| Forfatter |
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da' i hytterne
Nu har man krejlet sig til et par koraller (flat 8) - som vel kan kaldes vintage dimser -
og skulle gerne have noget kretivt ud af dem -
egoister - HF's voigt horn - eller hvad
Det kunne være svært sjovt at svinge betonkanonen, eller stiksaven igen igen :)
Forslag - anyone ?
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Voigthorn med baffelstep korrektion se her: http://www.hifi-musik.dk/?page=visgalleri&id=207 , dem har jeg hørt og de spiller fremragende. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Da' i hytterne
Nu har man krejlet sig til et par koraller (flat 8) - som vel kan kaldes vintage dimser -
Forslag - anyone ?
|
|
|
Du skal da bygge dig et sæt cementhorn, egoisten er til 10" versionen. Godt nok havde det været sjovere hvis det havde været et sæt Beta'er men når først hornene er bygget så har du dem jo. En lille modifikation der tillader udskiftning af forpladen til ladekammeret er jo ikke en uoverkommelig opgave og der skal ikke mere "beton" til end der kan blandes i en balje
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
jan_stevns skrev:
Da' i hytterne
Forslag - anyone ?
|
|
|
Du skal da bygge dig et sæt cementhorn, egoisten er til 10" versionen. Godt nok havde det været sjovere hvis det havde været et sæt Beta'er men når først hornene er bygget så har du dem jo. En lille modifikation der tillader udskiftning af forpladen til ladekammeret er jo ikke en uoverkommelig opgave og der skal ikke mere "beton" til end der kan blandes i en balje |
|
|
Beton ... brugte man ikke beton og gisp - eller var det bare sådan det lød, da en hvis anden stak bøtten ind i hornet ? anyroads - det 1.ste bliver nok at lave en motorsavs-massakre på de mdf plader jeg har tilbage fra sidste flip - HF's voigthorn
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
bjørn skrev:
jan_stevns skrev:
Da' i hytterne
Forslag - anyone ?
|
|
|
Du skal da bygge dig et sæt cementhorn, egoisten er til 10" versionen. Godt nok havde det været sjovere hvis det havde været et sæt Beta'er men når først hornene er bygget så har du dem jo. En lille modifikation der tillader udskiftning af forpladen til ladekammeret er jo ikke en uoverkommelig opgave og der skal ikke mere "beton" til end der kan blandes i en balje
|
|
|
Beton ... brugte man ikke beton og gisp - eller var det bare sådan det lød, da en hvis anden stak bøtten ind i hornet ?
anyroads - det 1.ste bliver nok at lave en motorsavs-massakre på de mdf plader jeg har tilbage fra sidste flip - HF's voigthorn
|
|
|
Gisp og lynbeton hvis jeg husker ret (det er 30 år siden) og blandingsforholdet har jeg lykkeligt glemt men de gamle artikler er jo til at finde frem når det bliver koldere i vejret. I dag ville jeg lave bøjningerne i træ. Mange har haft problemer med støbningernes holdbarhed
Det er vel gulvhornet du mener ? Det er under alle omstændigheder nemt at bygge
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Gisp og lynbeton hvis jeg husker ret (det er 30 år siden) og blandingsforholdet har jeg lykkeligt glemt men de gamle artikler er jo til at finde frem når det bliver koldere i vejret. I dag ville jeg lave bøjningerne i træ. Mange har haft problemer med støbningernes holdbarhed
Det er vel gulvhornet du mener ? Det er under alle omstændigheder nemt at bygge
|
|
|
Jep - mht træ, kunne det jo være man skulle bruge det dersens bøjelige noget til dem, det er temmeligt nemt at arbejde med (Brugte det til jamo 7xx plagiaterne)
-Jan
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sørens.. så var det dig der overbød mig! :-) Håber du får noget godt ud af det. Var selv begyndt at drømme...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
På nogle dage lyde Coral Flat bedre end Coral Beta - på andre dage ikke - giver det mening - tja - men rent faktisk synes jeg at Beta kan lyde lidt karske hvorimod Flat kan savne lidt rigeligt i toppen.
Før jeg puttede Tannoys i mine Egoisthorn så havde jeg Flat 10 - det var god lyd selvom de lige manglede det ekstra pift som Tannoys 2 vejs enhd giver.
Jeg ville klart bygge betonhornet hvis jeg var dig - lillebror til egoisterne - og hvis du vil vil støbe så find noget syntestisk binde middel til betonen for næsten alle gips/betonblandede horn fra den gang smuldre lidt
Denne smuldring kan dog også hæmmes ved at du maler buerne med den type maling man bruger til beton kældergulver - som er ret stærk og ligesom beskytter betonen mod afslag
Hvis du ender med at savne lidt i diskanten kan du jo altid tilføje en super tweeter
tillykke med dem - fed ht til pengene
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bojsenbord skrev:
sørens.. så var det dig der overbød mig! :-) Håber du får noget godt ud af det. Var selv begyndt at drømme...
|
|
|
Det var det så nok ;) De nåede ikke op i den grænse jeg havde i hovedet - pyehh !
Tak for håbet - jeg er jo lidt legebarn (endnu)
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg ville klart bygge betonhornet hvis jeg var dig - lillebror til egoisterne - og hvis du vil vil støbe så find noget syntestisk binde middel til betonen for næsten alle gips/betonblandede horn fra den gang smuldre lidt
|
|
|
Jeg skal lige have hittet de tegninger, før jeg beslutter mig
(så et hint til hvor de findes er da velkomment)
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|