Bruger siden: 27 Februar 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 6
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 04:46 | IP-adresse registreret
Tak for tippet, med de svar jeg har modtaget ser det ud som det ville blive en kostbar omgang, så maskinen indtil videre står nu kun til pynt, medens min gamle TB62/64 er nu gravet frem af mølposen og fået nye rull og rem... det fungerer da.
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
AsBjørn45 skrev:
Min TD20A vil ikke reagere når RECORD knap aktiveres, kun når play knap samtidig trykkes.
Det er normalt for de fleste båndoptagere.
AsBjørn45 skrev:
Når der herefter trykkes STOP kører bånd kapstan samtidig med at opspolemotor stopper, !!. Ja det giver båndsalat. Har jeg ret i min formodning om at der er noget galt med logiske styrekredsløb ?
Måske. Det er dog normalt at kapstanmotoren kører videre. Båndet fremføres af trykrullen når den presses ind mod kapstanakslen. Når der trykkes STOP skal trykrullen slippe og spolemotoren stoppe. Det kan altså være en mekanisk fejl der gør at trykrullen ikke slipper. Er fejlen der kun efter optagelse, eller er det samme problem efter afspilning ?
Bruger siden: 27 Februar 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 6
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
Den omtalte fejl er ved optagelse ( INGEN problem ved PLAY). ---Normalt skal maskinen optage når der alene trykkes på RECORD knappen, men det kan kun lade sig gøre når der samtidig trykkes på PLAY knappen (der skal lirkes lidt flere gange med begge knapper for at få trykrullen ind mod kapstan). Nu kommer det mystiske:--- når der herefter enten der trykkes på STOP eller når begge vippeomskiftere for record selector aktiveres til OFF så opstår omtalte fejl: at kapstan med trykrulle fortsætter at køre medens højre spolemotor stopper. Jeg har prøvet denne øvelse utallige gange men på lav hastighed så jeg kan nå at redde båndet når hoved switchen tages. Er ved at blive lidt stædig efter at få afklaret fejlen (hvorfor den gør sådan, måske skal den slet ikke repareres) før den sendes til genbrug
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum