| Forfatter |
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sad lige på Ebay og blev nostalgisk i weekenden.
Jeg var tæt på at købe en Pioneer sa-9800, fordi jeg i gamle dage havde en sådan, og kan kun mindes den som et kraftværk uden lige. Masser af power og ret vellydende. 
Er det bare de gamle minder der spiller mig et pus, eller var det rent faktisk en fantastisk forstærker?
Min tanke var faktisk at skille mig af med hele mit nuværende setup, og gå retro på det hele. Er jeg endelig blevet tosset, eller er det ikke så dumt endda?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken:Bare rolig,du er ikke blevet tosset  Om den Pioneer var god eller ej,har jeg kun dit ord for.Men ellers må jeg henlede opmærksomheden på min lille Tandberg-tråd,andet steds her på sitet  Vintage giver råd til M E G E T mere,og lyden er for fed  Og så ser det rigtigt fedt ud,med alle de gode,gammeldags ægte gløde-lamper,der som regel er drysset ud over klenodiet __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Zakken:Bare rolig,du er ikke blevet tosset Om den Pioneer var god eller ej,har jeg kun dit ord for.Men ellers må jeg henlede opmærksomheden på min lille Tandberg-tråd,andet steds her på sitet Vintage giver råd til M E G E T mere,og lyden er for fed Og så ser det rigtigt fedt ud,med alle de gode,gammeldags ægte gløde-lamper,der som regel er drysset ud over klenodiet  |
|
|
Jeg kan godt love dig, at jeg har fulgt med i din tråd, lige fra starten.
Jeg har endda holdt øje med Tandberg i alle de forretninger jeg besøger i løbet af ugen. Jeg er ganske sikker på, at der er en sjællandsk mafia, som støvsuger jylland for alt Tandberg. Jeg er endnu ikke stødt ind i noget som helst.
Men min kærlighed er faldet på Pioneers Blue series. Jeg er så vild med deres udseende og minderne om hvor godt det lød. Men ved dælme stadig ikke om det er nostalgien der spiller ind.
Nogen der stadig har noget af det gode gamle Pioneer?
|
| Til top |
|
| |
Kjell Kranzberg Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Zakken! 
Vilken SA9800 menar du. Det finns två modeller.

|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell Kranzberg skrev:
|
Hej Zakken! 
Vilken SA9800 menar du. Det finns två modeller.

|
|
|
Hej Kjell.
Jeg er mest til den øverste, med de flotte flouriserende(staveplade) Vu metre. Og især med de flotte træsider.
Der var en på Ebay i Tyskland, den gik for ca. 160 euro. Den lignede noget der var faldet ud af et fly i 2 kilometers højde, manglede 2 knapper men spillede ifølge sælger rigtigt fint.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
med vintage gælder det for de fleste mærker at de ændrer lydstil hen over en periode over fx 20 år alt efter hvilken type lyd man har som preference kan man så gå efter den periode. vigtigt er det dog at lytte til det - så ikke man bliver skuffet selv er jeg til start70er sansui og slut helvfjerdser luxman og garrard gramofoner fra 50erne Tante Bergs 2075 er vist heller ikke værst og minder nok meget i lyd med det jag kan lide
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken!, Velkommen i klubben. Vi er mange der står til rådighed med gode råd og ... vintagelyd. Kom an! Peter Q
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Zakken!,
Velkommen i klubben. Vi er mange der står til rådighed med gode råd og ... vintagelyd. Kom an!
Peter Q
|
|
|
Så kan man ikke få det bedre.
Jeg kan se på billedet på din hjemmeside, at du også besidder den skønne Pioneer spolebåndoptager som jeg drømmer om.
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
med vintage gælder det for de fleste mærker at de ændrer lydstil hen over en periode over fx 20 år alt efter hvilken type lyd man har som preference kan man så gå efter den periode. vigtigt er det dog at lytte til det - så ikke man bliver skuffet selv er jeg til start70er sansui og slut helvfjerdser luxman og garrard gramofoner fra 50erne Tante Bergs 2075 er vist heller ikke værst og minder nok meget i lyd med det jag kan lide
|
|
|
Spørgsmålet er vel, om de unge år har præget en så meget, at det er ungdommens lydideal man ubevidst søger efter? Mine fedeste lydoplevelser er med den gamle Pioneer, og en Luxman integreret som havde en varm og flot rørlyd(hvorfor faen byttede jeg den væk?).
Sansui og Tandberg har jeg stadig tilgode at lytte til.(pånær en gammel Tandberg spolebåndoptager). Jeg er nødt til at smutte en tur til staden for at høre tanten banke sine studiomonitors af.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
Jeg kan se på billedet på din hjemmeside, at du også besidder den skønne Pioneer spolebåndoptager som jeg drømmer om. |
|
|
Ja, en RT-909 er strandet her hos mig. Jeg bruge den ikke selvom den både har nye trykruller og gummirem, men den ser flot ud. Et par af mine venner er 'skrevet' op til den - hvis/når jeg bliver træt af at have den stående; der kunne jo stå en spændende grammofon, hvor den står og fylder.   PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken < jo hold da helt K**T, hvor er det bare flot
Synes du skal kigge lidt ind i Tantes tråd, for jeg mangler jysk selskab, og der er rigtig god karma derinde . Det kan godt være svært at finde Tandberg ikke kun i Jydeland men hele DK, men en ting er sikkert, det er afgjort værd at gå efter ....kræver bare lidt gode ben......................... og tålmodighed .
|
| Til top |
|
| |
Kjell Kranzberg Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|

Ja du, Zakken, vintage-sjukdomen har drabbat även dig... Välkommen till oss allvarligt sjuka... 
Det tar många år att bli frisk. 
Jag har haft en "liten" vintagesamling, men sålt nästan allt. Det jag har kvar ser du uppräknat här nedan. Dessutom väntar jag på en Tandberg TA 300 M som jag köpt från Norge.
Än är jag inte riktigt frisk... 
Jag har aldrig lyssnat på SA 8500. Däremot har jag stora erfarenheter av storebror SA 9500 (den äldsta modellen, utan mätare). En sådan stod på min förra arbetsplats. Det var tryck i den förstärkaren ska jag säga.

Lycka till i ditt vintage-intresse!
M v h
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken:Skulle du forvilde dig herover i nærheden af hovedstaden,så skal du være velkommen  Det er vel grænsende til indoktrinering,det jeg bedriver her i huset  I hvert fald er jeg udelukkende leveringsdygtig i Tandberg lyd....
Jeg røg selv med på vintage-vognen,da min gamle mor skulle ha' 'ny' reciever.Jeg købte en Tandberg TR220 til hende,da den så dejlig simpel ud.Da jeg selv lige havde hørt den spille her(inden hun fik den,skulle jeg lige høre om den var iorden  ),ja så var jeg hooked!  Jeg fik vækket min slumrende passion for især Tandberg igen.Jeg har ikke interesseret mig for hifi i de sidste ca 17 år.....indtil sidste år.Siden har min tilværelse ikke været helt den samme(på den fede måde)
Personligt synes jeg at lyden er mere ørevenlig i det gamle grej,kontra det nye.Og priserne gør at man har råd til at eksperimentere så meget man orker,til man rammer sin egen favoritlyd.Oveni er der meget mekanik man selv kan rode med.Men forbered dig(og konen!) på at det fylder......  Men synet af det er betagende,som lyden også er det __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
|
Zakken < jo hold da helt K**T, hvor er det bare flot
Synes du skal kigge lidt ind i Tantes tråd, for jeg mangler jysk selskab, og der er rigtig god karma derinde . Det kan godt være svært at finde Tandberg ikke kun i Jydeland men hele DK, men en ting er sikkert, det er afgjort værd at gå efter ....kræver bare lidt gode ben......................... og tålmodighed .
|
|
|
Ja, det ser pokkers dejligt ud, det gamle Pioneer.
Jeg følger ivrigt med i tantes tråd, men jeg synes ikke rigtigt at jeg har nogle gode input. Måske de kommer når jeg engang "går retro"
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Zakken skrev:
Jeg kan se på billedet på din hjemmeside, at du også besidder den skønne Pioneer spolebåndoptager som jeg drømmer om.
|
|
|
Ja, en RT-909 er strandet her hos mig. Jeg bruge den ikke selvom den både har nye trykruller og gummirem, men den ser flot ud. Et par af mine venner er 'skrevet' op til den - hvis/når jeg bliver træt af at have den stående; der kunne jo stå en spændende grammofon, hvor den står og fylder. 
PQR
|
|
|
Det er da næsten synd og skam, at have sådan en maskine, uden at bruge den.
Den ser så lækker ud, også når den bare står der og står.
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|

Kjell Kranzberg skrev:
|

Ja du, Zakken, vintage-sjukdomen har drabbat även dig... Välkommen till oss allvarligt sjuka... 
Det tar många år att bli frisk. 
Jag har haft en "liten" vintagesamling, men sålt nästan allt. Det jag har kvar ser du uppräknat här nedan. Dessutom väntar jag på en Tandberg TA 300 M som jag köpt från Norge.
|
|
|
Jeg er også bange for, at sygdommen har taget fat. Spørgsmålet er om jeg ønsker at blive frisk igen.?
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Zakken:Skulle du forvilde dig herover i nærheden af hovedstaden,så skal du være velkommen Det er vel grænsende til indoktrinering,det jeg bedriver her i huset I hvert fald er jeg udelukkende leveringsdygtig i Tandberg lyd....
Personligt synes jeg at lyden er mere ørevenlig i det gamle grej,kontra det nye.Og priserne gør at man har råd til at eksperimentere så meget man orker,til man rammer sin egen favoritlyd.Oveni er der meget mekanik man selv kan rode med.Men forbered dig(og konen!) på at det fylder...... Men synet af det er betagende,som lyden også er det  |
|
|
Jeg kan kun sige tak for invitationen. Men jeg er gerne i bil, og kan fornemme, at det ikke er tilrådeligt at køre hjem fra en Tandberg lyttesession.  Men en skønne dag skal jeg have et lyt på dit anlæg. Det ser uhyggeligt effektivt og hyggeligt ud.
Jeg synes nu ikke det er billigt med det gamle udstyr, men priserne holder, eller ligefrem stiger. Så måske det er bedre med vintage Hifi end aktier.
Konen har opgivet mig, og jeg har 4,5 mtr. væg at gøre godt med. Jeg har allerede afsat plads til en spolebåndoptager.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubii, jeg skal hente mig en Pioneer SA-7800 i morgen  .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Jubii, jeg skal hente mig en Pioneer SA-7800 i morgen .
|
|
|
Øv, hvor heldigt.
Hvor har du fundet den?
|
| Til top |
|
| |