Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 13:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Threshold vs Nakamichi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
doxa300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Hej alle kloge hoveder

Jeg kunne godt tænke mig nogle ord med på vejen i min søgen efter godt grej fra slut 70'erne og 80'erne.

Min feldt er snævret ind til Threshold og Nakamichi ( jeg har lige købt en PA5 mrk. II, som jeg er meget begejsteret for). Der er meget info her på sitet om Nakamichi PA5 og PA7. Men hvad men forforstærkerne ca5 og ca7? Og havd med threshold, får man mere hvis man vælger det frem for Nakamichi fra samme periode?

/Kim

Til top Vis doxa300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doxa300

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

doxa300 skrev:

Hej alle kloge hoveder

Jeg kunne godt tænke mig nogle ord med på vejen i min søgen efter godt grej fra slut 70'erne og 80'erne.

Min feldt er snævret ind til Threshold og Nakamichi ( jeg har lige købt en PA5 mrk. II, som jeg er meget begejsteret for). Der er meget info her på sitet om Nakamichi PA5 og PA7. Men hvad men forforstærkerne ca5 og ca7? Og havd med threshold, får man mere hvis man vælger det frem for Nakamichi fra samme periode?

/Kim

Hej...

Jeg kender ikke lyden fra Treshold. Men vil bidrage med at Ca5 mkII er noget bedre end mkI udgaven. Forskellen er mere strømforsyning, mere eletronik, releer istedet for omskifter. Finish i 2eren er også meget bedre med sort elox aluminium frem for blik! Så skal det være, så gå efter 5.2eren.

CA7 - som ikke kom i en mk2 udgaver er også fed. Lydmæssigt er den dog på linie med 5.2eren, dog større og fjernebetjent. Den er tung og lidt "federe" at betjene end 5.2eren som trods alt er uden remote. CA7 er lidt tyd i bunden og lidt skingre i toppen samlignet med nyere og mere "hi-end" kontruktioner som en Mark Levinson eller lign.

Der er en fyr som vil have 15.5K for et sæt på DBA for PA7.2 og CA7. Alt i alt er prisen ikke tosset....måske lige i overkanten, men vel ikke så frygtelig urimligt.

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

[....................

Jeg kender ikke lyden fra Treshold. Men vil bidrage med at Ca5 mkII er noget bedre end mkI udgaven. Forskellen er mere strømforsyning, mere eletronik, releer istedet for omskifter. Finish i 2eren er også meget bedre med sort elox aluminium frem for blik! Så skal det være, så gå efter 5.2eren. ...................

[/QUOTE]

Hvad er det for noget blik ?

Lyder CA5 mkII bedre end CA-5 ? På hvilken måde ?

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

....Ingen ?

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft både Nakamichi CA 5/2 og Threshold fet 9 og de har intet til fælles lydnæssigt. CA 5/2 er en ægte monitor forforstærker, som afslører alt i de øvrige led og i softwaren. Er indspilningen god, lyder det godt. Er den dårlig (det er rigtig mange indspilninger), lyder det ikke godt - især toppen kan være en plage at lytte til, hvor der focuseres på S og T lyde. Foretrækker du en klinisk, detaljeret og præcis gengivelse, er den absolut en mulighed, men vil du nyde musikken, bør du nok kigge andetsteds. Den skal absolut parres med noget neutralt til det varme og glem alt om metal domer.

fet 9 afløste CA 5/2 hos mig og der kom der virkelig musik og glæde i det lille hjem.

Jeg havde en kort overgang Nacamichi PA 5 og CA 5. CA 5 spiller mere varmt og musikalsk end CA 5/2.

Så vidt jeg husker er finishen på CA 5 og CA 5/2 ens og den er tårnhøj - de er sådan noget "må eje noget". CA 5 er uden tonekontroller.

Summa summarum: Skal du have noget af ovenstående, skal det efter min mening (det er vist også fremgået) være CA 5 og helst fet 9. CA 5/2 - glem det.

Med venlig hilsen 

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

KimG skrev:
....Ingen ?

Mr G...

Jeg har haft begge aparater, og mkII er bare bedre, lyder bedre, ser bedre ud, end Mk1.

Mekaniske omskiftere, lidt eletronik (svag strømforsyning). Låget er lavet af blik....altså tynd metal med en tarvelig lak. Den er sød, men er altså heller ikke særlig ophidsende at høre på. Ingen top eller bund. Der er intet fedt ved den. 

Mk2er:

Hifidelity var så vil med den at den var hus-referece i en periode. Mere elektronik, releer istedet for omskiftere, lækkert kabinet i eloxeret aluminium som passer meget bedre til eff.trin.sættene fra Nakamichi, både PA5, PA5.2 og PA7 og PA7.2.

Jeg kunne godt hold ud at høre på 5.2 preampen, og selv om den er meget bedre end 1eren, så har den stadige lidt "filter-effekt". Men alt i alt får den et 10 tal på 13-skalaen.

Det er min holdning til det. Hvis du er i tvivl om noget, så send en PB da jeg ikke gider at overvåge hvert et indlæg.

Mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes