Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 00:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: CD-afspiller stortest - mellemklassen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 August 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

En del nyheder har meldt sig det seneste års tid, i den ”billigere” ende af mellemklassen, så vi synes det var tid til en ny stortest i dette segment. Vi har valgt fem modeller ud, som alle skiller sig ud fra ”mainstream” delen af markedet.

Læs hele anmeldelsen her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1900&zoneid=3

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 August 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

En god og objektiv test

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 August 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Flot test Mikkel.

Specielt din beskrivelse af Holfi er jeg helt enig med dig i. nydelse frem for teknik.

Virkelig nyttig test.  

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Kenned
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 August 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

jeg må melde mig direkte uenig i objektiviteten. Hele testen er en sammenligning med "referencen" Jeg mener jo at man istedet skulle referere til
virkeligheden hvorledes er den enkelte CD afspillers tonalitet i forhold til lyden af f.eks. en guitar eller en saxofon. Det eneste jeg får ud af denne
test er den evige henvisning til "referencen"
Til top Vis Kenned's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenned

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 02 August 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Dejligt at se en sammenlignende test.
Flere af dem tak.

Jeg synes dog ikke at man kan kalde nogen af dem billige. 
Men jeg er måske bare nærig.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 August 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Fornemmer jeg at Mikkel er blevet lidt mere kritisk ? Det er nu ingen skade til. God test !

Rumfornemmelse, soundstage og "ægte" bækken-slag (og mange andre svære instrumenter) er generelt noget der halter lidt i prisklassen 10-16 kilo kroner efter min mening. Det er faktisk for ringe, da det dog er en god sum penge, som NriK antyder, men man skal nok være heldig under 10 kilo kroners grænsen, eller spare op i længere tid for at komme lidt tættere på den ægte vare. Hvad den ægte vare så betyder, ja det er en helt anden diskussion.

Keep up the good work, Mikkel

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 August 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Super test

Men... nu ved jeg godt at jeg "bitcher" lidt, men hvad med en lille tabel med stjerner el. lign, så det er lettere at se hvilke der klarer sig bedst indenfor forskellige områder, eks. byggekvalitet, detailering osv osv.

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 03 August 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

...flere af disse tests.....
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 August 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Stor ros til Gige - det er i øvrigt rart med gruppetests generelt, da man så nemmere kan pejle sig ind på, hvad der matcher ens egen smag.

Mht. henvisningerne til referencen, så har jeg tygget lidt på det. Jeg tror - når vi taler gruppetests - at enten så bør referencen anmeldes på lige fod med de øvrige produkter, så man har en fornemmelse af dens fordele/ulemper - eller også bør den udelades, så produkterne blot måles op mod hinanden.

I øvrigt synes jeg at gruppetesten er super, idet
- den ikke uddeler stjerner, men blot beskriver fordele/ulemper ved de enkelte produkter.
- beskriver både hvordan produkterne fungerer i musikalsk henseende samt som "tekniske forstørrelsesglas". Jeg synes det er fint både at vurdere "fodtramp-faktoren" samt "analytiker-evnen", dvs. fornemmelsen af hvordan musikken er skruet sammen.

Rent egoistisk savner jeg blot oplysning om de enkelte produkter mht, om sangere generelt er "up-front" eller om man nærmere sidder på 35. række i koncertsalen.

Men dejlig test, Mikkel - god sommer

Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 03 August 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Tak for de rosende ord, og den gode kritik. Det varmer!

Jeg forsøger altid, at få så mange vinkler på en omtale som muligt, og jeg kan da også bagefter se, at der sagtens kunne være flere vinkler på denne eller andre tests. Problemet er bare, at så bliver de enkelte omtaler også meget lange, og så er det ikke alle der "gider" læse testen til slut. Det er et lille kompromis, jeg indgår. En anmeldelse er også stadig "kun" en teaser til selv at opleve produkterne.

Der er både for og imod, når jeg blander min egen reference afspiller ind i testen. For er, at man som læser får indblik i, om man har nået toppen med det enkelte produkt, eller om der kan hentes mere ud af skiverne. Imod er, at en given reference kan stjæle lidt af billedet fra de testede modeller. Jeg valgte at bringe referencen med, da den stadig kan hente ting/detaljer ud af pladerne, som deltagerne ikke formåede. Og så ligger den lige i samme prisegment.

Vi har tidligere på redaktionen diskuteret om vi skulle ha' en karakterskala, men da ting udvikler sig konstant, så vil et 12-tal for 2 år siden ikke kunne sammenlignes med et 12-tal idag.

Juspur, samtlige afspillere i testen lægger afstand til de udøvende, så man er tilskuer a la "35. række".

Tak for jeres input,

Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 03 August 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

jeg synes det er fint at have en "reference" (hvad har man ellers at forholde sig til?), men jeg synes det er mærkeligt at testens beste afspiller rent faktisk ikke er en del af testen (er det helt sort?).

For mig (som ikke har hørt Lyngdorf CD 1) har jeg ikke rigtigt noget holdepunkt, når der bliver sammenlignet med referencen. Ellers synes jeg det er en fin test. Jeg synes egentlig, som også tidligere nævnt af en anden, heller ikke at 11-16k er specielt billigt for en afspiller. Jeg synes det kunne være interessant at lave en test mellem "små" og "store" brødre, altså vinder man noget/hvad ved at købe en model til f.eks. 14.000 fremfor den mindre model til 8.000

Mikkel Gige skrev:
Vi har tidligere på redaktionen diskuteret om vi skulle ha' en karakterskala, men da ting udvikler sig konstant, så vil et 12-tal for 2 år siden ikke kunne sammenlignes med et 12-tal idag.

det synes jeg kommer meget an på hvad man anmelder. Ting som A/V receivere og DVD-afspillere synes jeg du har ret, men i For- og effektforstærkere sker der noget mindre revolutioner

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 August 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Mht. "referencen" så skal der måske bare linkes lidt ekstra til Lyngdorf CD-1? i selve anmeldelsen? Mikkel har allerede været forbi den med tættekammen, i øvrigt sammen med flere andre -> her
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Brasch... kunne være spændende me en anmeldese der kigger på afspillere i forskellige prisklasser, for at se hvor meget man vinder ved at gå op i pris...
Til top Vis Skobbolop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skobbolop

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

I det tyske stereo giver man op til 100%,

når der så kommer en ny model til 100%,

sættes alle andre 2%-point ned....en mulighed???

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Jeg synes absolut ikke man skal til at bruge en karakter-skala. Om det så vil være en 1-5 eller 1-100. Alle deltager i denne test er jo rigtig gode afspillere. Anmelderne tager så sine kritiske briller på og sætter ord på hvad han oplever hos de forskellige afspillere. Som han selv udtrykker det er det jo blot en teaser.

Jeg synes at en karakter-skala indenfor 4-5 kategorier af et givent produkt ofte er alt for mangel fuld og reelt ikke giver et indtryk af produktet. Blot en sammenligning af div. stjerner el. lign som 1 given anmelder har valgt tildele disse.

Blot min helt egen subjektive mening

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
Jeg synes absolut ikke man skal til at bruge en karakter-skala. Om det så vil være en 1-5 eller 1-100. Alle deltager i denne test er jo rigtig gode afspillere.

hvis man har hørt en eller flere af de afspillere der er med har du nok ret. Men som jeg læser testen er der da ikke nogen af de afspilllere jeg umiddelbart får lyst til at smide 10-20k efter.

CRC1 skrev:
Jeg synes at en karakter-skala indenfor 4-5 kategorier af et givent produkt ofte er alt for mangel fuld og reelt ikke giver et indtryk af produktet. Blot en sammenligning af div. stjerner el. lign som 1 given anmelder har valgt tildele disse.

jeg kan egentlig ikke rigtigt se hvad forskellen er. Om der er tal eller en masse ord giver efter min mening det samme i sidste ende. Faren er at der kun bliver kigget "overall score" og nogen dermed køber en forkert afspiller. Det man kunne gøre var derimod at lave en "klasse score" og en "overall score", forstået på den måde at man kan se hvilken afspiller anmelderen mener er bedst i prisklassen og hvor god den pågældende afspiller er i forhold afspillere i andre klasser. Der vil nok komme tilfælde hvor man finder nogle dyre, men dårlige afspillere og omvendt. Problemet er jo bare at det er et pænt omfattende system at indføre, da man nok vil være nødt til at lave det samme på allerede testet udstyr som anmelder måske ikke husker 100% korrekt

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Hvilken konverter sidder der i Holfien???

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 03 August 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Mvh.

Hej kongruens!

Muligvis en Philips TDA1545A, men da jeg ikke er sikker, har jeg undladt at skrive det i teksten.

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 August 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Og dejligt at se en test af et Bladelius produkt her på siden

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 03 August 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
kongruens skrev:

Mvh.

Hej kongruens!

Muligvis en Philips TDA1545A, men da jeg ikke er sikker, har jeg undladt at skrive det i teksten.

Mvh, Mikkel.

Jeg takker. Det virkede umiddelbart lidt mærkeligt, når nu der stod, hvad alle de andre maskiner er udstyret med, men jeg går ud fra, at det skyldes Holfis tendens til, at "skjule" centrale komponenter.

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum