Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 13:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Usb til s/p-dif (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 04 September 2012 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Kunne godt tænke mig at starte en diskussion omkring de - efterhånden - mange USB til SPDIF konvertere som findes på
markedet. Hvad er jeres erfaringer? hvilke har i prøvet? og hvad har I lagt til grund for jeres valg?

Jeg har selv en board udgave af TeraLink X2 - som er bygget ind i min dac (ontech dual mono monster dac) - hvor ac delen
er bypasset så den får dc direkte fra et strømudtag i monsterdac'en. Det fungerer super godt - og modulet har kostet mig
50 usd.
Lyden er musikalsk, hvilket i det hele taget kendetegner X2'eren - ikke verdens mest præcis - men musikalsk og "analog" i
sit udtryk.

Foruden X2'eren, har jeg lagt øre til Musical Fidelity V-Link - som jeg synes er en hel del mere analytisk at lytte til. Den
havde også en tendens til at "sprede" lydbilledet ud over "scenen" - hvilket gjorde at vi bevægede os langt væk fra mit
lydideal.

Derudover har jeg også hørt AudioGD-DI (Digital Interface) -som ligesom X2'eren benytter sig af Tenor Chipsættet - men
med en DSP foran - som gør at den semi asynkront - hvis jeg forstår king-wa's koncept rigtigt. Det er den bedste jeg til
dato har hørt - sammenlignet med min X2 giver den et indtryk af at "tågen letter" - og alting står mere klart. Mere ro, mere
luft imellem instrumenterne - kort sagt mere analytisk - men uden at det går ud over musikaliteten.

Jeg har endnu til gode at høre en XMOS baseret konverter, samt Streamlenght og C-media.

Men lad mig endeligt høre om jeres erfaringer / holdninger til dette stykke elektronik; som af nogen negligeres til en bi-ting -
og af andre ophæves - som værende ligeså vigtig som en pickup

vh
Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 September 2012 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Hejsa igen!

Faldt lige over denne tråd:

CM6631 24bit/192khz USB to Coaxia l

Jeg har købt den på ebay - og den skulle gerne komme i løbet af et par uger.
Den ser spændene ud - og det bliver sjovt at høre om der er forskel på den og mit nuværende X2.
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 September 2012 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Kun erfaring med squeezeboxe samt M2tech hiface.

Hifacen var virkelig en god investering, et klar forbedring på både opløsning og tone. Til de 1200kr den kostede dengang tror jeg det er den bedste investering i anlæget jeg har gjort.

Jeg skal have lavet en batteri strømforsyning når jeg får tid, men har desv aldrig holdt den op mod markeds andre usb/spdiff dimser.

Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 September 2012 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
Hejsa igen!

Faldt lige over denne tråd:

CM6631 24bit/192khz USB to Coaxia l

Jeg har købt den på ebay - og den skulle gerne komme i løbet af et par uger.
Den ser spændene ud - og det bliver sjovt at høre om der er forskel på den og mit nuværende X2.

Spændende dims!

Har selv en M2Tech Hiface 1 og 2.
Hiface 2 er klart bedre end Hiface 1 - og forskellen kan være rigtigt stor alt efter ens DAC.

Nu har jeg også bestilt den CM6631 - så kan jeg teste den mod min Hiface.

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 05 September 2012 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Jeg købte en Hiface Two som midlertidig opgradering til min DacMagic, da USB-indgangen derpå er elendig. Valget faldt på en XMOS baseret enhed pga. god understøttelse i Linux og Hiface Two er så vidt jeg ved den billigste på markedet.

"Heldigvis" har den været en gevinst med min nye DAC. Den har ellers en TE8802 som skulle følge USB audio class 2 standarden, men jeg oplever gentagne udfald i lyden, samt irriterende klik når jeg skifter nummer (selv med samme bit og sample rate).

Hiface Two kan klart anbefales, da den giver problemfri afspilning via USB og åbner op for at man også kan bruge DACs uden eller med dårlig USB-implementering.

Jeg har stadig tilgode at høre andre konvertere, men har svært ved at tro, at jeg til min brug ville vælge andet end XMOS. For interesserede er her en oversigt over enheder med USB audio class 2 understøttelse:
http://www.forum-audiophile.fr/musique-dematerialisee-f25/le s-dac-transport-usb-audio-class-2-t16248.html#p151447
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 September 2012 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger John Kenny's JKDAC og har hørt hans JKDAC32 samt en Meitner MA1 DAC. Jeg har ikke hørt dem i direkte
sammenligning, men John har lavet flere shoot-outs med hans design op imod dCS og Young. Den slog Young DAC'en (incl.
dyr strømforsyning) og ejeren har nu købt en Meitner for at kunne slå JKDAC32 af pinden! Jeg har fuldt Johns design
igennem udviklingsfasen til diverse "meets" her i Dublin. Fra tidlige modifikationer til HiFace'en (som nu er MK3 JKSPDIF
inkarnationen) til hans top produkt: JKDAC32.

LINK

Med almindelige FLAC rips er denne lille kasse virkelig velopløst og spiller med en fantastisk klarhed og analog klang. Ift. min
BAT rør cd-afspiller er den lidt køligere i lyden og en anelse mindre 3d i lydbilledet. MEN, med hi-res filer spiller den bedre
langt bedre end cd-afspilleren! Både hvad angår adskillelse af instrumenter og deres størrelse, og især hvad angår dynamik.
Jeg tror den største årsag til den gode lyd skal findes i LifePo batteriet og at den derfor er helt uafhængig af
strømforsyninger.

Jeg skal en tur hjem til Odense i Oktober og her overvejer at tage min Macbook med og se hvad Jensen siger til en lille
"smagsprøve".

Jeg ville ønske jeg kunne bidrage med flere erfaringer ift forskellige konvertere, men jeg er så imponeret over denne lille
boks, at der nok går længe inden den bliver opgraderet.
MVH,
Claus

Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes