| Forfatter |
|
dibbedut Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vintagenydere
For et par dage siden købte jeg denne "klump" af en reciever (21,6kg) med indbygget quadrofoni fra 1974 på et loppemarked.
Den er kæmpestor, superflot 70er look og en drøm at kigge på med lys i.Der er gang i alle VU meterne osv, "men hvad med lyden" tænker du måske, tja bortset fra nogle små plup i højttalerne når jeg drejer på skift af højttalere er den død som en fisk uden vand, men hvad gør det når den er så flot med lys i
Billerne er tyvstjålet fra nettet da det ikke er lykkedes mig at finde et vintage digital kamera endnu.
Mvh Jakob

|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
dibbedut:Nøj,den er fed!!  Tillykke med den  Det er jo en ældre sag(tidlig 70'er?),og den kan jo fejle alt muligt....(eller ikke ret meget  ) Jeg har ikke selv den store tekniske indsigt,men jeg kan formidle kontakt til en der har det,hvis du vil ha' den fit for fight  Spændende og flot sag.Jeg har aldrig set sådan en før.
Jeg har just modtaget dette sæt Sansui-hovedtelefoner med posten:
De er bare for fede  __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Den er rigtig flot og lækker og når den kommer til live,(det _skal_ den) så sikkert spiller godt, Sansui har lavet nogle fine radioer, ved du hvor kraftigt den er? jeg har selv en (pure power) G 9000 som både sparker/spiller flot. mvh Gurup
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot Sui' der. Har du tjekket om alle de mange knapper står som de skal? Om den evt. er delt mellem forforstærker og effektforstærkerdelen bag på og mangler forbindelsesbøjler e.l. Er der pre-out stik bagpå kan du evt. tjekke forforstærkerdelen ved forbinde den til en effektforstærker eller en effektforstærkerdel på en anden 'delt' integreret forstærker. Der er meget at tjekke før du lukker den op og finder loddekolben frem! Prøv evt. at melder dig ind i Quad-Bobs quadrophony-forum på nettet og spørg dig frem der. Så skal du nok få den op at spille! mvh/ Peter Q.
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Tante: Tak for tilbuddet , jeg har et par kontakter men forbeholder mig ret til at komme igen hvis det bliver nødvendigt.Det er et par flotte "bøffer" du har anskaffet dig, er lyden også bøf?
Gurup: Man kan jo hurtigt få ørene i maskinen i dette ellers så fredsommelige forum , så hvad angår ydelse osv. er det nok bedst at du kigger på vedlagte billede, så har jeg ikke rodet mig ud i noget
Pqrannes: Der er et hav af knapper men jeg har vist været alle kombinationer igennem uden resultat.
Mht. for og effekt er det ikke muligt at dele den op.Jeg er dog noget i tvivl om nogle af de mange tilslutningsmuligheder bagpå, men det må jeg spørge om på det forum du henviser til.Takker
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja det tør antydes! men det burde ikke være sådan, man kan sagtens være u enige om ting uden at finde store glosser frem, man kan bare skrive på en måde som man selv ønsker at modtage!! det kan vel ikke være så svært,
Sansui radioen ser imponerende ud, i stereo er der masser af kræfter i modellen , er der kommet liv i den, eller skal den til service. MVH Gurup
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu har jeg haft "dyret" åbnet og kan konstatere at der ikke er noget der ser ud til at have været varmt, der er dog en mindre kondensator der ser lidt træt og tyk ud.Mine evner inden for elektronik begrænser sig til visuel diagnose og lodning, ud over det er jeg nærmest på bar bund, så her tager andre over.
Alt er støvsuget, penslet, nusset og rengjort.Bortset fra den lidt medtagne trækasse er den sgu flot .
Jeg har også en Luxman R-1500s som jeg syntes var kæmpe, men når den står ved siden af sui´en ser den godt nok lidt klein ud jeg skal nok få taget nogle private billeder.
Mvh Jakob
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 02:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ALt for elskelig forstærker! Glæder mig til flere billeder! :D
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
| ALt for elskelig forstærker! Glæder mig til flere billeder! :D |
|
|
Står midt i en flytning, så billeder må vente.Jeg lover at tage nogle fede fotos senere på sommeren med og uden tøj.
Mvh Jakob
|
| Til top |
|
| |
bl@bazic.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til X-RAY som mangler en trykknap til Beolab 5000. Jeg har en sådan. Send venligst din adresse til bl(slet)@bazic.dk og jeg poster den til dig.
Børge __________________ Børge
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
dibbedut skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
|
|
Står midt i en flytning, så billeder må vente.Jeg lover at tage nogle fede fotos senere på sommeren med og uden tøj.
Mvh Jakob
|
|
|
Hwaaa...er du flyttet og kommet på plads...eller? Den må da være kommet til sig selv nu? Eller ska du have hjælp?
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
dibbedut skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
|
|
Mvh Jakob
|
|
|
Hwaaa...er du flyttet og kommet på plads...eller? Den må da være kommet til sig selv nu? Eller ska du have hjælp?
mvh
|
|
|
Hmmmm det er sgu en smule spøjst, Jeg fandt sansuien frem fra opmagasinering i går
Den er uhyggelig cool med lys og gang i alle vu-metrene men den siger selvfølgelig stadigvæk ikke et kvæk, så derfor HJÆLP ja tak.
Billeder ind og udvortes er mere problematisk men de kommer... måske hvis Tube mania får den på operationsbordet..computer og digitalkamera er ikke min kop vintage-the.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener jeg læste om at sansui har et slags beskyttelses system i deres kredsløb, sådan at hvis et eller andet er galt (overophedning, en kondensator der går... etc.) så slår den selv fra indtil man har skiftet den fejlede del, hvilken del der har fejlet er godt nok ikke til at vide uden at måle på den...
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næsten alle forstærkere har et beskyttelses system, men ikke for at beskytte forstærkeren. Der er tale om en DC detektor som registrerer DC på udgangen ved fejl og afbryder højtalerne for de kan ikke tåle DC. Sikringer er kun til at begrænse skader som følge af fejl der ER opstået.
Der således ingenting der hindrer forstærkeren i at gå istykker. Der er måske elektroniske strømbegrænsere i forstærkeren, men det anvendes ikke mere da de forringer performence.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik foræret sådan et par lækre Pioneer SE-Q404 quadrofoniske hørebøffer fra 1974
på grund af størrelsen virker de lidt som skyklapper når man har dem på.De varmer fantastisk og er overraskende dejlige at have på.Jeg har ikke fået prøvet dem med x4 da Sansuien nu befinder sig i Tube manias venteværelse.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dippedut's sansui med lys og ikke mindst...lyd, men det kan jo ikke høres på billede.

" border="0" />
__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super!! glæder mig til at høre den.Jeg kommer og henter den snart da den jo fylder op som en Brenderup trailer.
|
| Til top |
|
| |