Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Yamaha NS1000M (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nønø
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved hvor jeg kan ha en lille chance for at finde sådan et sæt? Er de lisså gode som folk siger? Håber I kan hjælpe mig. På forhånd tak 
Til top Vis nønø's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nønø

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Velkommen til!

Jeg hørte dem for _MANGE_ år siden og husker da at de spillede med masser af fodtramp...

Men hvordan jeg ville vurdere dem (idag) er svært at sige, idet jeg iøvrigt ikke kendte det setup, som de var i...

Som jeg husker det var de også blandt de eneste HT'er fra Japan, som kunne få folk til at savle dengang)...

Held og lykke med jagten og så må du jo selv vurdere dem, hvis du finder et sæt...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

nønø
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Tak ppp

Jeg begynder nok at vende mit blik mod England hvor de blev importeret indtil 1995. Og så må jeg ellers bløde fragten! (ca 31 kg pr side)....

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

nønø skrev:

Tak ppp

Jeg begynder nok at vende mit blik mod England hvor de blev importeret indtil 1995. Og så må jeg ellers bløde fragten! (ca 31 kg pr side)....

Av det lyder dyrt...

Vil det sige at du faktisk er klar til at købe fra England uden at have hørt dem før?

Må man spørge om hvor stort et lytterum og hvilken musik, endvidere øvrigt anlæg du har idag?

Jeg vil tro at der findes mange alternativer idag...

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

nønø skrev:
Er der nogen der ved hvor jeg kan ha en lille chance for at finde sådan et sæt? Er de lisså gode som folk siger? Håber I kan hjælpe mig. På forhånd tak 

Der er - eller var ihvertfald - et sæt til salg på www.audio-markt.de for EUR 900,-

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

nønø
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Hey der var jo et sæt! Desværre vil han ikke sende. Og til dig ppp: Mit lytterum er ca 30 med tilstødende køkken allrum på knap 20. Jeg lytter til rock, hovedsagelig 60ér 70ér. Mit anlæg pt: Project RPM5 med Roksan Corus PU, Yaqin MS12B pre, Doxa 70 Mk I og ProAc Response 2.5 Højtt. (kloner). Jeg ønsker mere præcision samt mere attack og speed! Yamaha lyder lige som højttaleren for mig. Havde engang Heybrook Quartet, anser dem stadig for at være blandt de bedste jeg har hørt, men de var for små til mit nuværende lytterum. Ud fra beskrivelsen kunne Yamaha godt minde om en stor Heybrook. Og så har det lige slået mig: Mit anlæg er faktisk allerede ret vintage præget uden det nogensinde har været et koncept for mig! Det er bare sket løbende... 

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

En højttaler der er noget nemmere at komme til herhjemme er JBL studio monitor, måske en 4412 eller 4410 eller en af hifi udgaverne L100 og L120 (mener det var sådan de hed).

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Jeg var for mange år siden, fornemt medlem af en lille ns1000 klub i Frederikshavn. Vi var 3 medlemmer. Jow Jow. Jeg spillede selv med Quad 34 & 405-2. Jeg prøvede også electrocompaniet, men puha dada. Det var en øretrættende oplevelse. Et andet medlem spillede fint med tandberg forstærker (husker ikke modellen) nok et medlem holdt sig også til Quad. Yamahaérne er meget afslørende. Jo jeg husker dem stadig med glæde, f.eks med størrelsen, man tror de fyldt med mursten, så tunge er de. Hvis du har heldet med dig, så prøv at tage mellemtonen og bassen ud. Jeg har ALDRIG nogensinde set så store magneter.

held og lykke med jagten

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

nønø
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

JBL. Der har jeg været. Havde 4410 som jeg aldrig blev dus med. Bortset fra de analytiske egenskaber de givetvis har tilfælles med Yamaha så forestiller jeg mig en meget anderledes højttaler end 4410. En klub ligefrem.. Hvad med forskellen på NS1000 ("hjemmeversionen") og NS1000M?

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Har lige fundet disse oplysninger i hifi-revyen årgang 1982. Da kostede NS1000M 6950stk. NS1000 koster 11500stk. Forskellen er kabinettet. Det er ca 20mm større på bxhxd, også har det især en nøddetræ finering som i en rolls royce. Kabinettet har ikke større volume, det er bare meeeeeeget kraftigere bygget. Vægten er gået fra 31kg stk til 40kg stk. Gitteret foran bassen er fjernet. Berylium diskanten vejer 0,028 g og berylium mellemtonen vejer 0,05 g. Kan forøvrig også se der blev lavet en model NS2000. Klub og klub, men 3 hifi t**ser som kunne blive enige uden nogen form for tvang, blev det til YM-klubben.

nønø
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Så lydmæssigt burde der ikke være nogen forskel på de to. Der står en M i Tyskland. Måske et lille ferieprojekt hvis konen kan lokkes...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

oink skrev:

Jeg var for mange år siden, fornemt medlem af en lille ns1000 klub i Frederikshavn. Vi var 3 medlemmer. Jow Jow. Jeg spillede selv med Quad 34 & 405-2. Jeg prøvede også electrocompaniet, men puha dada. Det var en øretrættende oplevelse. Et andet medlem spillede fint med tandberg forstærker (husker ikke modellen) nok et medlem holdt sig også til Quad. Yamahaérne er meget afslørende. Jo jeg husker dem stadig med glæde, f.eks med størrelsen, man tror de fyldt med mursten, så tunge er de. Hvis du har heldet med dig, så prøv at tage mellemtonen og bassen ud. Jeg har ALDRIG nogensinde set så store magneter.

held og lykke med jagten

Det er sjovt du nævner Fr-havn, idet det netop var dengang jeg boede der at jeg hørte et sæt. Det var for vel ca 28 år siden og han arbejdede hos Radiomontøren og stod ALTID i selve pladebaren...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

nønø skrev:
Hey der var jo et sæt! Desværre vil han ikke sende. Og til dig ppp: Mit lytterum er ca 30 med tilstødende køkken allrum på knap 20. Jeg lytter til rock, hovedsagelig 60ér 70ér. Mit anlæg pt: Project RPM5 med Roksan Corus PU, Yaqin MS12B pre, Doxa 70 Mk I og ProAc Response 2.5 Højtt. (kloner). Jeg ønsker mere præcision samt mere attack og speed! Yamaha lyder lige som højttaleren for mig. Havde engang Heybrook Quartet, anser dem stadig for at være blandt de bedste jeg har hørt, men de var for små til mit nuværende lytterum. Ud fra beskrivelsen kunne Yamaha godt minde om en stor Heybrook. Og så har det lige slået mig: Mit anlæg er faktisk allerede ret vintage præget uden det nogensinde har været et koncept for mig! Det er bare sket løbende... 
Det lyder som om den HT godt kunne være en kandidat!

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
oink skrev:

held og lykke med jagten

Det er sjovt du nævner Fr-havn, idet det netop var dengang jeg boede der at jeg hørte et sæt. Det var for vel ca 28 år siden og han arbejdede hos Radiomontøren og stod ALTID i selve pladebaren...
Det var ham der startede "klubben"

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

oink skrev:
ppp_dk skrev:
oink skrev:

held og lykke med jagten

Det var ham der startede "klubben"
Olé eller rettere Ole!

benaol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 November 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

De er rigtig gode har selv et sæt, fik dem gratis af svigerfar, ring til high-end musikservice de har vist et par brugte på lager
Til top Vis benaol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benaol

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 November 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hvis du er til, de der high-end Japanske højttaler ”dette var IKKE negativt ment” så kan du roligt kikke på hvad Onkyo har lavet ”de har udviklet en del mere end Yamaha” men desværre tog Audioscan og senere HiFi klubben ikke deres højttaler hjem, da de ligesom havde andre højttaler mærker på programmet.

Hvis du kikker efter Yamaha..! så se om du kan finde en NS-2000 den sidste med kulfibermembran i bassen og lidt større kabinet…

Personligt ville jeg ikke købe nogle af dem..!? da jeg mener at der findes et udvalg på markedet i dag, der ingen problemer har med at leverer ligeså god lyd.

Peter

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 14 November 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt NS-1000m, og deres beryllium diskant og mellemtone spiller ganske fortræffeligt.
Jeg mener, i modsætning til CPH-R, at de stadig er i den rigtig gode ende af skalaen af højttalere (I følge min bog er der sket meget lidt på lydsiden de sidste 10-20 år når vi ser bort fra aktiv drift. WAF siden derimod er virkelig rykket)
De fås for 5-6000kr sættet, og til den pris er der ikke så meget der kan nå dem i kvalitet syntes jeg.

Der stod et sæt Avance Dana MKI i stuen før, og side om side var yamaha'erne at foretrække (selvom DANA'erne stadig er en rigtig god stander HT'er)

Opløsningen er fantastisk hvis de får strøm fra en ordentlig forstærker. De leverer det man hælder ind i dem uden så meget pjat. Det betyder selvfølgelig at resten af udstyret også skal være i orden.

Med sådanne et sæt og en gammel Effektblok (yamaha's B1/B2, Luxman's de store eller en accuphase ) kam man komme rigtigt langt for en (relativ) billig penge

Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Sendt: 14 November 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hej Nønø

Du kan finde et sæt via dette link, Verner der har siden har ofte en del godt udstyr.

http://hificlassic.dk/?t=shop&f=gallery&id=7

Håber du kan bruge det.

venlig hilsen

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Hvis du er til, de der high-end Japanske højttaler ”dette var IKKE negativt ment” så kan du roligt kikke på hvad Onkyo har lavet ”de har udviklet en del mere end Yamaha” men desværre tog Audioscan og senere HiFi klubben ikke deres højttaler hjem, da de ligesom havde andre højttaler mærker på programmet.

Hvis du kikker efter Yamaha..! så se om du kan finde en NS-2000 den sidste med kulfibermembran i bassen og lidt større kabinet…

Personligt ville jeg ikke købe nogle af dem..!? da jeg mener at der findes et udvalg på markedet i dag, der ingen problemer har med at leverer ligeså god lyd.

Peter

Onkyo åh ja, netop hos den radioforretning i Frederikshavn, hvor Ole med NS-1000 arbejdede havde de netop engang et par brugte Onkyo Specter tror jeg de hed - MEGET store og med et MEGET stort horn monteret ovenpå. Dem savlede jeg over, men jeg var også kun en stor dreng med knallert...

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes