Forfatter |
|
MikkelTv Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 136
|
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Min storebror har fået tilbudt en Studer A725 cd-spiller fra '85 til godt 2000 kr. Den skulle være mekanisk i tip top stand. Da det er lidt begrænset, hvad jeg kan finde på det store www, søger jeg råd her. Kan den noget? - styrker svagheder. Er den værd at gå efter, eller er udviklingen inden for digitale afspillere og DA-konvertering løbet fra den for længst?
Mvh. Mikkel
__________________ Mikkel
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Kenneth Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som et godt køb! Den har jo kosted en formue fra ny dengang. Jeg erinder den den spiller rigtigt godt. __________________ Mit DIY Setup
|
Til top |
|
|
MikkelTv Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kenneth
Er det en spiller du kender noget til? Hvad har nypris været? __________________ Mikkel
Mit Setup
|
Til top |
|
|
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
MikkelTv skrev:
Hej
Min storebror har fået tilbudt en Studer A725 cd-spiller fra '85 til godt 2000 kr. Den skulle være mekanisk i tip top stand. Da det er lidt begrænset, hvad jeg kan finde på det store www, søger jeg råd her. Kan den noget? - styrker svagheder. Er den værd at gå efter, eller er udviklingen inden for digitale afspillere og DA-konvertering løbet fra den for længst?
Mvh. Mikkel
|
|
|
hej
Lyder ad helvede til, men er eftertragtet, så prisen er fin...
vh
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
umiddelsbar tror jeg den er meget tæt på den revox b225 jeg har fra samme tidspunkt hvor studeren har ballanceret udgange og rack skrue huller
Den har et kanon philips cd drev og er bygget som en tank - skal den renoveres skal du ikke sende den til fx high end musik i vanlløse - der er kun Villadsen herhjemme der kan lave noget ordentligt med revox og studer.
Jeg synes den lyder ganske fremragende - meget analogt - men den kan ikke sammenlignes med lyden af noget 2007 grej med SACD og 468 x oversmapling eller hvad den slags kaldes
Min er lige pt til service, men når den spiller er den husets bedste spille makine tilcd'er - den nærmeste konkurrent er en CYRUS CD6S - til ca. 7000 kr. men den giver ikke den samme glæder som revox'en
Til de penge kan du ikke gå galt i byen - blot skal du vide at den i betjeningen er lid anderledes end cd afspillere i dag - dens pause knap er en lift up og ned knap og den navigerer også lidt forskelligt fra en moderne CD
Den spiller alt fra Bethovens Piano sonater, john coltranes " a love supreme" til tori amos og Rolling stone med en selvfølgelig ligefrem musikalitet - men igen - det kommer jo an på hvem der lytter for fx. tadmann kan ikke lide den
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
MikkelTv Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hj RLB
Tak for det fyldestgørende svar. __________________ Mikkel
Mit Setup
|
Til top |
|
|
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
umiddelsbar tror jeg den er meget tæt på den revox b225 jeg har fra samme tidspunkt hvor studeren har ballanceret udgange og rack skrue huller
Den har et kanon philips cd drev og er bygget som en tank - skal den renoveres skal du ikke sende den til fx high end musik i vanlløse - der er kun Villadsen herhjemme der kan lave noget ordentligt med revox og studer.
Jeg synes den lyder ganske fremragende - meget analogt - men den kan ikke sammenlignes med lyden af noget 2007 grej med SACD og 468 x oversmapling eller hvad den slags kaldes
Min er lige pt til service, men når den spiller er den husets bedste spille makine tilcd'er - den nærmeste konkurrent er en CYRUS CD6S - til ca. 7000 kr. men den giver ikke den samme glæder som revox'en
Til de penge kan du ikke gå galt i byen - blot skal du vide at den i betjeningen er lid anderledes end cd afspillere i dag - dens pause knap er en lift up og ned knap og den navigerer også lidt forskelligt fra en moderne CD
Den spiller alt fra Bethovens Piano sonater, john coltranes " a love supreme" til tori amos og Rolling stone med en selvfølgelig ligefrem musikalitet - men igen - det kommer jo an på hvem der lytter for fx. tadmann kan ikke lide den
|
|
|
Hej
Nej, den kan jeg bestemt ikke lide, den er noget grovkornet...drevet er i top, men hvis det går i stykker (og det gør det!), så har du et alvorligt problem! Bassen er nu ikke noget specielt på den, nej, det er et samleobjekt, men den kan sagtens sælges for det dobbelte i udlandet, så der er ingen skade sket. Prøv den og lyt selv, måske passer den ind i dit anlæg. Den er forresten i familie med omtalte Revox, samme skuffe, andet navn...
vh
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ledte på et tidspunkt også efter CD afspiller, og faldt over denne model. Jeg søgte lidt omkring, og generelt var holdingen, at det var en ret dårlig CD afspiller. Selv dengang den kom frem, var det ikke lydkvalitet den blev bedømt godt på.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det vigtigt at skælne mellem de der har hørt den og de som har læst om nogen der har hørt den
jeg kan kun sige at den skulle være stort set identisk med revox b225/6 og at denne er klart bedre og især mere musikalsk end cyrus CD6s som er en i manges øre helt fin cdspiller (blev årets cd afspiller i 2006 i whathifi) den koster ca. dk 7.000
men jeg kan ikke udtale mig om hvor god den er i forhold til et drev optisk tilsluttet en DAC til 30.000 kr. og proppet ind i et hifh end anlæg til en ½ million - men da du skal give 2.000 kr for den må udgangspunktet være - hvad får du for 2.000 og der får du en dejlig harmonisk analog lyd uden digitale unoder samt en bund solid cd spiller med et af de bedste løbeværker der er fremstillet - og som sagt en spille der kan serviceres i DK så længe der sidder en mand som Villadsen på sjællands odde - som godt nok koster men som aldrig er urimelig i forhold til det gode arbejde han udfører
Desuden er der en gængs forestilling blandt danske værsteder om at drevet ikke kan laves og ikke kan fåes mere men det har endnu ikke afholdt villadsen fra at trylle
Det eneste minus ved maskinen er efter min mening at den er grim
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Det eneste minus ved maskinen er efter min mening at den er grim
|
|
|
Det var så udseendet jeg faldt for. Jeg syntes den er vildt cool, men på baggrund af den info jeg fandt på den og alderen, blev det til en Denon DCD S10 i stedet.
|
Til top |
|
|
peter p Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mikkel
Studer A725 lyder sikkert fortsat godt, men har den en digital udgang hvis du vil prøve at kombinere med en ny DAC?
Det er nok et gammelt Philips løbeværk. Uanset prima kvalitet holder laseren ikke evigt. Er det en laser eller et løbeværk der kan skiftes? ellers kan det hurtigt være spildte penge.
Mvh
Peter
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
peter p skrev:
Hej Mikkel
Studer A725 lyder sikkert fortsat godt, men har den en digital udgang hvis du vil prøve at kombinere med en ny DAC?
Det er nok et gammelt Philips løbeværk. Uanset prima kvalitet holder laseren ikke evigt. Er det en laser eller et løbeværk der kan skiftes? ellers kan det hurtigt være spildte penge.
Mvh
Peter
|
|
|
Nej, den har ikke digitale udgange.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er et philips laser / løbeværk og det kan skiftes - det er ikke nemt at få fat i, men du kan evt. ringe til Jens Villadsen og høre ham ad - han står i telefonbogen og bor på oddenvej i nykøbing sjælland - jeg tror at man skal købe den hvis man kan lide den "analoge" lyd - der er gjort meget ud af det fra studer/revoxs side - er det noget andet man vil skal man lade være Jeg har en bunke revox og lidt studer grej og jeg har bortset fra ou/arm på 790eren ikke lavet nogle tweaks forbedringer el. lign. Det er efter min mening take it or leave it - af samme grund har jeg også et andet anlæg
|
Til top |
|
|
MikkelTv Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange gode råd.  __________________ Mikkel
Mit Setup
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad så Mikkel - blev det revox eller sprang du på noget andet ?
|
Til top |
|
|
MikkelTv Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
hvad så Mikkel - blev det revox eller sprang du på noget andet ? |
|
|
Både og. Min storebror er ganske glad for lyden og er efterhånden ved at vende sig til formen. Den ligner jo noget Stasi kunne have opfundet i sin tid.
Det der holder ham tilbage er, at den ikke er så glad for hjemmebrændte cd'er. Kan det ikke meget vel skyldes en slidt laser? Mander der vil sælge den til ham, er selv elektro-et-eller-andet-mekaniker, så hvis han garanterer at han kan skifte laseren for en fornuftig penge når/hvis den går i stykker, hopper min bror på den. 2 k er jo ikke alverden for en cd'spiller i dag. __________________ Mikkel
Mit Setup
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
De gamle CD'afspillere fascinerer! De er byggede som tanks (eller rumskibe) og jeg har min egen flyvske teori om at da sammenligningsgrundlaget i begyndelsen af 80erne især var analog vinyllyd er de mere analoge og vinyl'ske i lyden. Selv har jeg en Marantz CD-73:   en Luxman D-404  en Micro SEiki CD-M1:    Samt en Toshiba XR-Z70 (intet billede). Jeg har engang lavet en simpel shoot out med Marantz'en, Toshiba'en, Luxman'en og en Sony CDP-XA2ES: den sidste kom ind på en flot anden plads. Kun overgået af min Thorens 126 mkII grammofon med Ortofon OM30 og en Cambridge Riaa!!! Den det var vist lidt off-topic. Sorry! Peter Q.
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|