Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Rega Planet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 25 April 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen som har noget godt/skidt at sige om Rega Planet CDafspilleren. Jeg har "fået kig på den" synes det er smart design.

Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 April 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Det er netop det det jeg synes der er den største fejl ved den

Bryder mig ikke om den følelse låget har når man benytter det. Virker uholdbart. Og så kan jeg ikke overskue at der er gummi-knapper.
Jeg har lyttet til den, men kan ikke huske hvordan den lød. Ved ikke om det siger mest om den eller mig?

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 April 2004 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Den spiller simpelthen kanon til prisen.......

meget musikalsk afspiller.... varm , behagelig lidt "analog" lyd i retning af vinyl...   som også er Rega's ide med det...  der er gang iden.. dynamik medrivende spillestil du kan simpelthen ikke holde foden i ro

har selv Jupiter der er noget mere detaljeret og noget mere ind i "High End" klassen

den koster det dobbelte men det at få det sidste med er meget dyrt... den er slet ikke dobbelt så god... ..men når man hører Eva Cassidy stemme gå igennem for alvor, er man solgt

og flot det er den

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 25 April 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

rega planet´en blev skamrost da den kom på markedet første gang tilbage i 97/98. Den er et resultat af 10 års forskning og tests hos Rega.
Gik under betegnelsen "den bedste ´analoge´ cd-afspiller nogensinde" da den kom frem og af hvad jeg kan huske var der ikke ét hifi magasin der var kritisk i sin vurdering. Det er jo ret godt gået.
Ikke noget specielt kønt syn indeni - men fantastisk musikalitet til pengene!
Og så er den toploaded! wow!

Selve låget er super godt på den første serie, men mindre heldigt på den nyeste.. Ikke at det går i stykker, mere en følelse.

Jeg kan klart anbefale den - ikke mindst fordi jeg selv har én stående.
Havde få problemer med den i starten - den hoppede lidt på cd´erne, men det forsvandt da jeg fik den stabiliseret noget mere. Sorbotan-fødderne er skam også et godt træk, men var tilsyneladende ikke nok i mit tilfælde.

I dag kører den på 7. år og har aldrig brokket sig siden.
Go fornøjelse hvis du køber én.

Til top Vis dohh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dohh

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 April 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Nu er det self. lang tid siden jeg har set en af dem, og det er self. også kun den gamle model jeg har set... Men ang. indmaden så synes jeg (såvidt jeg husker) da ikke det ser specielt skidt ud, den har bla. ringkerne trafo, og det røde print ser da også velindrettet ud, og ud fra hvad jeg har hørt rundt omkring, så skulle sony løbeværket være meget godt sammelignet med prisen, toploaderen synes jeg ellers går som døren i en stor mercedes...

Jeg har kun lige lyttet til den hurtigt, så det vil og skal jeg ikke kunne udtale mig om...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 April 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en Rega Planet ! Jeg har haft store løbeværk /konverter og div.. cdafspiller og det er Rega Planet som spiller mest musik efter min smag !! Har også prøvet den store Rega cd .... men det musikalske budskab er det samme på begge Rega ! Og da jeg er mest til vinyl så kommer du nok ikke tæter på analog lyd med en Rega cder !! 

5 stjerner til dens musikalske lyd !!

Hilsen King .... -o

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 April 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Har også haf den i 3-4 år. Mekanisk har der ikke været problemer og jeg syntes, den lyder ligesom en rega pladespiller og det er vel godt nok eller hur. Den koster vel en 1500 kr. på brugtmarkedet. Rimeligt nok.

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 25 April 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Forresten, den er lidt tilbagelænet og jeg syntes også, den kunne være lidt mere detaljeret, men det er ligeså afgørende at matche med resten af anlægget. Men det gælder det med alt, selvfølgelig.

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 26 April 2004 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Har selv Jupiter 2000, men lyttede grundigt på Planet 2000, inden jeg valgte - og betalte!

Den grundlæggende lydfilosofi er helt den samme - det skal spille musik - og det gør Planet'en helt klart.

Jeg havde den til test, hvor den var oppe mod en Thule 150B m. Digit kort til omkring de 10k. Mellemtone og livefornemmelse var væsentligt bedre på Planet 2000. Thule'n var en smule bedre i bunden og havde lidt mere åben top, men jeg ville have valgt Planet'en til enhver tid - på grund af musikaliteten. Heldigvis fik jeg skrabet penge sammen til Jupiter 2000, som har det hele på et højt niveau, men ellers var det blevet en Planet 2000.

Det er rigtigt, at låget godt kan virke lidt "flimsy" (som englænderne ville sige det), men i praksis giver det ingen problemer.

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes