Forfatter |
|
Hifitossen Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life
Bruger siden: 02 December 2012 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 446
|
Sendt: 13 Januar 2013 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen som kan fortælle mig om jeg kan bruge min eksterne WD 1 TB via usb til en Sqezzebox Touch og coax digitalt til min dac.
Her vil jeg så efterfølgende bruge min IPAD som controller/Remote
Kan jeg dette i praksis.
Er træt af min støjende PC når jeg skal streame
Søger erfaringer
|
Til top |
|
|
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1276
|
Sendt: 13 Januar 2013 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kan du sagtens, dog må du regne med at søgning mm. er temmelig langsom, hvis din musiksamling er stor
__________________ Boman
|
Til top |
|
|
Hifitossen Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life
Bruger siden: 02 December 2012 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 446
|
Sendt: 13 Januar 2013 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
Ja, det kan du sagtens, dog må du regne med at søgning mm. er temmelig langsom, hvis din musiksamling er stor |
|
|
Ok, der er en 1 tb lagret musik. Hvorfor er det langsomt. Er det ikke et spørgsmål om at lagre det en gang? i Squezzeboxen og så kører det.
|
Til top |
|
|
Jubii Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
Sendt: 13 Januar 2013 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har næsten 1 TB på min og det går pænt stærkt når den først er startet op.. Men har dog valgt ikke at lægge
covers ind da jeg har hørt at det kan gøre den langsom.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Sebastian L Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 104
|
Sendt: 23 Januar 2013 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bør gøre dig selv en tjeneste og formattere din HD med Linux. SBT er Linux baseret og det går meget hurtigere når der skannes efter nye filer.
Mht. cover art skal du bare sørge for ikke at have billeder større end 600x600, og så skal det være jpg. Ikke BMP eller GIF. Det gør jeg selv på en af
mine SBT m. extern HD og det kører fint. En HD der spinner ned er at foretrække.
__________________ Sebastian L
|
Til top |
|
|
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 23 Januar 2013 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linux, det lyder som et interessant tip. Findes der en mulighed for at formatere en ekstern harddisk som Linux formatering på en Win8 maskine? Jeg har ikke adgang til en Linux maskine
__________________ Er blevet ret passiv læser.
|
Til top |
|
|
torsteinowich Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 253
|
Sendt: 23 Januar 2013 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan installere Linux i en virtuel maskine under Virtualbox eller vmware, give den virtuelle maskine direkte adgang til
harddisken og derefter formatere harddisken fra Linux. Virtualbox kan downloades gratis fra oracle og du kan hurtigt finde en
ubuntu linux iso at installere fra på den virtuelle maskine (iso filen kan bruges til at emulere CD-rom drev i den virtuelle
maskine). Hvis du har lidt viden om at rode med IT/operativsystemer eller tilstrækkeligt gåpåmod, kan du nok forholdsvis
hurtigt finde ud af hvordan alting skal gøres ved at google lidt på det. Ved at bruge Linux fra en virtuel maskine slipper du for
at risikere at lave ged i din windows under manøvren, da Linux installationen så bor i en normal fil under windows.
|
Til top |
|
|
Sebastian L Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2013 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan osse formatere harddisken med FAT32. Det fungerer lige så fint, og så er der i hvert fald ingen problemer m. osse at bruge den med en Windows PC. Se hvordan på Youtube. Det er smadderlet. Alle kan være med her: http://www.youtube.com/watch?v=jUc5R_qEV5wSørg endvidere for, at der er overensstemmelse mellem navngivningen af albummapperne på harddisken og albumnavnene i dine tags. Ellers kan det give en masse ballade. (Forudsat du arkiverer din musik efter albums). Mht. iPad som remote anbefaler mange at bruge iPeng. Den er bedre end den gratis app Logitech har lavet. Dvs. den har flere funktioner men er osse mere kompliceret. Coax digitalt ud til en DAC fungerer osse fint. Hvis du har mulighed for at tilslutte til en USB indgang er dette dog endnu bedre. Der findes en EDO gratis app til Squeezebox som giver USB stikket mulighed for at sende async USB ud. Dog skal man checke om ens DAC har en USB chip der er i stand til at modtage signalet. EDO compatibility list. Der er mange flere DACs der kan bruges, end der er opført på listen. Den er slet ikke fuldstændig. Fx fungerer min Stello DAC fint i adaptive mode (dvs. ikke asynkron mode). For tips, tricks og tweaks se endvidere her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83891&K W=Squeezebox+Touch+Audio+tips
__________________ Sebastian L
|
Til top |
|
|
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
Sendt: 24 Januar 2013 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifitossen!
Forudsat at din musiksamling er i flac / wav / andet lossless format;
så synes jeg lige du skal teste lydkvaliteten
pc versus squeezebox.
Det er min erfaring at selv en middelmådig pc - med en billig usb/spdif konverter (fx. en teralink x2 - som let kan skaffes til
300 kr) gør det meget bedre end en squeezeboks - hvor meget den end er moddet.
Nu er sådanne oplevelser dybt individuelle - og jeg ønsker bestemt ikke starte en større diskussion om hvorvidt det ene eller
det andet er bedre - blot anbefale dig at lytte forskel inden du tager en beslutning.
For hvis du først går touch vejen - så er næste skridt en liniear strømforsyning - og du ender måske med at bruge mange
penge - som kunne være brugt på at gøre din pc lydløs
vh
Ronni
|
Til top |
|
|
Sebastian L Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et andet alternativ er de nye små Raspberry PI pc'er. De er svært prisbillige og yder temmelig meget. De skal nok blive et hit osse hos hifi-folk.
http://www.raspberrypi.org/archives/tag/hi-fi http://www.raspberrypi.org/archives/tag/hi-
fi__________________ Sebastian L
|
Til top |
|
|