Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: LC Audio Predator (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 13 April 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Har nogen prøvet denne forstærker? Er de nye teknologier for nye endnu mon? Kan de konkurere for alvor med de gamle principper? Her henvender jeg mig primær til high end folket. Kan en Acoustic Realtity, eller en Predator virkelig være med i den tunge ende, eller er de "kun" bedre end en stor Sony ES model?

Jeg skriver ikke dette for at starte nogen form for krig, bare for at få en slags status på dagen teknologi, samt ydeevne. 

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 April 2004 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Hvis du kigger på LC-audios "rangliste" over de forskellige versioner af ZAP-pulse, fremgår det jo tydeligt at de første ikke burde have været solgt. Hvorfor deres trationelle produkter ikke er med på denne liste, kan kun undre....det er jo tæt på vildledning.

Når ovenstående sammenholdes med at LC på et DIY forum hånede brugerne for at bygge klasse A forstærkere (indtil han blev sat på plads), kan man kun undre sig over deres filosofi....jeg kalder den opgraderings-kædebrevs filosofien.

Du har verdens bedste indtil næste, helt nødvendige upgrade, er på trappen.....

Vælg noget godt og gennemtænkt, en god forstærker kan/skal ikke "faceliftes" hvert år....

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 13 April 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Hvor mange her har haft en af "de nye" forstærkere inden for egne døre og givet dem en chance? Jeg er ligeglad hvad der er inden i en forstærker, cd-spille eller andet. Hvis jeg synes den er god, så er det bare fjong. Mange high end folk (det tillader jeg mig at kalde den lille skare af hifi nørder, der store RIGTIG dyre anlæg) har stadig de "gamle" teknologier. Er de mon for konservative, eller er "det nye" bare ikke godt nok??

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 April 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Der er flere og flere også af de mere seriøse der kommer med PWM teknologi. Min vurdering af Zap-en er baseret på 2.1SE altså generationen lige før predetor. Den lyder lidt af high-end, men med en lidt tilgivende lyd. Der er kraft, men uden den helt ekstreme dynamik rigtigt gode rørtrin kan lave. Da der stadig sker udvikling hos de forskellige producenter (der kommer også bedre komponenter på markedet ) vil man sikkert resikere at en PWM forstærker ikke har den store gensalgsværdi, men bortset fra det kan den give god lyd for pengene. Predetor virker dog noget overprissat når man ser på hvad man selv kan købe stumperne for til en saml selv løsning, men tilgengæld er det en færdig løsning med de fordele der er ved det.

Umiddelbart vil jeg mene at en del af dem med "gamle" teknologier snyder sig selv for en oplevelse. Men samtidigt er der flere gode forstærkere med gamle teknologier der sikkert gør det bedre end den Zap-pulse 2.1SE jeg har stående, de fleste er sikert noget dyrere end zap'en.

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 April 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 14 April 2004 kl. 06:35 | IP-adresse registreret  

Udmærket anmeldelse. Men den er lidt i stil high Fidelitys anmeldelser og derfor keder de mig noget. Man skulle tro det havde noget med politik at gøre. Jeg savner at anmelderne går mere til stålet og er mere direkte i deres sprog. Mere om det senere, nu skal jeg nemlig på arbejde. God morgen til alle herfra.

Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Sendt: 14 April 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Ja der mangler lige som lidt definifion af om den er god i bas/mellemtone/dikant området :-/. Nu er jeg selv blevet interreseret i den forstærker, for den lover jo meget i forhold til prisen.

Gad godt at vide hvordan den måler sig med Holfi/Thule effektforstærkerne...

Tiger

Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 April 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Hvis du kigger på LC-audios "rangliste" over de forskellige versioner af ZAP-pulse, fremgår det jo tydeligt at de første ikke burde have været solgt. Hvorfor deres trationelle produkter ikke er med på denne liste, kan kun undre....det er jo tæt på vildledning.

Det må du vist forklare lidt nærmere - jeg kan ikke lige finde den information om at de første ikke burde have været solgt??

frits
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 April 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har bygget en forstærker med 2 stk. 2.2 SE moduler, 22000mikroF lytter og en 500VA ringkerne på 44 V AC. Jeg har indbygget en Elma omskifter med 2*6 og et ALPS potmeter på 50 KOhm - altså passiv forforstærkning. På den har jeg nu min CD spiller, DVD, PC og Video. Højttalerne er Audiovector CII.

Den er jeg nu vældig glad for. Spiller i mine øren fuldstændig rent og uforvrænget - med virkelig magt over tingene. Jeg har bemærket, at selv om vi spiller MEGET højt kan man faktisk tale sammen i stuen. Der bliver ikke sådan en infernalsk larm, som da jeg spillede højt!! på min Luxman - som om der er "mindre støj" mellem "tonerne". Ikke nemt at forklare lydoplevelse med ord

Den er selvfølgelig afprøvet sammen med mange venner og bekendte - og alle synes det er noget af det bedste de nogensinde har hørt - men nu er vi altså heller ikke HIFI freaks

Min mening er, at man får ustyrlig meget for sine penge. Min har ialt kostet kr. 4000,- for hele svineriet - og for de penge har jeg altså en 2*225W forstærker som spiller med saft, kraft - rent og flot - det får man altså ikke meget Densen eller ML for  .

Jeg ville gerne vedlægge et billede - men det kan jeg ikke lige finde ud af her på siden. Hvis nogen vi ha et kan de sende en mail til mig på fj@cfjensen.dk.

Det var min mening for en 25-øre

Frits

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 April 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Det er også min opfattelse at zap-en vinder i forhold til de gode gamle netop når der spilles højt. Men jeg har kun erfarring med 2.1SE og ikke så mange af de rigtigt dyre "gamle".
Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 14 April 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte Predator på udstillingen i København, den lyder udemærket, men jeg synes at den lød en smule "firkantet" på transient-opstarter, så jeg venter!!!

Måske deres PWM skal op på en højere frekvens, men jeg er ikke elektro-ingeniør, næ-nej!!!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

frits
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 14 April 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Jo, men de der elektrostat-ting lød altså ikke godt i den opstilling - tæt på væg og med masser af folk. Du skal høre dem på et godt sæt ht - audiovector, dali, Systemaudio el. Og så i et velegnet rum - så kører Predator helt fint.

Frits

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes