Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 15:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: REVOX og STUDER (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lade være med at starte en Tråd om ReVox og Studer

Jeg skal nok poste billeder af mit grej snart men vil som inspiration lægger ud med nogle milepæle i mit revox univers - som muligvis overgåes af andre i den "rigtige" revox historie

Spolebåndoptageren A77 - den bragte ægte hifi i båndversion ind i private hjem og selv maskiner der er 35 år gamle spiller den dag i dag

Tuneren B760 - efter min mening en af de bedste tunere der er lavet - på den store shoot-out på
http://www.fmtunerinfo.com/reviewsA-N.html
Havnede den på en 8 plads efter test af historiens tunere - de havde dog ikke et sejhedsparameter med for så havde den vundet :-)

Pladespilleren B790 er en milepæl - men desværre ikke kun for det positive - der er mange gode tanker lagt i denne quartsz styrede direkt drevne sag med tangential arm men armen er så kort at det er svært at finde pivkupper bløde nok og den er hyber følsom overfor bulede plade - og det samtidig med at tangentialarmen er i vejen for en pladestrammer gør denne til lidt af en Revox bommert - jeg har dog sat mig for at min skal lære at spille om den så skal have tweak og spank

Lige nu er er der en ret speciel sag på QXL en forforstærker med digital fm tuner - jeg har hvad jeg skal have men den må være en fryd i et hvert hjem der er i besiddelse af en god effektforstærker
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=502920126

Mit aktive Revox anlæg består - når jeg får min B750 mk II int.forstærker hjem fra Villadsen (dygtig revox rep.) af følgende

Revox BX 4100 - Store faseliniere højtalere med 8 basser i hvert kabinett
Revox B750 mk II forstærker
Revox B760 FM tuner
Revox B710 MK II Kassettebåndoptager
Revox B 790 Pladespiller
Revox B77 2 spors high speed spolebåndoptager
Revox B77 4 spors alm. speed spolebåndoptager
Revox B225 CD afspiller - desværre lavede de ikke CD afspillere da B700 serien var til

Studer A 710 (næsten identisk med Revox B710 mkII)

Derudover har jeg 4 A77 som står for renovering og en ældre A 78 som er død

Der er sikkert mange af jer der har rodet med Revox på den ene og anden måde - jeg kunne forestille mig at nogel af deres rør-ting kunne fremhæves og at PR99 og A700 spolebåndoptagerne har en høj stjerne - del af jeres erfaringe og sjove historier - lytteindtryk m.m.

Gerne masser af billeder

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

ps jeg har ikke noget med QXL auktionen at gøre - men synes at jeg ville dele informationen (specielt da jeg ikke selv har råd)

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Kom nu - jeg ved at der mindst er et par Revox båndoptagere og et par Tunere i omløb hos jer - er i glade for dem ??

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Ja-Ja - nu rolig!! (igen)

Har lige skidetravlt, men deler gerne mine oplevelser med mine A700 + PR99 MK1 så hurtigt som muligt.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

Hey - mig os' vild med Revox!

De er for fede - lad os lige høre lidt om den der 99'er og se nogle billeder - gerne på KSB, men helst først i en PM til undertegnede! ;-)

MVH.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Der er en Studer 67 - pro udgave af 700 på QXL lige nu

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Kan vi ikke få nogle billeder ? Det lyder rigtig spændende ellers 

/Mirland

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

nu skulle min revox b 750 mk ii endelig være færdig hos villadsen - de havde bare totalt ødelagt den der hvor den var sendt ud først - var det ikke fordi de havde overtaget restlageret af luxman reservedele ville jeg rive siden med skjulhøj alle ud af mine krak kort for bestandigt.

anyway snart er det samlet det hele igen og så skal der spilles

Jeg har fået fat i almindelige sider til studer-710-maskinen da det så mærkeligt ud at den havde rack-monterings-vinger på fronten når alt det andet var uden

det bliver flytte rundt på anlæg dage i pinsen - jeg kommer dog til at savne min Pioneer reciever - dens gyldne skær - ak hvor skal jeg finde et rum til den - stegeos i køkkenet og damp på badeværelset udelukker de steder ....

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
ps jeg har ikke noget med QXL auktionen at gøre - men synes at jeg ville dele informationen (specielt da jeg ikke selv har råd)

Ville du foretrække at have råd men mangle pladsen  ?

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

serwal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Hej R-L-B

Hvordan går det med 710eren lever den op til dine forventninger.

Jeg har lige købt en A 721 på E.bay venter på den skal komme, læste en artikel i et gammelt hi-fi blad om den. Der står bla. om den .Mundvandet truer med at løbe, når entusiaster får denne super-båndoptager mellem hænderne. I den hidsige prisklasse mellem 15.000-20.000 kr. er studer A 721 simpelt kongen. Jeg har haft en før uden rigtig at få interresse for den, nu prøver jeg igen. Den jeg havde før blev iøvrigt solgt til J. Villadsen.

Til top Vis serwal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af serwal

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke brugt hverken Studeren A710eren eller Revox B710 mk IIeren særligt meget det sidste halve år eller mere fordi "#€%&/( - værksteddet først ødelagde min B750 MK II forstærker (de inkompetente "#€%&/#€%)  og siden har den stået en rum tid hos Villadsen - hvilket jeg ikke skal brokke mig over fordi jeg bare gav ham den tid han skulle bruge - men når B750 mkII kommer tilbage så skal de to 710ere sættes til og en god FM antenne - Jeg er egentlig som sagt ikke samler men jeg synes det er fedt at have eta nlæg der er komplet (så skal jeg bare prøve at få B790 til at spille bare 1/10 del så godt som min Garrard) så er jeg glad
god pinse i øvrigt

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Jeg kan ikke lade være med at starte en Tråd om ReVox og Studer

Jeg skal nok poste billeder af mit grej snart men vil som inspiration lægger ud med nogle milepæle i mit revox univers - som muligvis overgåes af andre i den "rigtige" revox historie

Spolebåndoptageren A77 - den bragte ægte hifi i båndversion ind i private hjem og selv maskiner der er 35 år gamle spiller den dag i dag

Tuneren B760 - efter min mening en af de bedste tunere der er lavet - på den store shoot-out på
http://www.fmtunerinfo.com/reviewsA-N.html
Havnede den på en 8 plads efter test af historiens tunere - de havde dog ikke et sejhedsparameter med for så havde den vundet :-)

Pladespilleren B790 er en milepæl - men desværre ikke kun for det positive - der er mange gode tanker lagt i denne quartsz styrede direkt drevne sag med tangential arm men armen er så kort at det er svært at finde pivkupper bløde nok og den er hyber følsom overfor bulede plade - og det samtidig med at tangentialarmen er i vejen for en pladestrammer gør denne til lidt af en Revox bommert - jeg har dog sat mig for at min skal lære at spille om den så skal have tweak og spank

Lige nu er er der en ret speciel sag på QXL en forforstærker med digital fm tuner - jeg har hvad jeg skal have men den må være en fryd i et hvert hjem der er i besiddelse af en god effektforstærker
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=502920126

Mit aktive Revox anlæg består - når jeg får min B750 mk II int.forstærker hjem fra Villadsen (dygtig revox rep.) af følgende

Revox BX 4100 - Store faseliniere højtalere med 8 basser i hvert kabinett
Revox B750 mk II forstærker
Revox B760 FM tuner
Revox B710 MK II Kassettebåndoptager
Revox B 790 Pladespiller
Revox B77 2 spors high speed spolebåndoptager
Revox B77 4 spors alm. speed spolebåndoptager
Revox B225 CD afspiller - desværre lavede de ikke CD afspillere da B700 serien var til

Studer A 710 (næsten identisk med Revox B710 mkII)

Derudover har jeg 4 A77 som står for renovering og en ældre A 78 som er død

Der er sikkert mange af jer der har rodet med Revox på den ene og anden måde - jeg kunne forestille mig at nogel af deres rør-ting kunne fremhæves og at PR99 og A700 spolebåndoptagerne har en høj stjerne - del af jeres erfaringe og sjove historier - lytteindtryk m.m.

Gerne masser af billeder

Jamen...hvad med REVOX G36 (i england REVOX 736)??

Det er en formiddabel maskine...med bedre lyd end A77, efter min mening....

Mvh.

Niels L.

Et billede. Den findes i mange varianter, med og uden kabinet, med og uden højtt. osv. osv.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

serwal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Lige et lille indlæg om en fantasisk reciver REVOX B 780, jeg har haft den et par år og jeg bruger den næsten daglig. Fantasisk lyd og en tunerdel der er rigtig god. Jeg købte den på e-bay fra Frankrig til en rimelig pris. Jeg har haft en del recivere men ingen der kan måle sig med REVOXen(måske lige undtagen TANDBERG 2075/55).

Har en PR99Mk.lll den skiller jeg mig aldrig af med. Lige et råd til købere af båndoptagere på nettet/blå avis, pas på ikke at give for mange penge for gammelt grej fra DR.

Til top Vis serwal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af serwal

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Det er et rigtigt godt råd  Serwal - der er enormt meget DR-grej til salg pt. og meget af det er slidt i bund - det kan hurtigt koste et par tusinde at få en båndoptager til at lyde som den skal

Jeg tror 780eren er en fusion af min forstærker 750 og min tuner 760 - så jeg kan snildt forestille mig at det er top lyd der kommer fra den

Som du nok fremgår af entusiasmen på Tante Bergs Tandberg tråd står 2075 i meget høj kurs så jeg kan forestlle mig at det med de rigtige gode receiveretil syvende og sidst er et spørgsmål om lytte præferencer - grejet var i orden

Til Nilau - ja revox G36 er fed - med rør tror jeg - men jeg har udfaset A77 til fordel for B77 så lige med Revox tror jeg ikke jeg går længere tilbage i tiden - Jeg har en anden Vintage spole sag som jeg skalhave fikset op - Piobyte har en magen til - fra Sansui - drøn flot stor maskine fra de tidlige 70er - men selvfølgelig ikke i nærheden af Revox.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

serwal skrev:

Lige et lille indlæg om en fantasisk reciver REVOX B 780, jeg har haft den et par år og jeg bruger den næsten daglig. Fantasisk lyd og en tunerdel der er rigtig god. Jeg købte den på e-bay fra Frankrig til en rimelig pris. Jeg har haft en del recivere men ingen der kan måle sig med REVOXen(måske lige undtagen TANDBERG 2075/55).

Har en PR99Mk.lll den skiller jeg mig aldrig af med. Lige et råd til købere af båndoptagere på nettet/blå avis, pas på ikke at give for mange penge for gammelt grej fra DR.

Absolut ikke mere end DR fik for det, helst mindre, og højst hvad det rent faktisk er værd

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 28 Maj 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev: Absolut ikke mere end DR fik for det, helst mindre, og højst hvad det rent faktisk er værd og en t-30

Skunkworks
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Maj 2007 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Der er pt. både Revox A80 (seriøst lav WAF!) og Lyrec på auktion hos Lauritz.com.

Til top Vis Skunkworks's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skunkworks Besøg Skunkworks's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 28 Maj 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Skunkworks skrev:

Der er pt. både Revox A80 (seriøst lav WAF!) og Lyrec på auktion hos Lauritz.com.

Det bliver nok dyrt, når lauritz.com ser gennem fingre med at sælgeren selv byder med...

LÆS ARTIKLEN I "24 TIMER"!

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Der er nu ikke alle der er uhæderlige - Gauguin auktioner navnlig Sønderborg er værst - der byder ejeren af afdelingen ting op - og kommer det ikke højt nok - jamen så "køber" han det selv og så kan man se samme vare på igen efter 3 uger - så får man ondt af de stakler der vinder en vare som han har pustet op - det er råden moral !

Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes