| Forfatter |
|
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg er på udkig efter en "ny" brugt CD afspiller. Nogen der kan hjælpe mig frem til hvad jeg skal købe?. Jeg regner med at ville bruge omkring max 3000 kr. på den og så modificere den lidt bagefter (Opamps m.m.). Jeg har kigget lidt på en Cambridge CD6 som jeg har hørt ok til. Den kan jeg købe for 1400 kr. Men jeg vil gerne hører om der er nogen der synes denne er noget BIP eller har andre bedre forslag..
Iøvrigt vil jeg foretrække at CD afspilleren har balanceret udgang.
Sættet skal i fremtiden bestå af:
Dali Helicon 400 højtalere
LCaudio Zap 2.2SE selvbyg
Forforstærker (lavet af en)
Samt ny CD afspiller
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
CD 6 er en fin afspiller. Den er bygget, så den kunne have kostet langt mere, og den spiller vældigt godt. Det gammeldags design og det, at det er en af de første modeller bygget i Kina, er egentlig dens største "handicap". Det er mere snob effekten, som er lav end det, du får for pengene. Jeg tror, du bliver glad for den, hvis du kan leve med de "fejl", jeg har nævnt. Ellers ville jeg anbefale en brugt NAD S500. Den koster mere, end dit budgeterede beløb, men kan til gengæld leve op til den kæde, du vil sætte den ind i.
__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en D500SE som jeg bruger til tilspilning test mv. Den spiller faktisk ganske fint.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
enoch Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 06:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
CD 6 er en fin afspiller. Den er bygget, så den kunne have kostet langt mere, og den spiller vældigt godt. Det gammeldags design og det, at det er en af de første modeller bygget i Kina, er egentlig dens største "handicap". Det er mere snob effekten, som er lav end det, du får for pengene. Jeg tror, du bliver glad for den, hvis du kan leve med de "fejl", jeg har nævnt. Ellers ville jeg anbefale en brugt NAD S500. Den koster mere, end dit budgeterede beløb, men kan til gengæld leve op til den kæde, du vil sætte den ind i.
|
|
|
Okey, S500 er NAD's silverline udgave ikke?
|
| Til top |
|
| |
bole Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Cambridge D300SE og den er jeg ikke spor tilfreds med. Dvs når den spiller, så lyder det fint nok. Men der skal ikke være særlig mange ridser i cd'en før den giver op i forhold til min gamle Denon DCD-1400, som stort set afspiller alt hvad man kaster efter den. Desuden har Cambridge D300SE et så dårligt display, at jeg skal helt og stå med hovedet lige foran den, for at se hvad der står. Byggekvaliteten er heller ikke noget at prale af. Så næste gang køber jeg nok en Denon igen.
PS: Var så uheldig at købe min sat ned fra 2950 til 2200 ca. en uge før Klubben overtog salget og satte prisen yderligere 500 kr ned :-(
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
enoch skrev:
donkeyshark skrev:
|
|
|
|
Okey, S500 er NAD's silverline udgave ikke? |
|
|
Jo, det er det lige nøjagtigt. __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal forforstærkeren laves af en? Hvaffornen?
|
| Til top |
|
| |
enoch Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
| Skal forforstærkeren laves af en? Hvaffornen? |
|
|
Ja, en jeg er faldet lidt i snak med
|
| Til top |
|
| |
enoch Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okey som jeg kan se det en af disse CD afspillere jeg vil gå efter brugt:
Denon 2560
Denon 3560
Cambridge CD6
Maybe NAD S500
Andre forslag? (eventuelt hvilken af disse man skal vælge)
Jeg regner med at den jeg køber muligvis skal modificeres med clock, opams, transformer m.m.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
enoch skrev:
Okey som jeg kan se det en af disse CD afspillere jeg vil gå efter brugt:
Denon 2560 Denon 3560 Cambridge CD6 Maybe NAD S500
Andre forslag? (eventuelt hvilken af disse man skal vælge)
Jeg regner med at den jeg køber muligvis skal modificeres med clock, opams, transformer m.m. |
|
|
Ja hvis det er de maskiner der du har kig på, så ville jeg nok vælge Denon 3560, så kan du jo få bornholmer hifibevægelsen til at modificere den så den spiller lige op med en maskine til en halv million. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
enoch skrev:
Hej jeg er på udkig efter en "ny" brugt CD afspiller. Nogen der kan hjælpe mig frem til hvad jeg skal købe?. Jeg regner med at ville bruge omkring max 3000 kr. på den og så modificere den lidt bagefter (Opamps m.m.). Jeg har kigget lidt på en Cambridge CD6 som jeg har hørt ok til. Den kan jeg købe for 1400 kr. Men jeg vil gerne hører om der er nogen der synes denne er noget BIP eller har andre bedre forslag..
|
|
|
Den er ved at være halvgammel CD6'eren. Har selv haft en jeg satte AD825 + LC clock XO i. Det gav et stort løft til små penge. Uden mod. synes jeg ikke den er ret god, selv til 1400,-. Gå efter en med Cambridge logo på toppen af kabinettet, dem uden er de ældst byggede. Personligt ville jeg nok vælge en lidt nyere afspiller.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=Ikke Slipsefyr]
Ja hvis det er de maskiner der du har kig på, så ville jeg nok vælge Denon 3560, så kan du jo få bornholmer hifibevægelsen til at modificere den så den spiller lige op med en maskine til en halv million.
OG SÅ ER DET IKKE ENGANG LØGN!!!! 
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |