Hejsa!
Kunne godt tænke mig at starte en diskussion omkring de - efterhånden - mange USB til SPDIF konvertere som findes på
markedet. Hvad er jeres erfaringer? hvilke har i prøvet? og hvad har I lagt til grund for jeres valg?
Jeg har selv en board udgave af TeraLink X2 - som er bygget ind i min dac (ontech dual mono monster dac) - hvor ac delen
er bypasset så den får dc direkte fra et strømudtag i monsterdac'en. Det fungerer super godt - og modulet har kostet mig
50 usd.
Lyden er musikalsk, hvilket i det hele taget kendetegner X2'eren - ikke verdens mest præcis - men musikalsk og "analog" i
sit udtryk.
Foruden X2'eren, har jeg lagt øre til Musical Fidelity V-Link - som jeg synes er en hel del mere analytisk at lytte til. Den
havde også en tendens til at "sprede" lydbilledet ud over "scenen" - hvilket gjorde at vi bevægede os langt væk fra mit
lydideal.
Derudover har jeg også hørt AudioGD-DI (Digital Interface) -som ligesom X2'eren benytter sig af Tenor Chipsættet - men
med en DSP foran - som gør at den semi asynkront - hvis jeg forstår king-wa's koncept rigtigt. Det er den bedste jeg til
dato har hørt - sammenlignet med min X2 giver den et indtryk af at "tågen letter" - og alting står mere klart. Mere ro, mere
luft imellem instrumenterne - kort sagt mere analytisk - men uden at det går ud over musikaliteten.
Jeg har endnu til gode at høre en XMOS baseret konverter, samt Streamlenght og C-media.
Men lad mig endeligt høre om jeres erfaringer / holdninger til dette stykke elektronik; som af nogen negligeres til en bi-ting -
og af andre ophæves - som værende ligeså vigtig som en pickup
vh
Ronni