Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 00:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Mere lækkert "vintageagtigt" setup? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2008 kl. 06:54 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg jo, som man kan læse i pladespillertråden fået min mørch pladespiller gjort lækker. Spørgsmålet er så, hvad skal jeg gøre for at få resten af mit grej gjort mere "vintagelækkert".

På forstærkersiden har jeg en accuphase c-200 forforstærker - virkelig en lækker vintagesag, spiller fremragende, meen kunne vist godt bruge lidt kontaktrens. - og en the end millenium xp effektforstærker. The end´en er velspillende, men grim som et ondt år og meget lidt vintageagtig. Man kunne forestille sig, at jeg enten skillede mig af med både for- og effektforstærker og købte en lækker integreret sag, f.eks. noget luxman eller noget sansui. Eller også skulle jeg skille mig af med the end´en og kaste mig over et andet effekttrin.

På hørtalersiden har jeg et sæt carlsson oa50.3. Spiller sådan fremragende, hvis man kan lide det lidt specielle perspektiv, som sådan nogen laver. Dem kunne man forestille sig at man skiftede ud med nogle jbl´er eller nogle snell type j, nogle tandberg eller lign.

Hvad mener I? Det skal siges at det økonomiske råderum ikke er ret stort - skal helst primært finansieres gennem et salg af nogle af de eksisterende dele. Og pladsen (og konen) tillader heller ikke alt for store højtalere.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 September 2008 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Nu er sådan en Appacuse jo ret lækkert, men hvis det var kunne man da overveje denne Sansui.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=92100

Nu har jeg selv et sæt J/III fra Snell stånde, der venter på nye kanter, jeg har hørt de lyder fantastisk, men de skulle være svære at pare med en forstærker.

Jeg har altid været lidt forelsket i sådan et sæt her, men lyden, ved jeg intet om.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=92013

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 September 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har engang haft et par Snell J/III og det lykkedes mig aldrig helt at få dem parret med den rigtige forstærker. Jeg prøvede Rotel RB-960, NAD 320bee og Cayin 252B, men lige lidt hjalp det. Om det så var akustikken i min ikke så store stue der var problemet skal jeg ikke kunne sige. Den første gang jeg hørte J/III var på en stor Denon forstærker (måske PMA1560) i et mesget stort rum i hifiklubben, og det står stadig som en af de største hifioplevelser jeg har haft - ganske enkelt fremragende, især på vokaler.

Mht. forstærker spiller jeg idag på en Onkyo Grand Integra A-G10, og den gør det fremragende. Skulle jeg købe noget andet lige nu tog jeg et sæt Sony TA-E80es + TA-N80es som åbenbart er Axel Dahls (thevintageknob.org) favoritter 'i klassen'.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 11 September 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

bjerager skrev:

Nu har jeg jo, som man kan læse i pladespillertråden fået min mørch pladespiller gjort lækker. Spørgsmålet er så, hvad skal jeg gøre for at få resten af mit grej gjort mere "vintagelækkert".

På forstærkersiden har jeg en accuphase c-200 forforstærker - virkelig en lækker vintagesag, spiller fremragende, meen kunne vist godt bruge lidt kontaktrens. - og en the end millenium xp effektforstærker. The end´en er velspillende, men grim som et ondt år og meget lidt vintageagtig. Man kunne forestille sig, at jeg enten skillede mig af med både for- og effektforstærker og købte en lækker integreret sag, f.eks. noget luxman eller noget sansui. Eller også skulle jeg skille mig af med the end´en og kaste mig over et andet effekttrin.

På hørtalersiden har jeg et sæt carlsson oa50.3. Spiller sådan fremragende, hvis man kan lide det lidt specielle perspektiv, som sådan nogen laver. Dem kunne man forestille sig at man skiftede ud med nogle jbl´er eller nogle snell type j, nogle tandberg eller lign.

Hvad mener I? Det skal siges at det økonomiske råderum ikke er ret stort - skal helst primært finansieres gennem et salg af nogle af de eksisterende dele. Og pladsen (og konen) tillader heller ikke alt for store højtalere.

Der har været en Luxman L100 på KSB til 1800 kr. - det er en rigtig vintageforstærker som også lyder godt - Den kan også bruges til Pre hvis du har brug for mere end de 2 x 118 watt i 8 ohm

Du kan vælge at gøre som jeg med din effektforstærker - nemlig gemme den - mine to quad 510 monoblokke ligger på gulvet bag mine plade reoler - det fungere fint

Hvor mange watt har dine Carlson HT'er brug for ?

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 September 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

De har en følsomhed på 89 db/w. De opleves som værende rimeligt letdrevne, og jeg ved at andre bruger dem sammen med rør

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 12 September 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

bjerager skrev:

Du bør selvfølgelig opstøve en P300 eller en P250 (lillebror til P300) og om nødvendigt få sættet renoveret af en fagmand.

Hvis du er glad for højttalerne så behold dem

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 12 September 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
bjerager skrev:

Der har været en Luxman L100 på KSB til 1800 kr. - det er en rigtig vintageforstærker som også lyder godt - Den kan også bruges til Pre hvis du har brug for mere end de 2 x 118 watt i 8 ohm

Du kan vælge at gøre som jeg med din effektforstærker - nemlig gemme den - mine to quad 510 monoblokke ligger på gulvet bag mine plade reoler - det fungere fint

Hvor mange watt har dine Carlson HT'er brug for ?

Så mange som muligt, den reelle følsomhed er nede omkring 87dB

At bytte en C200 til en L100 vil hurtigt vise sig at være en rigtig dårlig ide men hvis Bjergager insisterer kan jeg da godt fremtrylle en L100.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 12 September 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

du kan da også fremtrylle den til mig - vil den være en bedre eller dårligere forforstærker end min L58A ?

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 September 2008 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Ja at få fingrene i en p300 ville være helt fint. Hvis jeg så kunne få fat i det trækabinet, som også findes til begge modeller, såe... Og så også den matchende tuner, uhmm...

Jeg kan godt lide højtalerne, men de er sjovt nok ret placeringskritiske. Og der er tegn i sol og måne på, at vi nok flytter inden for en overskuelig fremtid. r-l-b, du har været forbi mig, og vi har altså 3 børn i den lille hytte, så vi får brug for mere plads. Så derfor ville en standerhøjtaler af en vis størrelse og kvalitet være på sin plads. Derfor tænkte jeg på snell type J, et par JBL eller, ja hvad?

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 September 2008 kl. 07:28 | IP-adresse registreret  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes