Forfatter |
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det overrasker nok ingen der følger denne sektion af hifi4all.dk, at jeg gør i vintage. Og stor var min glæde, da jeg tidligere i aften observerede dette:  Og inden nogen når at tænke "hvad har han nu gang i?" må jeg heller vise den sådan:  Nemlig, ja. Der er var tidligere i aften hele tre (ud af 10) vintage tråde på forsiden af hifi4all.dk. Og? Vintage hifi er fedt. Hvorfor? Det lyder bedre end nyt hifi Det ser bedre ud end nyt hifi Det er (almindelige vis) billigere end nyt hifi. Viva vintage!  De observanter kan få øje på dette: Jealvox sound monitors (trevejshorn) Sansui au-9900 forstærker Sansui tu-9900 tuner (dog bag de hvide højttalere) 2 stk. Philips AG9015 rør (OTL) forstærkere (den ene er bare på besøg for at blive løbet langsomt i gang!) Scandyna (Dynaco!) A-25 højttalere Acoustic Research AR-6 højttalere Acoustic Research AR-14 højttalere Pioneer RT-909 spolebåndoptager Luxman PD272 grammofon Thorens TD126 mkII grammofon Heathkit AR-15 Receiver NAD 2030 forstærker Sansui QS-500 quadrofoni-bagforstærker Plus en nyere dvd-afspiller (Pioneer), en stor ældre Denon CD-afspiller, samt en mindre Sony ES cd-afspiller. Alt er i brug i en 2-3 setups med fælles input, samt vintage 5.1 surround (fjernsynet rulles frem!) Det hvide voight pipes agtige højttalere har jeg fået i dag. Jeg ved ikke hvad de egentlig er og det virker som om at 5'' vifaerne i dem er blevet lidt stive! En dag, hvor lyset er bedre og jeg har ryddet mere op, får jeg en rigtig præsentationstråd. Dette må række ind til videre! Peter Q.
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe - tillad mig henvise til H4A Hall of fame, hvor det er slået fast hvorfor så mange går op i vinatge hifi: "...VINTAGE - fordi nyt l**t lugter
værre..."
Leveret af dtomsen på chatten d. 18/3 2007, i samtale med Vincent_:
Vincent_:
vintage er et andet ord for noget gammel l**t dtomsen: Vincent_: gammelt
l**t er vel bedre end nyt l**t, nyt l**t lugter værre Vincent_: men for
pokker der er noget gammelt l**t imellem man godt vil have finger i
Vincent_: dtomsen  dtomsen: "...VINTAGE - fordi nyt l**t lugter
værre..."
/erla
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg elsker det rum der
Jeg savlede nærmest da jeg åbnede politikken her engang sidste år og læste om "rummet".
Og Alle de højtalere gør mig så gal i hovedet over at jeg ingen har pt  __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
jero Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at skue så mange vintage komponenter under samme tag  .
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået et sæt Vintage højttalere af en ven: Sharp Optonica cp-4500H........ 1" diskant - 3" Dome mellemtone og en RET heftig 12" med støbt chassic og 2" svingspole.
Derodover, er de lavet på den måde at delefilteret er "delt" sådan at der sidder kortslutningsbøjler bagpå og kan selvfølgelig køre med EN forstærker.......... men det sjove er at de også - ved at fjerne disse bøjler - kan køre med 3 (TRE) forstærkere......... En til hver enhed.
DET synes jeg godt nok er sjældent man ser på ældre grej 

Effekten er opgivet til 63 Watt vedvarende (ja TREOGTRES)
Og 90 Watt peak.
Men de spiser såment nemt et par hundrede watt 
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke et flot setup!
Ærgerligt du bor i jylland, ellers kunne jeg da godt tænke mig at svinge forbi.
EDIT: Og vintage er kommet for at blive! Alt det nye skal jo alligevel også den vej __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo dér jeg kommer ind i billedet!!
Hæ-hæ - Han kan ikke finde mere - da det står i Herning!!
Herning - lige nu - rummer to store samlinger af de gamle Marantz- hvoraf min er den ene.
Jeg forstår selvfølgelig fuldstændig Peters lidenskab overfor det gamle l**t, som spiller rxxxx bar
på så meget andet -
Lækker tu-9900!! - peter - godt du fik fat i den! er den ok? - Lyden??
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
he-he - det var godt vi fik punket hifi4all til at oprette et vintage forum selv om det holdt hårdt - sjovt at have været med fra starten  og fedt at have startet alle tre tråde blandt top 10  på den anden side har jeg også den bedste containerplads  en dårlig nyhed til jer med spolebånd - interstage.dk er holdt op med at sælge nye spolebånd - hvis dette har været bragt før så se venligst blot fra det - det kommer trods alt fra en vintage herre  godt spottet pqr  og tillykke med voigt piperne - der skal bare nogle coralenheder i og så spiller de igen
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
... Og Alle de højtalere gør mig så gal i hovedet over at jeg ingen har pt  |
|
|
Hej LouBP, Sådan havde jeg det også for 4 år siden. I panik løb jeg ud og købte at par defekte, halvnye Mission gulvhøjttalere. Siden har jeg fundet højttalere rundt omkring - besøg genbrugsbutikkerne så tit du kan, der er ingen vej uden om - og har dobbelt så mange som du ser på billedet! Peter Q. __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Lækker tu-9900!! - peter - godt du fik fat i den! er den ok? - Lyden??
Vh
Freddy |
|
|
Den tu-9900 lyder bare så godt. Faktisk synes jeg at den lyder en del bedre end den tu-717 jeg havde (nu solgt), så jeg er rigtig glad for den. Og mht. Marantz synes det at være rigtigt at Fredmarantz har støvsuget nabolaget for al vintage Marantz! Jeg er i alt fald ikke løbet på meget. Har pt. en 1030 forstærker (den er vist lovet væk) og en vintage! cd-afspiller, CD-73, der er skøn! Peter Q. __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Jeg elsker det rum der
Jeg savlede nærmest da jeg åbnede politikken her engang sidste år og læste om "rummet".
... |
|
|
Den lidt tossede artikel var i Børsen, og er nogen rigtigt nysgerrige kan den findes her (kræver Acrobat Reader e.l.). PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
pigolo Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
som nystartet vintage nørd (vis man kan kalde det, det )
så må jeg sku sige det ser monster lækkert ud det der setup!
kan ikke vente med at få mig noget forstærker og lign med mere sjæl. en Thule IA100 er sku lidt død i sværen når det kommer til sjæl og charme hehe.
er der nogle der har nogle links til nogle fede vintage sider på engelsk eller dansk ?
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
he-he - det var godt vi fik punket hifi4all til at oprette et vintage forum selv om det holdt hårdt - sjovt at have været med fra starten
og fedt at have startet alle tre tråde blandt top 10 på den anden side har jeg også den bedste containerplads 
en dårlig nyhed til jer med spolebånd - interstage.dk er holdt op med at sælge nye spolebånd - hvis dette har været bragt før så se venligst blot fra det - det kommer trods alt fra en vintage herre 
godt spottet pqr og tillykke med voigt piperne - der skal bare nogle coralenheder i og så spiller de igen
|
|
|
Nemlig, ja, jeg skulle have skrevet at r-l-b havde startet alle tre tråde, som var oppe på forsiden. Uden ham havde vi nok ikke fået noget vintage forum. Han må gøres til æresmedlem! Og de Voigt piper er lidt mystiske; de er jo tovejs og synes ikke helt at holde voigt pipernes højde (1/4 bølgelængden). Finnishen er pæn men kunne det tænkes at de er så hjemmelavede at de ikke holder nogle mål? Jeg vil prøve dem af med et par monaco 5'' fuldtone enheder one of these days. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er sgi et smukt rum  Jeg fik godt nok et lille chok da jeg så størrelsen af "kummefryserne" i siderne! Nu er mit eget udstyr ikke så vintage at det gør noget, men det er rigtig skægt at lytte til og sammenligne lydidealer "før og nu". Hmm, ku' være man sku' købe sig en bette TD-124 eller noget
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
pigolo Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
tusind tak for det r-l-b  
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den her tråd er blevet oprettet samtidig med at jeg vandt denne her på qxl og som jeg straks hentede. Så det er helt rigtig.Vintage lever 4ever.
Og den har nye tonehoveder. Den kan blot ikke spille, men det kan den lige om lidt. Den er måske ikke vintage. Hvor gammel er den . Nogen der ved?
mvh

__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et skud fra hoften ...(man kan nok finde nogle mere detaljerede oplysninger på nettet)...så tror jeg, at den er fra 78-80. Det er en MK1-version. Jeg mener - i løse tal- at Revox lavede B77'eren fra ca. '78 - 86. Godt, at hovederne er i god stand ,da de jo kan være dyre at anskaffe. Resten af maskinen kan jo stort set fås i stumper, da der er solgt rigtig mange af dem - og på den store auktionsside .DE kan man købe stumper i læssevis - undtaget gode hoveder.
Flot maskine!
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|