| Forfatter |
|
amarone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en squeezebox. Er enlig glad for den, men den er begyndt at skulle genopsættes dagligt for at virke.
Kunne godt tænke mig at prøve at bruge min nyindkøbte Ipad3 i stedet
Jeg er total novice inden for Apple, så en pædagoisk/hjælpende hånd, ville være super skønt
Hvordan kommer jeg I PRAKSIS til at afspille min Flac-filer som jeg har liggende på en Qnap-Nas via Nas`en? (gerne så nemt
som muligt).
Kan jeg evt. bruge dette her til noget?
http://itunes.apple.com/dk/app/flac-player/id390532592?mt=8
På forhånd tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
amarone skrev:
Har en squeezebox. Er enlig glad for den, men den er begyndt at skulle genopsættes dagligt for at virke.
Jeg er total novice inden for Apple, så en pædagoisk/hjælpende hånd, ville være super skønt
Hvordan kommer jeg I PRAKSIS til at afspille min Flac-filer som jeg har liggende på en Qnap-Nas via Nas`en? (gerne så nemt
som muligt).
http://itunes.apple.com/dk/app/flac-player/id390532592?mt=8
På forhånd tak for hjælpen. |
|
|
Lad være med at købe Apple. Undskyld jeg siger det, men det firma fortjener ikke forbrugernes penge, pga den måde de behandler omverdenen på.  Når det er sagt, så kan Appels produkter IKKE afspille FLAC, da det åbenbart er vigtigt for dem, kun at anvende lukkede systemer. Så du er bundet til ALAC codecs og iTunes. Det link du viser, er typisk Apple. Hvorfor skal du betale penge for et 3. parts codec som er gratis for ALLE andre? iPdad 3 holder heller ikke særlig godt på strømmen i forhold til iPad 2. Hvorfor er det, at folk syntes det er en god løsning at have en iPad, som skal afspille eller styre, som derefter skal overføres trådløst til en anden enhed osv.? Men hvis det absolut skal være det teknologihæmmende, stjælende og sagsøgende firma, så kan en Apple airport express være svaret.
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
Lad være med at købe Apple. Undskyld jeg siger det, men det firma fortjener ikke forbrugernes
penge, pga den måde de behandler omverdenen på.
Når det er sagt, så kan Appels produkter IKKE afspille FLAC, da det åbenbart er vigtigt for dem, kun at anvende lukkede
systemer. Så du er bundet til ALAC codecs og iTunes.
Det link du viser, er typisk Apple. Hvorfor skal du betale penge for et 3. parts codec som er gratis for ALLE andre?
iPdad 3 holder heller ikke særlig godt på strømmen i forhold til iPad 2.
Hvorfor er det, at folk syntes det er en god løsning at have en iPad, som skal afspille eller styre, som derefter skal overføres
trådløst til en anden enhed osv.?
Men hvis det absolut skal være det teknologihæmmende, stjælende og sagsøgende firma, så kan en Apple airport express
være svaret. |
|
|
Yderst brugbart og relevant svar.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Dan R. Hansen skrev:
Lad være med at købe Apple. Undskyld jeg siger det, men det firma fortjener ikke forbrugernes
Når det er sagt, så kan Appels produkter IKKE afspille FLAC, da det åbenbart er vigtigt for dem, kun at anvende lukkede
Det link du viser, er typisk Apple. Hvorfor skal du betale penge for et 3. parts codec som er gratis for ALLE andre?
Hvorfor er det, at folk syntes det er en god løsning at have en iPad, som skal afspille eller styre, som derefter skal overføres
Men hvis det absolut skal være det teknologihæmmende, stjælende og sagsøgende firma, så kan en Apple airport express
være svaret. |
|
|
Yderst brugbart og relevant svar. |
|
|
Overhovedet ikke, men det firma er en tårn i øjet for resten af udviklingen. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller også er det netop dem der har styr på tingene og kommer med innovative produkter, som er enormt betjeningsvenlige
og har et lækkert design. Fandtes der en brugbar tablet før ipad? Var der brugbare Apps før? var der telefoner der var
brugbare og egentlig kunne bruges til noget, andet end at ringe og skrive fra, før iPhone?
At udtale sig negativt om produkter er fint, men det giver intet for en saglig debat, og det hjælper da slet ikke trådstarter!!!
Jeg vil foreslå trådstarter at rippe alle dine filer til AIFF format. Dette kan læses af apple og alle andre, samtidig kan formatet
indeholde billedtags og andet info.
Hvordan har du koblet din squeezebox og anlæg sammen nu her? Er det med almindelig phonokabler? Eller kører det
igennem en DAC? Der findes nemlig forskellige løsninger alt efter hvor avanceret du vil have det skal være...
mvh Bonde
|
| Til top |
|
| |
amarone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
I skal foreløbig have tak for den hjælp jeres svar (også) indeholder.
Jeg er helt klar over, at der kan siges - og at der er sagt - meget om for/imod Apple (så vel som mange af de andre
producenter).
Umiddelbart ville jeg foreslå at oprette en særskilt debat til dette.
Håber det er ok
Bonde1985: Jeg bruger ikke en DAC.
Har i øvrigt aldrig hørt om AIFF format. Men hvis det er vejen frem - og stadig nem at have med at gøre - må jeg jo lige kigge
nærmere på det.
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om formatet AIFF er vejen frem. Det er som end bare for at du ikke skal låse dig alt for meget fast på eks flac
eller alac (apple). Det fylder omtrent det samme som almindelige cd'er. Men hvis du alligevel har en nas stående, så er plads
vel ikke det store issue? :-D
hmm, jeg går ud fra at du vil være trådløs? SÅ det du skal have fat i er enten som Dan.R siger, en aiport express. Jeg har
selv prøvet denne, men var ikke synderligt imponeret.
Jeg vil foreslå dig at kigge lidt på Sonos ZP90 (connect). Den koster 2700 (ny) og en 2000 (brugt). Den skulle fungere rigtig
godt. Læs evt Grafikerens HIfi, han har gjort en del ud af den, og du vil nok kunne lære, eller i hvert fald samle inspiration
fra hans tråd :-D
Du kan jo også benytte dig af apple tv3? Lidt samme koncept som airport express, men der har du også mulighed for at
streame film osv fra din nas og over på tv'et?
Hvad har du af hifidimser i dit anlæg? det er måske lidt lettere hvis du skal guides til noget fornuftigt?
mvh
Bonde
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
By the way, så synes jeg da bestemt den der app du linker til ser fin ud - og 59kr er da værd at prøve?
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
amarone skrev:
som muligt).
http://itunes.apple.com/dk/app/flac- player/id390532592?mt=8
På forhånd tak for hjælpen. |
|
|
Lad være med at købe Apple. Undskyld jeg siger det, men det firma fortjener ikke forbrugernes penge, pga den
måde de behandler omverdenen på. Når det er sagt, så kan Appels produkter IKKE afspille FLAC, da det åbenbart er vigtigt for dem, kun at
anvende lukkede systemer. Så du er bundet til ALAC codecs og iTunes.Det link du viser, er typisk Apple. Hvorfor skal du betale penge for et 3. parts
codec som er gratis for ALLE andre?iPdad 3 holder heller ikke særlig godt på strømmen i forhold til iPad 2.Hvorfor er det, at folk syntes det er en god
løsning at have en iPad, som skal afspille eller styre, som derefter skal overføres trådløst til en anden enhed osv.?Men hvis det absolut skal være det
teknologihæmmende, stjælende og sagsøgende firma, så kan en Apple airport express være svaret.
|
|
|
Du har da tydeligvis ikke fattet noget som helst..!
For det første, er det da en fuldstændig irelavant information for trådstarter, da han jo allerede HAR købt en ipad,
desuden kan du godt få nogen appleprodukter til at afspille flac, OGSÅ uden at skulle betale for det..!
Den app han henviser til er jo ikke en apple udviklet software, dvs det er ikke apple der bestemmer prisen på den
pågældende app, men derimod udvikleren..!
Og ja der er muligt at apple er hurtig til at sagsøge folk, men det er der squ også andre der gør, OGSÅ Microsoft,
derudover tror jeg at Microsoft har kopieret MINDST ligeså meget som apple..! Bare for at tage en eksempel..!
Det er helt fint du ikke personligt at begejstret for apple, men lad da være med at skrive sådan noget braller..!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
wildstyle skrev:
Dan R. Hansen skrev:
Lad være med at købe Apple. Undskyld jeg siger det, men det firma fortjener
ikke forbrugernes
være svaret. |
|
|
Yderst brugbart og relevant svar. |
|
|
Overhovedet ikke, men det firma er en tårn i øjet for resten af udviklingen.
|
|
|
De har jo være første med nogle produkter, som vi i dag tager for givet (iMac, iPhone og iPad), at de så har en mærklige og
til tider underlige tilgang til deres kunder er en anden historie og som det sikker kunne skrives tykke bøger om, men andre
computer firma er jo hele ikke fejlfri.
Men Apple har jo lige åbnet for high resolution format på itunes stores, og så kan en iPad også være med.
Ved at der finde nogle audifile bærbare afspiller på market, som direkte kan afspille FLAC, ellers kan man jo gå en anden
vej, nemlig at købe en af de professionelle lomme recorder.
Men en lækker og dyr løsning er nu godt nok en iMac der køre iTunes med plug-in programmet "amarra", en løsning man tit
se på high-end lyd messer sat sammen med nogle high-end DAC, så er vi ude i noget Spolebåndoptager og LP kvalitet og
her tale vi ikke om billige Spolebåndoptager og pladspiller men vi er ude i noget master kvalitet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonde1985 skrev:
Eller også er det netop dem der har styr på tingene og kommer med innovative produkter, som er enormt betjeningsvenlige
og har et lækkert design
|
|
|
De bruger det samme hardware som alle andre, som i øvrigt er lavet og opfundet af andre firmaer. Deres styresystem består også af en masse open source projekter som er blevet stjålet og patenteret af Apple. Nemme at bruge, det har du ret i.
Bonde1985 skrev:
Fandtes der en brugbar tablet før ipad?
|
|
|
Ja.. Fx: 
Bonde1985 skrev:
Var der telefoner der var
brugbare og egentlig kunne bruges til noget, andet end at ringe og skrive fra, før iPhone?
|
|
|
Ja... Fx:  Det eneste den første iPhone skilte sig ud fra mængden med, var et stjålet design og en enorm høj pris.
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
NEJ en god gammle mobiltelefon er vej frem, end disse smart telephone, der kun gør live mere stresse og tage alt for meget
tid fra det kort fri tid man har, og som navnet siger så er en telefon (smart eller ej) kun til at føre samtale i og intet andet
Men for at komme ind på sport igen, så kan dette program bruges
FLAC Player
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
NEJ en god gammle mobiltelefon er vej frem, end disse smart telephone, der kun gør live mere stresse og tage alt for meget
tid fra det kort fri tid man har, og som navnet siger så er en telefon (smart eller ej) kun til at føre samtale i og intet andet
FLAC Player  |
|
|
Så hør dog vinyl i stedet for l**te flacfiler og computer er til arbejde med ikke at høre musik, ligesom du siger at mobil er til at tale i lool __________________
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
StarTrek skrev:
NEJ en god gammle mobiltelefon er vej frem, end disse smart telephone, der kun gør live
mere stresse og tage alt for meget
FLAC Player  |
|
|
Så hør dog vinyl i stedet for l**te flacfiler og computer er til arbejde med ikke at høre musik, ligesom du siger at mobil er til at
tale i lool |
|
|
HAHA - godt ord igen :-D
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apple og pcer er til at jobbe med hvofor tror i det er så p***e svært at få det til at spille nogenlunde ok, ja det er for det ikke er egnet til det.
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
Apple og pcer er til at jobbe med hvofor tror i det er så p***e svært at få det til at spille nogenlunde ok, ja
det er for det ikke er egnet til det. |
|
|
Vrøvl, stor set alt musik er indspillet på en computer, nu er det så meget lette at få en Mac til at spille nogenlunde ok (nok
fordi at mac er stor inden for indspilnings industrien), hvor det er noget ged med en PC.
Man må så bare håbe at Apple åben for anden high.resolution music formate, det er jo lidt grotesk at Steve Jobs ikke kunne
lide Mp3 formate og han helst hørt musik fra en pladespiller.
En PCer er til tungt dataarbejde på fx. et kontor, hvor i mod at en Apple er mere over i den creative bissens, så som Muisk,
Foto og billedbehandler (husk at PhotoShop var udviklet til en Mac, og hvis vi ikke havde en Mac så var der ingen
PhotoShop), lyd og film redigering (mange at de film man se i biografe er klippe på en Mac), inden for redringe og CGI server
er PCer med Linux der råder (ikke det skidt til Microsoft programer), men det er tit en mac der er front-end.
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Sonic skrev:
Apple og pcer er til at jobbe med hvofor tror i det er så p***e svært at få det til at spille nogenlunde ok, ja det
er for det ikke er egnet til det. |
|
|
Vrøvl, stor set alt musik er indspillet på en computer, nu er det så meget lette at få en Mac til at spille nogenlunde ok (nok fordi
at mac er stor inden for indspilnings industrien), hvor det er noget ged med en PC. |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja hvofor lyder computer så ad h til
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
| Ja ja hvofor lyder computer så ad h til |
|
|
Du har bare ikke hørt et ordentligt computer setup!
On topic: er du (TS) interesseret i at afspille dine flac på din iPad eller via dit anlæg. Kan godt være det er mig som er tungnem her sent på aftenen
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |