| Forfatter |
|
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg lyttet til et par Snell E/III på mit Luxman setup.
Føj de spiller lækkert sprødt og analogt og med stor fodtrampsfaktor. De spille rmeget "træagtigt" som om det hele svinger med. De er ikke så analytiske og detaljerede som Dynaudioerne (Contour 2), der er meget mere præcise og klare især i stemmer, men man kan ikke lade være med at lytte til de snell alligevel
Jeg ved der er masser af ældre højttalere derude som spiller mindst ligeså analogt som snellerne. Men spørgsmålet er hvilke
Jeg vil have dit bud på hvad højttaler man skal / burde lytte til. Især fra 80´erne, da mange af 70´er højttalerne nok bliver for indelukkede (og dog?)
Så hvad er dit bud? Hvad kan give fodtramp med mere udover snellerne? :)
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen af pioneer fra HPM serien, måske en JBL L100. Jeg har desværre aldrig selv hørt snell, men lyder som en lækker højtaler:) __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvos de JBL L212 i DBA havde været i træfarve havde jeg hentet dem med det samme. De er fra 1977, tror på det system lyder rigtig fornuftigt
Kan desværre ikke fordrage den sorte farve :(
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det har du ret i, måske er det bar enogle folie der er klæbet på, det har man sku set tit. så er det lige til at pille af  __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er det desværre ikke
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Løb ud og find et par Dynaco A-25 eller som de hedder i Danmark Scandyna A-25! De står i mange genbrugsbutikker og loppemarked og kan kendes på, at de er to-vejs med 10'' bas og har en 'akustisk ventil' dvs. et aflangt hul dækket med et påklipset plastic net med glasuld bag. Og hiv nu ikke glasulden ud uden videre; den enkelt højttaler er angiveligt 'tunet' ind med den rette mængde glasuld på Scandynas højttalerfabrik i Videbæk i Vestjylland De rigtige Dynaco/Scandyna A-25ere har bananstikterminaler på bagsiden med en diskantdæmper med en 3-5 trin. Eksemplarer til hjemmemarkedet (Danmark) har tit faste ledninger og ingen omskrifter. 600.000 par af disse højttalere røg af sted til USA i de gode hifi-år (60erne og 70erne), og selvom det ikke var dyre højttalere, har de et fantastisk ry. Prøv lige at eje en vintage rørforstærker i USA og ikke have et par A-25! Tør du, så google på Dynaco A-25: det er faktisk hurtigere at finde at par A-25 i Danmark end at læse alle de henvisning, der kommer op. Har du en profil på audiokarma.org kan du prøve at søge på A-25; de første 25 henvisninger der kommer op, er sjældent ret gamle! Her har du lige et godt A-25 billede:  Der er ikke tale om highend højttalere, men man bliver nu ved med at vende tilbage til sine A-25ere: jeg har ca. 3 par! God jagt! Peter Q.
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
super retro,gad da godt lægge ører til den
i dag med noget godt gjer.....
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin tråd.
Jeg synes bestemt, at mine Pioneer HPM-110 højttalere giver fodtramp  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Løb ud og find et par Dynaco A-25 eller som de hedder i Danmark Scandyna A-25!
De står i mange genbrugsbutikker og loppemarked og kan kendes på, at de er to-vejs med 10'' bas og har en 'akustisk ventil' dvs. et aflangt hul dækket med et påklipset plastic net med glasuld bag. Og hiv nu ikke glasulden ud uden videre; den enkelt højttaler er angiveligt 'tunet' ind med den rette mængde glasuld på Scandynas højttalerfabrik i Videbæk i Vestjylland
De rigtige Dynaco/Scandyna A-25ere har bananstikterminaler på bagsiden med en diskantdæmper med en 3-5 trin. Eksemplarer til hjemmemarkedet (Danmark) har tit faste ledninger og ingen omskrifter.
600.000 par af disse højttalere røg af sted til USA i de gode hifi-år (60erne og 70erne), og selvom det ikke var dyre højttalere, har de et fantastisk ry. Prøv lige at eje en vintage rørforstærker i USA og ikke have et par A-25!
Tør du, så google på Dynaco A-25: det er faktisk hurtigere at finde at par A-25 i Danmark end at læse alle de henvisning, der kommer op. Har du en profil på audiokarma.org kan du prøve at søge på A-25; de første 25 henvisninger der kommer op, er sjældent ret gamle!
Her har du lige et godt A-25 billede:

Der er ikke tale om highend højttalere, men man bliver nu ved med at vende tilbage til sine A-25ere: jeg har ca. 3 par!
God jagt!
Peter Q.
|
|
|
Da jeg var 12 og ikke anede noget tror jeg t jeg smed sådan et sæt ud troede det var noget l**t. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |