| Forfatter |
|
tsands Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 24 April 2012 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har problemer med at få lyden fra Appletv overført til hjemmebiografanlæget via optisk kabel. Fordelen, som jeg håber virker, vil være, at jeg ikke behøver, at have fjernsynet kørende, men kan kan afspille musik fra Mac -> Appletv -> anlægget.
Er der nogen, som er klar over, om det er muligt at kable med optisk kabel mellem Appletv og så til anlæg (ældre udgave - Home Cinema fra Panasonic SC-PTX50)?
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 24 April 2012 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tsands skrev:
| Er der nogen, som er klar over, om det er muligt at kable med optisk kabel mellem Appletv og så til anlæg (ældre udgave - Home Cinema fra Panasonic SC-PTX50)?
|
|
|
Det ser ud til, din forstærker har optical in, så umiddelbart ville jeg mene ja. En optisk kabel koster ca. 20 kr. så det er forsøget værd.
|
| Til top |
|
| |
tsands Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2012 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tak for svaret. Det var også min vurdering, men jeg kan ikke få det til at fungere, så jeg er ikke klar over, om det kan være et forkeret optisk kabel eller indstillinger på AppleTv, som jeg skal ændre. Det virker i hvert fald desværre ikke.
20 kr. Hm. gav 200 kr. Typisk.
|
| Til top |
|
| |
dichael Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 24 April 2012 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har samme problem med MAc-mini.
Problemet er, at man anvender HDMI når man ser TV og vil anvende optisk ved afspildning af ren lyd.
Som jeg ser det, kan Mac-udstyret ikke hiite ud af at skifte mellem de to formater og jeg skal altid gøre det manuelt....og så skal jeg jo alligevel tænde mit TV.
Mvh.
Michael
|
| Til top |
|
| |
tsands Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2012 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Michael
OK. Det er også min oplevelse. Lidt surt, at man skal have fjernsynet kørende, når man kun skal høre musik.
Tak for svaret.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 25 April 2012 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
tsands skrev:
|
Hej
Tak for svaret. Det var også min vurdering, men jeg kan ikke få det til at fungere, så jeg er ikke klar over, om det kan være et forkeret optisk kabel eller indstillinger på AppleTv, som jeg skal ændre. Det virker i hvert fald desværre ikke.
|
|
|
Det kan også købes for billigt. Fordi at der findes billigere, betyder ikke at man derved er blevet snydt  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 25 April 2012 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
tsands skrev:
|
Hej
|
|
|
Det kan også købes for billigt. Fordi at der findes billigere, betyder ikke at man derved er blevet snydt 
|
|
|
Amen til det.
|
| Til top |
|
| |