Forfatter |
|
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
På tænker at få fat i en af de gamle kæmper. Kravene er nogenlunde som følger: -Skal have en lidt varm, og lyttevenlig lyd - evt. rør? -Må gerne være rimelig kraftig - et must at den ikke mister pusten. -Jeg er en sucker for træ, så det ville være lækkert med træsvøb. -Må gerne have en god indbygget MC Riaa - dog intet absolut krav. -Max pris på omkring 10.000 -Højttaler terminaler, som kan tage enten bananer, eller sko vil være lækkert - men heller intet absolut krav. Om det er en integreret eller et forstærker sæt, er ikke afgørende. MEn hvis det skal være en sæt, må pre og power meget gerne matche hinanden. Har kigget på Luxman, og der er flere spændende muligheder der. Men også Pioneer og Marantz har flere alternativer. Men det kunne være sjovt, at hører om nogle af jer havde et indspark eller to. Jeres forslag behøver ikke passe 100% til mine ønsker, men jo flere desto bedre. Og gerne med begrundelse for jeres valg. På forhånd tak
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Plissken Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja grim er den jo ikke - har du nogle erfaringer med den? __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror nu ikke man kan finde sådan en til 10.000,-
|
Til top |
|
|
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med een af de integrerede fra Luxman L-500 serien så?. De kan da vist fåes for under 10000 kr. Effektrinnet M-6000 har også træsvøb og er forholdsvis stor. Den er dog lidt ældre endnu. Der blev solgt en M-6000 til omkring 6000 kr., for kort tid siden.
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller et pre/power sæt: Luxman Laboratory Reference Series - 5c50/5m21
Det kostede en formue i slutningen af 70'erne. Bør kunne fås til omkring 4-5K i dag.
Jeg spiller på en 5m21'er. Den passer fint på din beskrivelse, men træ er der ikke noget af. Hvorvidt RIAA'en i 5c50 kan noget ved jeg ikke, men ellers skulle der vel nok være et par tusinde til en extern RIAA med det budget. Og indgange er der nok af.
/vilmann
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 02:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft sådan en 5C50-forforstærker fra Luxman - og den er efter min mening er fornem sag. RIAA'en er i topklasse - og viger ikke tikbage for noget, man kan få i "løs vægt" i dag - tværtimod!! Hvis du overhovedet kan finde den, så kan jeg varmt anbefale. Det var absolut ikke sekundavarer, som stod på Luxmans topprogram fra den tid. Det at man overhovedet kan tvivle på, hvorvidt RIAA'en i sådan een kan være god nok - Hmmmmmm!!! Den var et topklasseprodukt fra en tid, hvor man i allerhøjeste grad gik op i perfekt lyd fra vores bedste lydkilde - nemlig pladespilleren. Linieindgange + tilhørende kredsløb var også super.
Men der blev spurgt om en integreret formodentlig - og der kan jeg jo blot sige Marantz- Luxman - Accuphase - Pioneer - Kenwood, men helst de gode modeller.
Venligst
Freddy
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Det at man overhovedet kan tvivle på, hvorvidt RIAA'en i sådan een kan være god nok - Hmmmmmm!!! |
|
|
Det er fordi jeg også er den lykkelige ejer af den integrerede forstærker fra samme serie. Den hedder 5L15. Den lyder også ganske fint og kan klare lidt af hvert med sine 2x82 watt. Men i sammenliging med RIAA'en i min Croft Vitale er 5L15'erens RIAA ikke noget særligt. Den mangler dybde og lyder lidt mere kantet.
Jeg har hørt at 5C50'erens RIAA skulle være god, men jeg har ikke hørt den selv.
/vilmann
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
Ja grim er den jo ikke - har du nogle erfaringer med den?
|
|
|
Jeg har erfarnig med effektrinnet P-260 som er en noget ældre sag. Den var aldeles vellydende, god kontant bas uden af være knastør samt en meget velopløst og behagelig mellemtone/diskant. Især i klasse A var den virkelig god. Denon POA-3000Z har jeg haft på besøg i en længere periode samtidig. Denon giver i den grad smæk i bunden med Accuphasen banker den på alle andre parametre.
Jeg kender ikke prisen på E-406, men de ældre modeller kan sikkert findes billigt, og jeg tror ikke du går galt i byen.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|

SANSUI BA-5000
+

SANSUI CA-3000
men hvis du vil have rør og en integreret sag:

SANSUI AU-111vintage 1999
sidstnævnte er både vintage og næsten ny og med rør
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Plissken Forum Bruger

|
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:

SANSUI BA-5000
+

SANSUI CA-3000
men hvis du vil have rør og en integreret sag:

SANSUI AU-111vintage 1999
sidstnævnte er både vintage og næsten ny og med rør
|
|
|
Halløj de to øverste Sansui ser voldsomme ud - men har aldrig set dem tilsalg nogle steder, det er måske et sjældent sæt? Den nederste Sansui kender jeg ikke, har faktisk aldrig lyttet ret meget til det fabrikat. Men vil da lige holde øjene åbne  __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan roligt holde øje med Sansui - men helst fra 70erne - bortset fra vintage udgave af AU 111 - den oprindelige AU 111 er fra 65-71 og skulle efter sigende være noget af det bedste japanske rørlyd De to store bamser - den øverste effekt 2 x300 watt og den anden Preamp er ret fede - der var et lillebros sæt til salg i den blå avis for en måned siden der røg for - hold fast 2.000 kr. - jeg kunne have skudt mig selv for at have pli nok til ikke at ringe til manden kl. 11 om aftenen -havde jeg gjort det havde de været mit Sansui "opfandt" nærmest den sorte front og da udviklerne af Sansui oprindelig var transformator-fabrikanter var deres strømdel som regel veldimensioneret og deres transistor-forstærkere havde nærmest rør-lyd Du kan savle over deres maskiner her: http://www11.plala.or.jp/se_ke5583/SANSUI/amp/
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette sæt opfylder Mr. Pliskens behov. Der kan ikke siges andet end at køb det hvis du finder det. Det kan købes for under 10.000 kr. De er dog ikke pokkes ofte til salg - som så meget andet af det gamle. Men træet er så lækkert og tingene er lavet rigtigt, det vejer en hel del. Jeg har det og kan ikke find på at skifte det ud undtaget jeg fik en Accuphase P-500 eller lignende grej...men det koster som bekendt en hel del mere. Mit sæt bruges stort set hverdag og virker og virker....købt sidste sommer. Jeg ville ellers aldrig nogen sinde købe Denon......så jeg er krybet til korset og har Denon stående på hylden....og er ganske tilfreds.
Mvh
Bradman
POA 3000Z, 2 x 250 watt, 30 kg.
PRA 2000Z, med MM/MC og trafo i RIAA og vejer tæt på 10 kg.

__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en Luxman 58A som jeg bruger som pre til mine to Quad monoblokke er heller ikke så tosset og den har både MM og MC
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
på KSB er der en nyrenoveret L 550 fra Luxman han skal godtnok have 6500 for den men så kører den også 2 x 50 watt i ren klasse A - den er vist ret nam nam og du kan få råd til en fed MC pickup hvis dit budget er 10.000
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep. Det er mig der sælger  Jeg skal prøvet noget nyt. Har sendt Plissken en PB! __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal du prøve istedet ?
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Hvad skal du prøve istedet ? |
|
|
Jeg har købt en Luxman C03 over Ebay (i sort ) og så vil jeg køre med 2 stk. Trends TA 10.1 __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Sådan en Luxman 58A som jeg bruger som pre til mine to Quad monoblokke er heller ikke så tosset og den har både MM og MC

|
|
|
Det ser jo fedt ud. Pladespilleren ser også småfræk ud...hvad er det for noget?
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
r-l-b skrev:

|
|
|
Det ser jo fedt ud. Pladespilleren ser også småfræk ud...hvad er det for noget?
Mvh |
|
|
Se nederst side 3 http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50870&P N=1&TPN=3__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|