Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en stor buet fineret plade tilovers fra en ældgammel JBL Paragon. Resten af kabinettet er brugt til fyring i brændeovn. Det tog flere timer med saven. Det gider jeg ikke igen! Men jeg synes at den buede plade er så pæn, at nogen måske kan bruge den til et andet formål? (Jeg ved ikke hvorfor den har den specielle buede facon). Enhederne var lidt anløbne i metallet, så de er væk.
Men altså, den buede plade er for tyk til en almindelig rundsav. Hvem kan komme og hente pladen?
MVH.
N.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke du skal give din adresse til hvem som helst. Måske kommer der et vintage tæskehold forbi  .
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he.....osse min tanke Kjeldsen
|
Til top |
|
|
bjarnebomstærk Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Jeg tror ikke du skal give din adresse til hvem som helst. Måske kommer der et vintage tæskehold forbi . |
|
|
Ja, ved du hvad
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er forhåbenligt en spøg?
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både tror og håber osse det er en spøg.....!!!???
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasLarsen skrev:
Det er forhåbenligt en spøg? |
|
|
Nej, vintage grej skal man tage alvorligt. Min far og hans far smed en gang to gamle Harley Davidson fra 30'erne i en grusgrav fordi ejeren (en bror) ikke gad hente dem (i 50'rne var de vist ikke så meget værd). Siden det kom frem i midten af halvfemserne, har han måttet leve under jorden.
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
MathiasLarsen skrev:
Det er forhåbenligt en spøg? |
|
|
Nej, vintage grej skal man tage alvorligt. Min far og hans far smed en gang to gamle Harley Davidson fra 30'erne i en grusgrav fordi ejeren (en bror) ikke gad hente dem (i 50'rne var de vist ikke så meget værd). Siden det kom frem i midten af halvfemserne, har han måttet leve under jorden. |
|
|
Lige præcis det jeg mener
|
Til top |
|
|
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
nappet fra www.audioheritage.org
"Up until the system's discontinuance, there was a devoted manufacturing space set aside at the JBL plant just for the Paragon. At it's peak, Paragons were produced at the rate of five per week. By the 1980's, this rate had been reduced to one or two per month. No records were kept of total production, but it is thought that around 1000 systems were built over a period of approximately 25 years. To this day, it is arguably the most sought after vintage loudspeaker system ever made. Pristine examples can command over $20,000 in the collector's market." __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du laver sjov ik, du har ikke brændt det af  Bare se hvad Djaan har fundet, godt det ikk er mig der brændte det af  __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er god humor - ikke at jeg gad at have det skrummel stående - men sælge det ville jeg gerne
Findes der DIY tegninger til det ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj Vintage-folk...
Jeg har besluttet at bygge en model af Venedig i spånplade, og til dét projekt kan jeg faktisk godt selv bruge den buede plade til underdelen af "Sukkenes Bro".
Nej...det er naturligvis en joke, men jeg véd at I ka' ta' det! 
Nej, jeg har ingen brændeovn - og selvom jeg havde, kunne jeg da ikke finde på at brænde en Paragon i den. Der er alt for mange limrester, olie osv. i materialerne.
Jeg har engang for mange år siden haft den glæde at lytte dagligt til denne (efter min erindring) udmærkede højttaler. Og ville bestemt ikke have noget imod at eje en sådan den dag i dag. Jeg véd godt at mange siger den spiller af H. til, men det er jeg nu ikke så sikker på er tilfældet... Det kunne være sjovt at høre den igen. Hvem har én? Der må da være én eller anden herinde, der er i besiddelse af denne højttaler..?
Tak til Kjeldsen for en fantastisk anektote om nogle begravede Harley Davidson-motorcykler. Herligt! Tænk at gå under jorden på grund af en ugerning i en grusgrav..!
Jeg lover, at jeg ikke finder på flere 'sjove' historier om seriøst vintage-grej...
Med venlig hilsen
Niels
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau, din lurendrejer! Men du burde nok have ladet det stå ubesvaret hen lidt længere. __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha, jeg troede du var skræmt helt væk   Føj jeg sad med hjertet helt oppe i halsen, dit skarn!!!  __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
VINTAGE HEATING
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til r-l-b:
Sikke en fotomontage.
Man fristes til at sige: P A R A G O N E !
I'm impressed!
Mvh.
Niels
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Halløj Vintage-folk...
Jeg har besluttet at bygge en model af Venedig i spånplade, og til dét projekt kan jeg faktisk godt selv bruge den buede plade til underdelen af "Sukkenes Bro".
Nej...det er naturligvis en joke, men jeg véd at I ka' ta' det! 
Nej, jeg har ingen brændeovn - og selvom jeg havde, kunne jeg da ikke finde på at brænde en Paragon i den. Der er alt for mange limrester, olie osv. i materialerne.
Jeg har engang for mange år siden haft den glæde at lytte dagligt til denne (efter min erindring) udmærkede højttaler. Og ville bestemt ikke have noget imod at eje en sådan den dag i dag. Jeg véd godt at mange siger den spiller af H. til, men det er jeg nu ikke så sikker på er tilfældet... Det kunne være sjovt at høre den igen. Hvem har én? Der må da være én eller anden herinde, der er i besiddelse af denne højttaler..?
Tak til Kjeldsen for en fantastisk anektote om nogle begravede Harley Davidson-motorcykler. Herligt! Tænk at gå under jorden på grund af en ugerning i en grusgrav..!
Jeg lover, at jeg ikke finder på flere 'sjove' historier om seriøst vintage-grej...
Med venlig hilsen
Niels
|
|
|
Jeg var ellers lige ved at tilbyde både afhentning og øl på mandag
Og ganske rigtigt, den lyder så forfærdeligt at der kun er to muligheder, destruktion eller reexport til hjemlandet.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Og ganske rigtigt, den lyder så forfærdeligt at der kun er to muligheder, destruktion eller reexport til hjemlandet. |
|
|
Kunne man ikke i forbindelse med reexport for paragon'en forudbetalt og købe en båd for pengene så man kan sejle den over atlanten - den er vist stadig noget af det dyrest hifi der er solgt på epay til dato __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
bjørn skrev:
Og ganske rigtigt, den lyder så forfærdeligt at der kun er to muligheder, destruktion eller reexport til hjemlandet. |
|
|
Kunne man ikke i forbindelse med reexport for paragon'en forudbetalt og købe en båd for pengene så man kan sejle den over atlanten - den er vist stadig noget af det dyrest hifi der er solgt på epay til dato |
|
|
Hvor dyrt så? __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
r-l-b skrev:
bjørn skrev:
|
|
Kunne man ikke i forbindelse med reexport for paragon'en forudbetalt og købe en båd for pengene så man kan sejle den over atlanten - den er vist stadig noget af det dyrest hifi der er solgt på epay til dato |
|
|
Hvor dyrt så? |
|
|
kan ikke lige finde kilden, men på JBL herritage står der er de går til + 20.000 USD, jeg mener dog at have læst 49.000 USD på epay __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|