Forfatter |
|
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1379
|
Sendt: 22 April 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har fanget sådan en idag   Desværre er der ikke liv i den      Har endnu ik fået den kigget ordentlig efter Jeg kender intet til den så hvis nogen kender den så fortæl fortæl. Jeg vil prøve at få den op at køre men ved ik om jeg er kompetent til det. Et link til et sted med spec. 20kg så ka jeg bedre forstå at den var så svært at fange  http://www.thevintageknob.org/PIONEER/SA9900/SA9900.html#
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 22 April 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
wuffer Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her bliver et STORT renoveringsprojekt... Har haft den åbnet og det sku jeg aldrig have gjort.. Nu kan jeg se hvorfor den ikke spiller.. Masser af ledninger er klippet over     hvem kan være så ond mod en forstærker.. De ledninger der er klippet over er først til alle udgangstransistor. Dem kan jeg sagtens lodde på igen. Under bunden er der lidt klippet over det er værer. Jeg skal helt klart ha fundet et diagram over den. Manual har jeg fundet Og ja den er rigtig smuk. Den mangler ingen knapper og er rimelig pæn
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 22 April 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ak det var tider...købte sådan en i 79 da prisen faldt på de sidste der var.....faldt fra ca 9000 til 3995,-....og dengang var man godt kørende....skiftede den kun fordi jeg fandt en spec1 og spec4 også fra pioneer....har endda en ctf900 endnu fra dengang...skal bare ha skiftet gummiringe...bånd...i løbeværk...ak det var tider...
mvh Velkommen
|
Til top |
|
|
wuffer Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg haft lidt tid til at kigge lidt mere på den. Effektdelen fungere ikke      Forforstærkerdelen funger halvt  Lige nu er den sat op med 1 rør effekt da den skratter utroligt meget i venstre kanal Den er blevet modificeret med andre terminaler og kun til et sæt højtaler Hvad skal man så gøre??.. Har loddet de ledninger fast som var klippet over.
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 22 April 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sådan een i original superstand. Det er ikke en forstærker, som man "leger" med, men en forstærker, som skal checkes og repareres efter de højeste krav. Jeg har en servicemanual og en original forstærker og kan se, at du bor i Midtjylland. Du er velkommen til at kontakte mig, så du evt. kan sammenligne de to apparater og tage bestik af omfanget af en evt. rep., som nok ikke er"venstrehåndsarbejde", men , som du selv skriver -, et større indgreb og en masse grå hår. Lykkes det dig, så får du en lækker superforstærker af Vintage-kaliber!!
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 22 April 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og jeg glemte: Sæt ikke strøm til den mere, men lad den afvente service. Du kan lave en masse skidt ved at tænde den i den tilstand!!
Vh
Feeddy
|
Til top |
|
|
wuffer Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha ja det er lidt for sent nu  men ja det ku være vi sku snakkes sammen senere hen
|
Til top |
|
|
wuffer Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læste det forkert men ja jeg lader den stå nu og sætter ikke strøm til mere.. Jeg ka jo gøre den lidt ren på fronten og så derefter finde ud af hvordan og hvorledes.
Men mon ik der findes en i jylland der ku kigge på den og gi et prisoverslag på hvad det ku koste at få den lavet. Vil da godt ofre lidt på den når den nu har været monster billig eller dyr efter at den nu ikke spiller
|
Til top |
|
|
Qbiq Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 72
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei, Hvordan går dette prosjektet ? Jeg håper du klarer å fixe den ! Jeg har selv lillebror sa-9500, og dette er virkelig fantastiske forsterkere ! "keep us posted" og ta gjerne bilder av den :) Min:
|
Til top |
|
|
wuffer Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billeder vil blive taget i løbet af ugen  I samråd med Fredmarantz har vi kunne konstatere at 2 styks 2sc1079 transistorer er døde. Og vi er kommet frem til en plan. Jeg starter med at få den gjort ren overalt. Det kommer til at ta tid da den er meget nikotin farvet indeni. Så skal der skaffes nye udgangstransitorer. De kan åbenbart fåes på ebay ved dog ikke om de er ægte og de skulle vel meget gerne matches. Så skal udgangsprintet tjekkes igennem for at se om alle komponenter virker Indtil videre er der nok at se til. Det egner sig nok mest til et vinterprojekt men går stille og roligt igang.
|
Til top |
|
|
wuffer Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
 2 styk samlet  Min er den til højre Lidt billeder jeg selv har taget   De 2 transistore der er døde helt til venstre  Uorginale terminaler   Meget beskidt indvendigt  Fotograf bliver jeg aldrig
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er satme fed  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
wuffer Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep den er rigtig fed. Så er billederne lavet mindre så de passer bedre
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
wuffer skrev:
jeg har fanget sådan en idag 
|
|
|
Er den fanget på *snagen ? Ser godt ud, krydser fingre for at du får fat i transsistorer til den. 
* = genbrugspladsen.
|
Til top |
|
|
Qbiq Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 72
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal være glad du har modifiserte høyttaler terminaler. De originale sucks bigtime.. Jeg skal skifte ut mine jeg også. Ble anbefalt disse fra ELFA :  Slik ser de originale ut : (tykke kabler går ikke ned i hullet i det hele tatt) :)
|
Til top |
|
|
wuffer Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
wuffer skrev:
jeg har fanget sådan en idag 
|
|
|
Er den fanget på *snagen ? Ser godt ud, krydser fingre for at du får fat i transsistorer til den. 
* = genbrugspladsen. |
|
|
Jeg har efter at ha oprettet et indlæg på et andet forum (audiokarma) fundet 2 stk transistore som skulle fungere som erstatning, så inden alt for mange uger bestiller jeg nok 4 af hver så jeg kan få 8 nye sat i. Dog skal en del komponenter tjekkes efter for at se om de fungere eller om der skal skiftes mere. Ja nu må vi godt nok ikke klunse her på genbrugspladsen men da jeg så bagenden på den i en container så sagde det haps.
|
Til top |
|
|
wuffer Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Qbiq skrev:
Du skal være glad du har modifiserte høyttaler terminaler. De originale sucks bigtime.. Jeg skal skifte ut mine jeg også. Ble anbefalt disse fra ELFA :

Slik ser de originale ut : (tykke kabler går ikke ned i hullet i det hele tatt) :)

|
|
|
Jeg vil godt betale dine nye højtalerterminaler hvis jeg får dine de gamle. Burde de ikke være de samme som i sa-9900 Jeg vil helst holde den så orginal som muligt
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
wuffer skrev:
Jeg har efter at ha oprettet et indlæg på et andet forum (audiokarma) fundet 2 stk transistore som skulle fungere som erstatning, så inden alt for mange uger bestiller jeg nok 4 af hver så jeg kan få 8 nye sat i. Dog skal en del komponenter tjekkes efter for at se om de fungere eller om der skal skiftes mere.
|
|
|
Jeg tror da sagtens du stadig, kan få fat i den rigtige type. Hvis der kun er fejl i den ene udgang, er det da fjollet at skifte dem alle ud.
Uden at ligge hovedet på blokken - har ikke set diagrammet. Jeg ville lodde udgangstransistorerne fra, for den defekte udgang. Den vil sikkert kunne starte op på driverne alene - med bare lidt lyd igennem. Så ved du hurtigt om resten fungerer. Naturligvis helst med en vario-trafo på. Og evt. voltmeter eller scope på udgangen. God fornøjelse med den.
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|