jeg har overvejet AirPort Express. Men efter en masse læsning er jeg kommet frem til at
Airport Express ikke vil kunne du til mig.. Jeg har læst det er en smule "hakkende" oplevelse. Det kan jeg slet ikke leve med
:( Desuden skal man så have fat i AirFoil. Har også læst det er en smule hakkende.

Det er ikke Airport Ekspress der er problemet, ved den såkaldte hakken.
I de fleste tilfælde er det routeren der ikke er helt optimeret. Så det må du ikke lade dig skræmme af.

Det vil da være værd at overveje, især til prisen.

El Dueño
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2011 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

jacob steen skrev:
El Dueño skrev:

jacob steen skrev:
HejEl Dueño.

Hej JacobJa du kan tro jeg har overvejet AirPort Express. Men efter en masse læsning er jeg kommet frem til at
Airport Express ikke vil kunne du til mig.. Jeg har læst det er en smule "hakkende" oplevelse. Det kan jeg slet ikke leve med
:( Desuden skal man så have fat i AirFoil. Har også læst det er en smule hakkende.

Det er ikke Airport Ekspress der er problemet, ved den såkaldte hakken.
I de fleste tilfælde er det routeren der ikke er helt optimeret. Så det må du ikke lade dig skræmme af.

Det vil da være værd at overveje, især til prisen.

Okay det kan godt være du har ret. Hvor kraftig router vil du anbefale?
Jeg har læst en god anmeldelse fra PCWORLD på den her:
http://www.pricerunner.dk/pl/168-2745219/Routere/Cisco-Links ys-E2500-Sammenlign-Priser

Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Januar 2012 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Hopper lige ind i denne tråd. Har sonos med bridge og iPhone som Remote.
Har ofte problemer med at spotify smider forbindelsen til mit sonos eller omvendt.
Har I haft erfaringer med det ? Nu er det jo ikke jul mere med meget run på !
Kan sidde og gøre musik og finde numre via spotify og pludselig søger og søger sonos så og intet sker.
Så kan der gå minutter og forbindelsen er igen etableret.
Er det min router eller er det sonos bridge eller er der dårlig connection mellem sonos og spotify ?

Håber nogen kan svare mig :)
Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen

kriztian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006
Sendt: 22 Januar 2012 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Hej Pedersen

Jeg kører Spotify over såvel Sonos som Airplay og jeg har aldrig haft problemer med Spotify over Sonos, det kører bare
derudad, hvorimod Airplay godt kan hakke lidt i det af og til. Af samme grund er jeg nu gået 100 pct. over til Sonos, indtil
videre med udstyr i 3 rum.

Der kan godt gå lidt tid for Spotify finder Albums tilhørende en kunstner (både som App og via Sonos) men derudover burde
der ikke være de problemer, som du nævner, hvorfor jeg ikke tror det er Sonos relateret.....

Til top Vis kriztian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kriztian

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Januar 2012 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Jeg kører os Spotify over Sonos, har aldrig haft problemer med noget, ingen af de ting der bliver nævnt her ovenfor..!
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Sendt: 23 Januar 2012 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Køre spotify med airplay fra pc (airfoil), før det havde jeg en airport express til dac, begge dele fungere fint og uden nogen form for "hakken"

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Januar 2012 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Ok ja tak :)
Så tyder det på at det måske er min router som er det svage led.

Der er ikke nogen der har erfaringer med sonos zp90 direkte i router ift sonos bridge. Altså om forbindelse. Skulle være bedre når der køres direkte :)
Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen

Flatcurve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Januar 2012 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa, har været på sonos vognen i nogle år nu, og hjulpet flere på samme vogn.

Vil sige, jeg aldrig har oplevet sonos lavet spunk i det, men derimod har det altid været Routeren eller adsl
modemet, der har været problemet.

Mvh
Til top Vis Flatcurve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flatcurve

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Januar 2012 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Jeg er bruger af sonos i 4 rum.

Bruger både spotify og wimp sammen med sonos.

Er meget tilfreds med sonos løsningen. da alle i huset via iphone og ipad kan styre musiken. Ved airplay er der jo kun en
bruger !

Jeg købte en bridge for at lette installationen og det kører rigtigt stabilt.

Alle cd'er er rippet til en lille nas ( ca 500 stk ) og pakket væk.   Vi elsker Sonos her i huset

Mvh Hans
Sonos udstyr: 2 stk play 3.   2 stk ZP90.   1 stk bridge.   1 stk Nas til CD'er
Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes