Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt sådan en i dag - en Inertia svensk pladespiller med en Acos Lustre GST 1 arm - Armen syne sjeg er fix da den kan fin indstilles både i højden, sidevers og frem og tilbage "on the fly" tror jeg det hedder.
Er der nogen der kan huske den - sad den på gamle regaer ? Jeg synes det er en anden der sidder på min Planet - med knap så mange muligheder - nok en rega 200
Jeg hører gerne hvad i synes og om hvilke PU der egner sig til armen
her lidt billeder fra netet
    < ="text/">setImgWidth(); __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved de vidst plejer at gå for ca. 1000 kr på en auktion. Har altid været lidt forelsket i den, har desværre aldrig hørt den, men tror jeg kender en der har den arm. må lige finde af det, og hvilken pick-up han bruger...
Flot er den sku. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
alterego Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 198
|
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin arm Jeg købte min i England i 1973 for £19. Egentlig ville jeg have haft en SME 3009, men den var ikke til at opdrive derovre 
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
pudsigt at det ikke var til at opdrive en 3009er på den anden side af kanalen hvor de blev lavet
Der er en lille smule støj i lejet til pladetalerkenen men det tror jeg er lidt stramning og fedt der skal til - den spiller fint både 33 og 45 og er egentlig en elegangt pladespiller at se på
jeg tror ikke så meget på de måtter der består af felter, eller planeter som på rega, eller duppe som på beogram 1203 og som her af tre sorte stykker lagkage - flot ser det ud men mon ikke den ville have bedre af en plattermatter eller lignende ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 01:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg fandt sådan en i dag - en Inertia svensk pladespiller med en Acos Lustre GST 1 arm - Armen syne sjeg er fix da den kan fin indstilles både i højden, sidevers og frem og tilbage "on the fly" tror jeg det hedder.
Er der nogen der kan huske den - sad den på gamle regaer ? Jeg synes det er en anden der sidder på min Planet - med knap så mange muligheder - nok en rega 200
Jeg hører gerne hvad i synes og om hvilke PU der egner sig til armen
her lidt billeder fra netet
 |
|
|
Hehe. Du faldt altså for det tilbud der har kørt en rum tid nu Anyway, armen minder meget om en anden Lustre model der sidder på Luxman PD-282. En PU omkring de 7 gram vil være fint til den.
Om den har siddet på Rega. aner det ikke. Men ved at den har siddet på bla. Pioneer. Så mon den ikke også har været brugt på andre japanske spillere generelt. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis man siger at finde den på kontainerpladsen i en sort sæk er at falde for et tilbud der har kørt en rum tid så OK
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
hvis man sige at finde den på kontainerpladsen i en sort sæk er at falde for et tilbud der har kørt en rum tid så OK  |
|
|
GST 1 armen er i familie med den arm der oprindeligt sad på Rega, det samme gælder Luxman 282 og den er tung så tung at det er et praktisk problem med mange pick-up'er, men hvis du har de 2 ekstra vægte så er den en mulighed til din SPU.
Skumfiduserne bør høvles af og erstattes af, eks. en Plattermatter. Du kan ikke få en ny rem til Enertia'en, knækker den så er sekundlim redningen (jeg har "renoveret" indtil flere Enertia'er for år tilbage) Desværre er armen for høj til Enertia'ens pladetallerken så det er svært at opnå en korrekt aftastningsvinkel men det er nemt at adaptere en SME arm til værket
Og nej, Lustrearmen kan ikke sidde på Era'en, der er simpelthen ikke plads
Skabelon og manual kan ses her http://www.vinylengine.com/library/acos/lustre-gst-1.shtml
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg en til med samme arm - dog med sort top på tallerkenen
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik fat i en ekstra lang rem i dag der ikke passede med Inertia'en - skar den fra hinanden - tilpassede længden - lagde de to ender over hinanden og skar et så skråt snit som muligt for at kunne få en så står limflade som muligt - satte et stykke "englehud på bordet - lagde remmen samme og tapede dem fast så jeg kunne komme til at lime - det virker   tak for det gode råd Bjørn - jeg kan ikke trække det fra hinanden Har haft strobo skive på - den kører helt jævnt for en god orden skyld vil jeg også poste mit billede af min Acos Lustre GST 1 Extended Special 13 inch Jubilee limited edition Tonearm her :
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps. eg har limet det rør som modvægte skal sidde på fast med sekundlim pg fuldt det med mastic - med det ekstra lod jeg har kan jeg klare mig uden forlænger leddet - tror jeg
|
Til top |
|
|