Forfatter |
|
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
halløj..
går med tankerne om at købe en liliær PSU til min Squeezebox Touch, men render ind i flere forskellige meninger rundt omkring på nettet om denne "opgradering" virkelig er pengene værd når man kører digitalt ud fra sin Squeezebox..
nogle der har fået udbytte af en PSU opgradering når der køres enten optisk eller Coax fra SB, eller er det kun analog signalet der bliver påvirket af den bedre strømforsyning.?
endvidere kunne jeg godt tænke mig at ligge div. scripts osv ind på Touch`en men er ikke den stor ørn til IT, så er der en venlig sjæl omkring kbh der har lidt tid tilovers som kan hjælpe mig med installeringen.??
byder selvfølgelig på kaffe/kage og mønter for benzinen/tiden personen bruger på turen..
kom glad med inputs 
|
Til top |
|
|
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1269
|
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt Squeezebox over fem år, herunder Classic, Duet og Touch.
Jeg bruger den optiske digital udgang, hvorfra signalet går til en Linuxbaseret korrektionspc.
Jeg har sammenlignet den oprindelige musikfil med den som korrektionspc'en har modtaget - og de er identiske.
Dvs. alle nuller og ettaller når uskadt frem - jeg vil ikke opnå nogen forbedring med en anden PSU.
Om du eventuelt vil opleve en forbedring med en anden PSU kan/vil afhænge af dit anlægs evne til at håndtere jitter.
I mit anlæg sker der en op/resampling og reclocking, så jeg skal "bare" sikre mig at de rigtige nuller og ettaller når frem, og
det klarer Touch fint via den optiske digitale udgang - og standard PSU.
__________________ Boman
|
Til top |
|
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
Jeg har brugt Squeezebox over fem år, herunder Classic, Duet og Touch.
Jeg bruger den optiske digital udgang, hvorfra signalet går til en Linuxbaseret korrektionspc.
Jeg har sammenlignet den oprindelige musikfil med den som korrektionspc'en har modtaget - og de er identiske.
Dvs. alle nuller og ettaller når uskadt frem - jeg vil ikke opnå nogen forbedring med en anden PSU.
Om du eventuelt vil opleve en forbedring med en anden PSU kan/vil afhænge af dit anlægs evne til at håndtere jitter.
I mit anlæg sker der en op/resampling og reclocking, så jeg skal "bare" sikre mig at de rigtige nuller og ettaller når frem, og
det klarer Touch fint via den optiske digitale udgang - og standard PSU. |
|
|
Jeg tænker netop at timingen som data kommer med er mere relevant at undersøge. Jeg tror ikke det er noget problem for
noget digitalt SPDIF interface at få de rigtige data frem og tilbage, men problemet nærmere er timingen.
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en enkelt tilføjelse Boman, for en switchmode strømforsyning som den der følger med Squeezebox støjer meget, og vil
ikke kun sende støjen videre til Squeezeboxen men også potentielt videre til de andre apparater gennem strømnettet. Jeg har
ikke selv testet, men nogen vil sikkert opleve dette, andre ikke, alt efter hvor følsomt deres udstyr er for den slags. Den nye
switchmode som følger med Touch'en skulle dog eftersigende være meget bedre på dette punkt end den gamle.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1269
|
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
Der er en enkelt tilføjelse Boman, for en switchmode strømforsyning som den der følger med Squeezebox
støjer meget, og vil
ikke kun sende støjen videre til Squeezeboxen men også potentielt videre til de andre apparater gennem strømnettet. Jeg har
ikke selv testet, men nogen vil sikkert opleve dette, andre ikke, alt efter hvor følsomt deres udstyr er for den slags. Den nye
switchmode som følger med Touch'en skulle dog eftersigende være meget bedre på dette punkt end den gamle. |
|
|
Hvis anlægget/komponenterne er konstrueret ordentligt er der ingen problemer med "netstøj".
Jeg har ingen gener med Squeezebox (eller andre komponenter). __________________ Boman
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fint at du ikke har gener, men spørgmålet om andre har og derfor oplever forbedringer er jo det som trådstarteren er
ude efter. Det er nemt nok at sige at anlægget bare skal være skruet ordentligt sammen, fakta er bare at en "dårlig"
strømforsyning vil have indflydelse på en del anlæg rundt omkring.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg vil såmænd bare gerne vide om jeg kan forvente et lydløftet eller ej, og om de gode ting man kan få ud af en ordentlig strømforsyning også
gælder de digitale udgange eller om det udelukkende er analog delen der påvirkes.
Jeg har ingen problemer med støj osv ( hva jeg ved af ) men kunne jo være man finder ud af det hele ikke har været så støjfrit alligevel når der bliver
smidt en anden psu på.
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg oplever en bedre lydkvalitet med lineær psu ift. Std. Psu.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Svoldgaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
strecker skrev:
Ja, jeg vil såmænd bare gerne vide om jeg kan forvente et lydløftet eller ej, og om de gode ting man kan få ud af en ordentlig strømforsyning også gælder de digitale udgange eller om det udelukkende er analog delen der påvirkes.
Jeg har ingen problemer med støj osv ( hva jeg ved af ) men kunne jo være man finder ud af det hele ikke har været så støjfrit alligevel når der bliver smidt en anden psu på. |
|
|
Du kunne jo prøve at låne en hos Simplehifi de har 14 dages returret
.Husk at du altid har 14 dages returret ved bestilling over internettet, i tilfælde af at varen ikke lever op til dine forventninger. __________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
Til top |
|
|
SilverLine Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 309
|
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bygget min egen liniære psu til min SB Touch, og ja lyden er bedre på coax udgangen. Hele din scene bliver bedre, og det hele falder bedre på plads, samtidig bliver silbilancen bedre. Man kan lave en psu for ca. 500kr, med gode Panasonic lytter, evox rifa pps afkobling. mm. Min blev lidt dyre, det jeg valgte at bruge en UWB regulator.
|
Til top |
|
|
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart bedre lyd kvalitet med en god PSU... det er ikke kun noget med bits men også noget omkring støj indstråling fra PSU'en
ind i Touch og videre...
|
Til top |
|
|
torsteinowich Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 253
|
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med 4 NiMh AA batterier i seriekobling får du nok spænding til at drive SB touch, så hvis du kan få det rigget til kan du teste
effekten af ren PSU uden omkostninger.
Effekten afhænger af hvor jitterfølsom din DAC er. Det ser ud til udfra de indlæg man ser her på siden, at mange DAC'er er
jitterfølsomme.
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
SilverLine skrev:
Jeg har bygget min egen liniære psu til min SB Touch, og ja lyden er bedre på coax udgangen. Hele din scene bliver bedre, og
det hele falder bedre på plads, samtidig bliver silbilancen bedre. Man kan lave en psu for ca. 500kr, med gode Panasonic lytter, evox rifa pps
afkobling. mm. Min blev lidt dyre, det jeg valgte at bruge en UWB regulator. |
|
|
Lige præcis håndteringen af sibliant-lyde var en af de størte forskelle herhjemme. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
SilverLine Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 309
|
Sendt: 01 Februar 2012 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
SilverLine skrev:
Jeg har bygget min egen liniære psu til min SB Touch, og ja lyden er bedre på coax udgangen. Hele din scene bliver bedre, og det hele falder bedre på plads, samtidig bliver silbilancen bedre. Man kan lave en psu for ca. 500kr, med gode Panasonic lytter, evox rifa pps afkobling. mm. Min blev lidt dyre, det jeg valgte at bruge en UWB regulator. |
|
|
Lige præcis håndteringen af sibliant-lyde var en af de størte forskelle herhjemme.  |
|
|

|
Til top |
|
|