Hej!
Er der nogen her i forummet, som kan hjælpe mig i den rigtige retning, når det drejer sig om en reparation og finjustering af en relativt kompliceret FM-AM Tuner. Det handler ikke om at få det gjort billigst muligt, men derimod om at få det gjort "top-notch". Findes der stadig enkelte eksemplarer af disse radiotechs, som tør binde an med den slags opgaver.
Det drejer sig om en Marantz Model 150, som er temmelig kompliceret indvendig med mange filtre osv.
Den er stået helt af på FM og AM og vil ikke mere. Jeg har kigget i den og orienteret mig men er gået død i den og vil helst ikke begynde at dreje løs i kernerne med bind for øjnene.
Jeg satte den til i dag efter lang tids opbevaring under tørre forhold - og den spillede ok - men efter ca. et kvarter stoppede den med lyd. Der er stadig lys i den og ingen sikringer (4 stk.) er sprunget. Der er øjernsynligt ingen kabler o.lign., som er hoppet af nogen steder. Rigtig tricky, vil jeg sige.
Hvis der er en venlig sjæl, som vil pege mig i den rigtige retning af den bedste tekniker til netop dén slags ting, vil jeg blive meget glad. Jeg har servicemanualen.
Venligst
Freddy |