| Forfatter |
|
lrsn Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 07 Juli 2012 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Vi har gennem længere tid undret og over at vores Primare I21/vienna Accoustics slet ikke har levet op til vores forventning.
Det har lydt meget tyndt og som om bas og diskant ikke rigtigt hænger sammen :(
Vi eksperimenterede med nye kabler og desværre gik det galt da jeg hotswappede kablerne. Nu er der gået en sikring i forstærkeren som slet ikke vil tænde igen :(.
Kan man selv købe og udskrifte sikringen eller skal den sendes helt til sverige for at blive fikset ? Og kan den dårlige lyd vi oplever være en gl. defekt i forstærkeren ?
Tak !
|
| Til top |
|
| |
lrsn Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2012 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
AH, lige et til spørgsmål - hvad med de gammeldaws RadioTv reperatører - tør man overlade sig grej til sådan en ? Jeg har indryk af at nogle af dem næsten er mere kompetente end fabrikanterne :)
|
| Til top |
|
| |
staffi Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 07 Juli 2012 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at tage sikringen ud og sus ned i den lokale elektronik forretning... De skulle nok kunne hjælpe dig...
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikringen sidder bagpå tilslutningen ved strømkabler om der sidder nogen inde i er jeg dog i trivl om
lykke til
|
| Til top |
|
| |
lrsn Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for gode svar!
Jeg kiggede lige i manualen for at se hvor sikringen sidder. Og som du rigtigt nok skriver skulle den sidde omme ved strømindgangen. Men den er ikke ser ikke ud til at være tilgængelig uden at åbne den - er der nogen som kan bekræfte dette ?
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
lrsn skrev:
Tak for gode svar!
Jeg kiggede lige i manualen for at se hvor sikringen sidder. Og som du rigtigt nok skriver skulle den sidde omme ved strømindgangen. Men den er ikke ser ikke ud til at være tilgængelig uden at åbne den - er der nogen som kan bekræfte dette ?
|
|
|
Du skriver i dit første indlæg at der er gået en sikring - hvordan har du konstateret det ?
(formoder du ved hovedafbryderen sidder lidt fjollet) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
lrsn Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 02:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fomoder at det er sikringen efter at have hotswappet ht. kabler og den ikke længere vil tænde. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig så meget andet kan gå galt ved den operation.
Jeg ved godt hvor hovedafbyder sidder.
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 02:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primare har et værksted her i Danmark, har selv haft en A32 til rep der, skal nok lige sende en pm med nummer og adresse __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
lrsn Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 03:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak ! Det kan være det bliver nødvendigt.
Jeg har desværre ikke et multimeter - men jeg har fjernet sikringen og prøver lige en tur i brinck elektronik først. Mon ikke det bare er sikringen der er gået sig en tur.
Men jeg tror dog ikke den skuffende lyd skyldes sikringen :D
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 04:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
lrsn skrev:
Hejsa,
Vi har gennem længere tid undret og over at vores Primare I21/vienna Accoustics slet ikke har levet op til vores forventning.
Vi eksperimenterede med nye kabler og desværre gik det galt da jeg hotswappede kablerne. Nu er der gået en sikring i forstærkeren som slet ikke vil tænde igen :(.
Kan man selv købe og udskrifte sikringen eller skal den sendes helt til sverige for at blive fikset ? Og kan den dårlige lyd vi oplever være en gl. defekt i forstærkeren ?
Tak !
|
|
|
Hvilken bund snakker du om ? og tynd i lyden....
Nu kender jeg ikke lige de der Viennaer du skriver om, men jeg har lige selv købt en Primare DVDI 10 til sønnen sammen med et par systemaudio mantra 30 jeg menere både din I21 også DVDI 10 eren ligger omkring de 75W i 8 ohm ;-) det setup med mantra30 er der kanon lyd og sammenhæng uden der mangler noget OK det er ikke en SW højttaler til discomusik..
vi prøvede også med Audiovector i k3 serien det var meget mere hårdtslående men ikke så musikalsk..
jeg strikket det sammen med billig kobber højttaler ledning 2x4 meter 6mm det passer udmærket sammen ind til han får flyttet om hvor det skal spille på en anden måde så skal vi prøve med et Chord Odyssey 4 i shotgun da det er et kabel jeg får i overskud men hvordan det spiller vil bare tiden vise men det er et godt kabel til det meste
rummet vi spiller i er 5x5 meter og ca 4 meter til loftet der kan spilles højt uden nogen form for problemmer men er ganske sikre på havde vi valgt storebroren Mantra 60 så havde vi ikke fået dem til at spille i det rum
Så du skal også overveje placeringen af højtalerne i dit rum
du skriver heller ikke hvilken model der er du har jeg ved nogle af dem er så tørstig efter en strømstærk forstærker godt med watt, at man tror det er løgn
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kaster lige et indlæg, læste om dit problem og søgte et par billeder på nette for at se om jeg kunne spotte evt sikringer, bagpladen er der i hvert fald ikke nogen sikringsholder på.

men nu snakker i om en sikring ved afbryderen og det må være den som jeg har mærket main fuse.

på selve effektkortet sider der også nogle sikringer som måske kan være brændt, men ellers har jeg ikke kunne spotte nogle sikringer på tilgængelige billeder på nettet.

__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
lrsn skrev:
Jeg fomoder at det er sikringen efter at have hotswappet ht. kabler og den ikke længere vil tænde. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig så meget andet kan gå galt ved den operation.
|
|
|
Jeg har repareret mange forstærkere hvor der desværre er gået meget andet galt. Kortslutning af udgange, selv kortvarigt, er den direkte årsag til de fleste afbrændte udgangstrin.
Men nu skal vi jo ikke tage sorgerne på forskud, du kan jo være heldig.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
lrsn skrev:
Hejsa,
Tak !
|
|
|
Nu kender jeg ikke lige de der Viennaer du skriver om, men jeg har lige selv købt en Primare DVDI 10 til sønnen sammen med et par systemaudio mantra 30 jeg menere både din I21 også DVDI 10 eren ligger omkring de 75W i 8 ohm ;-) det setup med mantra30 er der kanon lyd og sammenhæng uden der mangler noget OK det er ikke en SW højttaler til discomusik..
vi prøvede også med Audiovector i k3 serien det var meget mere hårdtslående men ikke så musikalsk..
jeg strikket det sammen med billig kobber højttaler ledning 2x4 meter 6mm det passer udmærket sammen ind til han får flyttet om hvor det skal spille på en anden måde så skal vi prøve med et Chord Odyssey 4 i shotgun da det er et kabel jeg får i overskud men hvordan det spiller vil bare tiden vise men det er et godt kabel til det meste
rummet vi spiller i er 5x5 meter og ca 4 meter til loftet der kan spilles højt uden nogen form for problemmer men er ganske sikre på havde vi valgt storebroren Mantra 60 så havde vi ikke fået dem til at spille i det rum
du skriver heller ikke hvilken model der er du har jeg ved nogle af dem er så tørstig efter en strømstærk forstærker godt med watt, at man tror det er løgn
|
|
|
hvis jeg ikke husker helt forker så er effekt delen i DVDI 10 et klasse D trin og I21 benytter et klasse A-B trin så de lyder nok ikke ens. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
lrsn Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her må være et af DK's bedste forums - tak for jeres tid til alt hjælpen! Nu har jeg ledt efter sikringer på effektkortet - der er desværre ingen. Fra hvad jeg kan læse mig til er der vist ikke det mest normale. Men hovedsikringen er ikke til at tage fejl af den sidder lige under strømindgangen. Jeg håber at være heldig det "bare" er den som er gået. Den vil jo slet ikke tænde mere. Det er desværre ikke det bedste billede men det viser hvor hovedsikringen sad :
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
De tre små røde du kan se på billedet, en til højre for køleplade, hvor ledningerne går ind, og de to hvor "bændelen" går ned på printet er sikringer  . De sidder ovenikøbet i en lille sokkel. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
lrsn Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan man bare se ! Den ser jo ud til at være let nok at skrifte - men kan man købe dem i elektronik forretninger ala https://www.elextra.dk/main.aspx?page=butik1
tak for hjælpen alle !
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kaldes printsikringer, fåes både med lange og korte ben, du skal bruge de korte, eller hvis du ikke kan få dem, så bare klip dem af i samme længde somdem, du ta´r ud. Kan ikke finde dem på Elextra, men her:
http://elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath=7130_5817_5825

__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Darwin skrev:
lrsn skrev:
Hejsa,
Tak !
|
|
|
|
|
|
hvis jeg ikke husker helt forker så er effekt delen i DVDI 10 et klasse D trin og I21 benytter et klasse A-B trin så de lyder nok ikke ens. |
|
|
Jo DVDI 10 er klasse D forstærker trode enelig også ay I21 var men det er måske bare deres hel nye der er
|
| Til top |
|
| |
lrsn Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2012 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en opfølgning hvis andre skulle komme i lignende problemer.
Jeg fik nye sikringer som skulle være kompetible hos Brinch elektronik. Efter at have skiftet kom der lys i den igen - dog fik den ikke strøm nok så displayet var svagt og den kunne ikke spille.
Efter at have prøver lidt frem og tilbage fant jeg ud af at de bagerste printsikringer skulle være de (virkende) originale og så spiller det hele som den plejer!
Tak for alt jeres hjælp herinde !
|
| Til top |
|
| |