Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 15:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Reparation og justering af FM-tuner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 10 November 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Hej!

Er der nogen her i forummet, som kan hjælpe mig i den rigtige retning, når det drejer sig om en reparation og finjustering af en relativt kompliceret FM-AM Tuner. Det handler ikke om at få det gjort billigst muligt, men derimod om at få det gjort "top-notch". Findes der stadig enkelte eksemplarer af disse radiotechs, som tør binde an med den slags opgaver.

Det drejer sig om en Marantz Model 150, som er temmelig kompliceret indvendig med mange filtre osv.

Den er stået helt af på FM og AM og vil ikke mere. Jeg har kigget i den og orienteret mig men er gået død i den og vil helst ikke begynde at dreje løs i kernerne med bind for øjnene.

Jeg satte den til i dag efter lang tids opbevaring under tørre forhold - og den spillede ok - men efter ca. et kvarter stoppede den med lyd. Der er stadig lys i den og ingen sikringer (4 stk.) er sprunget. Der er øjernsynligt ingen kabler o.lign., som er hoppet af nogen steder. Rigtig tricky, vil jeg sige.

Hvis der er en venlig sjæl, som vil pege mig i den rigtige retning af den bedste tekniker til netop dén slags ting, vil jeg blive meget glad. Jeg har servicemanualen.

Venligst

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte lige at bemærke, at jeg helst vil henvises til en i Jylland, da jeg gerne selv vil aflevere og hente.

Vh

Freddy

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 November 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

http://www.thorens-td124.dk/

Asbjørn
Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 November 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Hej!

Er der nogen her i forummet, som kan hjælpe mig i den rigtige retning, når det drejer sig om en reparation og finjustering af en relativt kompliceret FM-AM Tuner. Det handler ikke om at få det gjort billigst muligt, men derimod om at få det gjort "top-notch". Findes der stadig enkelte eksemplarer af disse radiotechs, som tør binde an med den slags opgaver.

Det drejer sig om en Marantz Model 150, som er temmelig kompliceret indvendig med mange filtre osv.

Den er stået helt af på FM og AM og vil ikke mere. Jeg har kigget i den og orienteret mig men er gået død i den og vil helst ikke begynde at dreje løs i kernerne med bind for øjnene.

Jeg satte den til i dag efter lang tids opbevaring under tørre forhold - og den spillede ok - men efter ca. et kvarter stoppede den med lyd. Der er stadig lys i den og ingen sikringer (4 stk.) er sprunget. Der er øjernsynligt ingen kabler o.lign., som er hoppet af nogen steder. Rigtig tricky, vil jeg sige.

Hvis der er en venlig sjæl, som vil pege mig i den rigtige retning af den bedste tekniker til netop dén slags ting, vil jeg blive meget glad. Jeg har servicemanualen.

Venligst

Freddy

Hej Freddy...

Startede du den 'langsomt' op, eller satte du bare stikket i kontakten og tændte??

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg tændte den normalt. Det er ca. 1½ år siden jeg sidst havde den igang - mener egentlig ikke, at 1½ år er specielt farligt/længe. Fejlen er selvfølgelig opstået/blevet tydeliggjort som følge af, at jeg har tændt den. Jeg tror måske, at det ville være sket alligevel - også hvis jeg havde "sejlet" den op via vario.

Venligst

Freddy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes