Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fant et sæt med en reciever 75SR1040 og tilgørende CDafspiller og Kassetemaskine - sidstnævnte apparater er i samme kabinet - det hele er lukket inde bag en grålig forplade - med fingertouch ude i siden vipper forpladen ned og cd og kassette delen har hver sin smalle skuffe der kommer ud når man presser på eject - det hele ser ud til at virke - har lidt tænkt mig at buge cd og kassette delen men receiveren kan næppe være på mange watt da det er ret kompakt - kender i noget til det sæt der står CE 1994 bagpå - måske fredmarantz eller marantzman ved hvad jeg snaker om - har ikke kunnet finde billede på nettet. Er det noget discount eller noget ordentlig grej??
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
så fandt jeg lidt billeder alligevel   Jeg har ikke det tredie apparat som er en 5.1 suround processoe - anyway ham der sælger det samlet har give 6500 wombatdollars for det i 97
|
Til top |
|
|
jacob steen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej du.
Jeg har fundet ovennævnte sæt i en ´Audiovis´ Fra Hifi-KLubben fra 1995.
Jeg kan da scanne artiklen/annoncen til dig hvis du er interesseret.
Mvh. jacob.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det blev solgt i Hifi-Klubben for en del år siden. Mine forældre har spillet på det i mange år. Det er ikke "super-hifi" men det spiller ok. Det er flot og "klappen" på hver apparat kører ned på en Mercedes-agtig lækker måde.
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det Marantz-sæt kender jeg desværre intet til. Det er sikkert ok - sådan all in all, men "rigtigt" Marantz er det jo i mine øjne absolut ikke. Måske en lidt "fimset" holdning herfra, men jeg interesserer mig mest eller kun for Marantz fra op til og med 1980 - plus enkelte Esotec-produkter efterfølgende.
Marantz har jo som "brand" med en vis succes hentet noget af det forsømte - og dette "designer-sæt" fra midt 90'erne er vel et særdeles tiltrængt led heri. Jeg tror, at teknikken i det er ganske ordinært. Sættet har en ok WAF-faktor (hvis dette skal forklares for "ikke-indviede" - må vi sige "at sættet har et udseende, som de fleste hustruer m.v. sikkert ville synes var ok at have stående i den pæne stue")
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kendte en der købte det sæt fra ny for mange år siden. Tror han gav 4995, men er langt fra sikker.
Lyden har sandsynligvis ikke gjort et voldsomt indtryk på mig, for så ville jeg sikkert kunne huske det.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
roblemet med Pre-1080 vintage er CD afspillere - og de tidligste som fx min revox b2225 bruger cd drev som ikke er til at opdrive og ikke kan byttes ud da elektronikken så ikke virker Jeg synes den er lidt fed den måde cassetten er en skuffe der er ligeså så smal som cd skuffen Tror jeg vil bruge cassetten/CDén et sted hvor der er knap så voldsomme krav til über-hifi Tak for alle inputs :-) Pinsen har iikke ellers ligefrem budt på gode kontainerfund på pladsen bortset fra to stiga plæneklippere med træk på hjulene - de skulle bare have renset filter og ordnet et kabel - de er fra 2002 og 2003 - folk er sku ikke rigtig kloge
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vintage Marantzfolk spiller på en CD-73 cd-afspiller fra ca. 1983:  Husk at træde tilbage når den lukker skuffen op!:  Jeg har sådan et fornemt 10-kilos (vægt og originalpris!) apparat, og den spiller faktisk ret godt,: her i huset vist kun overgået af en stor Denon (1520?) CD-afspiller og 'lille' (af en ES at være) Sony ES CD-afspiller. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
... Tak for alle inputs :-) Pinsen har iikke ellers ligefrem budt på gode kontainerfund på pladsen bortset fra to stiga plæneklippere med træk på hjulene - de skulle bare have renset filter og ordnet et kabel - de er fra 2002 og 2003 - folk er sku ikke rigtig kloge 
|
|
|
Hej r-l-b, Ærgerligt med sådan en trist pinse! :-) Men et par plæneklippere kan man da altid bruge. Jeg tillader mig lige med en off-topic-historie fra det virkelig liv: I Pinsen baksede jeg også med plæneklipper i sommerhuset. Husquarnaen fik nyt luftfilter - det gamle var ødelagt af olie og var blevet for tæt. Maskinen kørte først fint med det nye filter, men begyndte så at køre sløjere og sløjere. Især da min søn (der klippede med den) fyldte mere brændstof på. Til sidst kunne den næsten ikke trække sig selv gennem det høje græs. Der stod hvide skyer ud af udstødningen, når den automatiske omdrejningskontrol gav gas! Vi forskede lidt i problematikken og fandt pludseligt frem til at den gudhjælpemig kørte på FYRINGSOLIE! Det hjalp at få den renset igennem og få benzin på! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
mon det er et produkt af de efterhånden uhyrlige benzinpriser? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Vintage Marantzfolk spiller på en CD-73 cd-afspiller fra ca. 1983:

Husk at træde tilbage når den lukker skuffen op!:

Jeg har sådan et fornemt 10-kilos (vægt og originalpris!) apparat, og den spiller faktisk ret godt,: her i huset vist kun overgået af en stor Denon (1520?) CD-afspiller og 'lille' (af en ES at være) Sony ES CD-afspiller.
PQR
|
|
|
Ssshh, det er en Philips i lånte klæder
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Det Marantz-sæt kender jeg desværre intet til. Det er sikkert ok - sådan all in all, men "rigtigt" Marantz er det jo i mine øjne absolut ikke. Måske en lidt "fimset" holdning herfra, men jeg interesserer mig mest eller kun for Marantz fra op til og med 1980 - plus enkelte Esotec-produkter efterfølgende.
Marantz har jo som "brand" med en vis succes hentet noget af det forsømte - og dette "designer-sæt" fra midt 90'erne er vel et særdeles tiltrængt led heri. Jeg tror, at teknikken i det er ganske ordinært. Sættet har en ok WAF-faktor (hvis dette skal forklares for "ikke-indviede" - må vi sige "at sættet har et udseende, som de fleste hustruer m.v. sikkert ville synes var ok at have stående i den pæne stue")
Vh
Freddy
|
|
|
Er det ikke kun "made in United Bluff" der har en reel samlerværdi ? resten er jo ikke Marantz af gavn, kun af navn.
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
mon det er et produkt af de efterhånden uhyrlige benzinpriser? |
|
|
Ja, det kunne man tro. Men nu har prisen dieselolie sågu overhalet prisen på benzin. Bjørn: ja jeg ved godt der gemmer sig en Philips ind i Marantz cd-afspilleren. Mon det er derfor den er så stor og tung?  PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Vintage Marantzfolk spiller på en CD-73 cd-afspiller fra ca. 1983
 PQR
Hvad betyder det konkret det der står i boksen - hvordan stjæler man båndbredde ??
|
|
|
Ssshh, det er en Philips i lånte klæder [/QUOTE] __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
fredmarantz skrev:
Vh
Freddy
|
|
|
Er det ikke kun "made in United Bluff" der har en reel samlerværdi ? resten er jo ikke Marantz af gavn, kun af navn.
|
|
|
Arhh . du har ret i, at man ofte går efter de amerikansk producerede. Der er dog enkelte Japanske (standard radio) producerede ting også, som godt kan få lidt gang i mine blodårer.
Der er flere "lag" i attraktionsværdien for de forskellige Marantz-serier og modeller. Som hovedsag er alt på rør fra marantz MEGET dyrt. Dernæst er der så de transistorerde fra den tidlige periode fra ca. 67-72. Så er der serierne fra '72-'76 hvorefter Amerikanerne lukker og slukker.
Fra japanerne kommmer der en større grad af almindeligheder - men en del af japanerne er nu også meget interessante - set med samler (og brugerøjne), hvis man er til Vintage. Jeg kan bl.a. nævne nogle imponerende receivere som model 2325 og 4400 blot som eksempler.
Men...the bottom line er - generelt set, at de amerikanske er betydeligt mere attråværdige og typisk besidder højere samlerværdi - med alle rørtingene på en ubetalelig førsteplads.
Der er blandt de transistorerede ting også en del modeller, som koster kassen og som har masser af Marantz identitet. (S.B. Marantz forlader personligt skuden i '68 - og sidste Marantz "hjemmebyg" foregår i '76.)
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
pqrannes skrev:
Vintage Marantzfolk spiller på en CD-73 cd-afspiller fra ca. 1983
 PQR
|
|
|
Hvad betyder det konkret det der står i boksen - hvordan stjæler man båndbredde ??
|
|
|
Det med båndbredden betyder, at ved at linke til et billede som ligger på en "fremmed" server, belaster man den den fremmede server hver gang billedet skal vises. Sker det ofte nok, vil den fremmede server blive unødigt belaster og vil måske ikke kunne vise de hjemmeside, som den er sat op til at læse. Spørgsmålet er så, hvor meget det i virkeligheden betyder. Måske er det bare et princip, men da et princip som en eller anden form for automatik opdager og afbryder. Havde de nu skrevet deres web-adresse eller sat et logo i billedet - som f.eks. ebay- var 'lånet' af billedet blevet til en reklame. Sådan er der så meget. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|