Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 22:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Cyrus CD Xt SE & DAC XP (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 November 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Engelske Cyrus har udviklet deres eget løbeværk til SE serie, bestående af to CD afspillere og et CD drev. Alt er nyt, både mekanik, servo kredsløb og software til aflæsningen. Derfor var det oplagt, at det måtte under et nærmere lyt.

Læs hele anmeldelsen her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1993&zoneid=3

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 November 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Halloooo hvordan kan du have en referense der ikke timer?

Du skriver "og samtidig har dette sæt et ”drive” og en ”timing”, som selv referencen må kigge misundeligt efter."

Det er da det mest fjollede jeg har hørt, hvis din reference ikke timer så godt som dette Cyrrus så burde du tage ud og høre noget live musik og få dig en ny reference Cd-afspiller. Uden timing ingen musik så forsdtår jeg bedre så mange "HIFI" anlæg ikke spiller musik.

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 November 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Du skriver "og samtidig har dette sæt et ”drive” og en ”timing”, som selv referencen må kigge misundeligt efter."

Det er da det mest fjollede jeg har hørt, hvis din reference ikke timer så godt som dette Cyrrus så burde du tage ud og høre noget live musik og få dig en ny reference Cd-afspiller. Uden timing ingen musik så forsdtår jeg bedre så mange "HIFI" anlæg ikke spiller musik.

Hilsen Jonas Bojer

Jeg tror desværre at Mikkel selv skal betale sit referenceudstyr, så det er vist ikke bare at "få sig" en ny reference CD.

Og behøver referencen være det ultimativt bedste? Så længe man vurderer en anden CDafspiller op i mod den vil resultatet jo være relativt til referencen - god eller dårlig.

Problemet kan opstå når man vil teste udstyr hvor det begrænses af "kæden"... Det er desværre næsten altid umuligt at opnå da man i Mikkels tilfælde kun har mulighed for at teste op imod det ene reference system.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 05 November 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Tilføjelse: Det er endda givet i disse anmeldelser fra Mikkel, hvordan testforholdene er. Det må man have med i tankerne når man læser dem. Så kan man selv gøre op om man kan bruge det til noget eller ej. Ultimativt kunne disse "tests" give anledning til at man besøger forhandleren og lytter med egne ører.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 November 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Hilsen Jonas Bojer

Hallooooo, hvordan kan du gang på gang "brillere" med denne type, tilsyneladende, uvidende indlæg??

Sommetider begriber jeg ikke hvordan du overhovedet har formået at rode dig ind i noget der har med lyd at gøre, og dine udtalelser viser da også tydeligt at du ikke engang selv ved hvad du rent faktisk sætter dig til at skrive, når du farer til tastaturet.

Læse kniber det tilsyneladende også med at kunne - jeg læser ingen steder at Mikkel skriver at hans reference ikke besidder timing. En person som dig, der råber og skriger om forskelle konstant, burde da netop fatte at der her er en forskel på maskinerne, som Mikkel omtaler - netop at Cyrus spiller med en bedre timing end hans reference. At du tolker det i din verden som du gør, forbavser mig ikke det mindste, men hvis du samtidig gør det ud med at referencen dermed spiller uden timing, så er du sgu fortabt.

Når der foregår en sammenligning, er det, i modsætning til hvordan det ville være i en tilsyneladende meget naiv verden, ikke et spørgsmål om at forskellen enten er der eller ej. Det er et spørgsmål om den ene ganske enkelt gør det bedre end den anden eller ej - det er faktisk ikke mere elementært end det!

Ved du iøvrigt hvad timing er og hvad begrebet dækker??

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 November 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Reference og modreference, det er i min verden vigtigt at skelne.

Mikkel kender hver en afkrog af sin afspiller, og bruger den som afspiller og fast modreference, det er ikke ensbetydende med at han mener/har den absolutte reference.

Men den absolutte reference er for de fleste kun en teoretisk mulighed, det er langt bedre at have en anmelder der har en velkendt egenreference han kan bruge som modreference til testede produkter, end en der konstant skal skifte til ny reference. 

adamtulinius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 November 2008 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Jeg undrer mig over, hvordan balanceret drift kan være dårligere end ubalanceret..

Måske testeren gør noget galt..
Til top Vis adamtulinius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af adamtulinius

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 09 November 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Eller også er det bare sådan det er i dette tilfælde. Hvilket ikke ville gøre det til hverken den eneste eller den første gang det er tilfældet, at balanceret lyder mindre godt end ubalanceret.

Sådan er der jo så meget .

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 09 November 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Og det har alt at sige hvilket udstyr det tilkobles.

Hvordan man har kunne teste det op imod den ubalancerede preamp som referencesystemet har, vides ikke.

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 09 November 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Long time, no see

Vedr. forskellen på balanceret/ubalanceret output, så kan det være tilfældet, at Cyrus dac'en er konstrueret som single ended, men i udgangen har kredsløb, som konverterer til bal. I så fald er det ikke første gang et produkt er bygget efter denne opskrift. Jeg har ikke undersøgt det nærmere i Cyrus tilfældet.

Vedr. Bellini som bruges som reference i mit setup, så er den 100% balanceret, dvs. med dobbelte kredsløb. Det samme er tilfældet med resten af udstyret i mit reference setup. "Rigtig" balanceret udstyr er ikke nødvendigvis bedre end single ended, da de dobbelte kredsløb i en "rigtig" balanceret konstruktion også forhøjer prisen. Her kan single ended have en fordel.

Personligt har jeg ikke nogen preference for eller imod bal/ubal., men vurderer udelukkende ud fra det der kommer ud af de testede apparater. Den forrige ref. effektblok var single ended! Og i Cyrus tilfælde har jeg konstateret en forskel mellem de to udgangs-typer. Det er ikke første gang jeg oplever dette, og sikkert heller ikke sidste gang.

Håber det besvarer jeres spørgsmål.

Med venlig hilsen,

Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 10 November 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Er jeg den eneste der synes det er ved at være trættende at der kommer et eller andet angreb på enten anmelderen eller dennes udstyr hver eneste gang der kommer en anmeldelse? Hvis man mener der er ting der kunne gøres anderledes, eller andre gode forslag fair nok.

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 10 November 2008 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Nej, du er ikke den eneste.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes