Forfatter |
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 10 Januar 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
De navnkundige Scandyna/Dynaco A-25 højttalere, som blev produceret i Vestjylland i 100.000-vis fra slutningen af 60erne og langt ind i 70erne, har på det seneste fået nogen opmærksomhed her på hifi4all.dk. Der er sågar oprettet " Den store Scandyna/Dynaco tråd" (nå, ja, jeg har selv oprettet den) i Vintage sektionen her. Flotte billeder af og basisoplysninger om disse enkle, men velspillende to-vejs højttalere, der findes i mindste en 3-4 forskellige versioner, er allerede føjet til tråden. Det kunne se ud til, at A-25 kunne gå hen og få samme vintage kultstatus i Denmark, som de i mange år har haft i USA. Og det skal selv følgelig fejres. Det gør vi med et lille søndagseftermiddag Scandyna/Dynaco-møde her i midt ydmyge hifirum ca. 10 km. sydvest for Viborg. Vi starter ca. kl. 14.00, og jeg sætter kaffevand over. EDIT: det er søndag den 25. januar! Eftermiddagens program kunne godt komme til at se sådan her ud: Lytning på: - 4 sæt stackede A-25X trukket af en Sansui AU-9900 - se også Den store Scandyna/Dynaco tråd
- på et vintage 5.1 Scandyna surround (3x A-25X og 2 x A-10 samt en ikke-Scandyna sub) - nu med projector!
- sololytning af Scandyna A-10 og A-25X, evt. også trukket af rørforstærker.
Der vil blive mulighed for at inspicere tre versioner af A-25 basenheder (2 seas og en Scan-speak) ude af kabinetterne. Mon ikke jeg også har nogle diskanter, jeg kan lægge frem? LouiBP og Copman har allerede meldt sig. Mon ikke også Tonni kommer? Og der er så plads til en 4-5 stykker endnu, så kom bare an. Vel mødt! PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bom, bom. Er der nogle vintage scandyna/dynaco-freaks (man må jo ikke skrive tosse her), der har overset denne invitation? PQR
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej peter, jeg vil da gerne deltage hvis der er plads?  hvornår er det mht. dato? jeg var ret imponeret over de små scandyna du spillede for mig sidste gang, og jeg har også haft Louis' A-25'er inde og stå ved mig, så vil da gerne opleve din "væg" af et højtaler rack  mvh. Søren Iversen
__________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
dibbedut Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Jeg går ud fra at der er tale om søndag den ??/?? eller er det valgfri søndag
Jeg har en søster der er sat til at føde den 24 og jeg skal spinge til og passe resten af flokken når vandet går.Jeg vil dog gerne komme hvis det bliver muligt, hvornår får man ellers chancen for at høre sådan en stak A-25???
Jeg håber du har stakken stående lidt endnu da vi jo skal have byttet 800Ohms inden længe.
Mvh
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er da også interesseret i at komme til denne denne lille gathering of freaks søndag eftermiddag. Jeg kender lyden af dit første set-up- Peter, men har aldrig hørt "4-banden" - må dog formode, at den tilhører samme klangfilisofi - blot et større lydbillede - alt i alt spændende.
Jeg er i den situation, at jeg skal holde en forsinket julefrokost lørdag aften for et af mine orkestre og derfor vil graden af bag-stivhed afgøre om du skal slæwe en kop mere frem fra skabet eller ej - håber vi ses!
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle, Det er søndag den 25. januar 2009, kl. 14.30, hvis ikke det er er sagt tydeligt tidligere. Jeg har noteret Santashooters interesse og håber Dibbeduts søster holder sig til om mandagen og at den gamle rocker Fredmarantz ikke går for hårdt til den til julefrokosten. Vi ses! PQR
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man må dukke op for anden gang, vil jeg gerne høre den stak fine højttalere.
Jeg var dybt imponeret af det ene sæt jeg hørte sidste gang, så mon ikke man taber kæben af benovelse?
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
Hvis man må dukke op for anden gang, vil jeg gerne høre den stak fine højttalere.
Jeg var dybt imponeret af det ene sæt jeg hørte sidste gang, så mon ikke man taber kæben af benovelse?
|
|
|
Hej Zakken, Godt at man kan stole på dig. Du er noteret, så kom an!
PQR
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Jeg er da også interesseret i at komme til denne denne lille gathering of freaks søndag
eftermiddag. Jeg kender lyden af dit første set-up- Peter, men har aldrig hørt "4-banden" - må dog formode, at den tilhører
samme klangfilisofi - blot et større lydbillede - alt i alt spændende.
Jeg er i den situation, at jeg skal holde en forsinket julefrokost lørdag aften for et af mine orkestre og derfor vil graden af
bag-stivhed afgøre om du skal slæwe en kop mere frem fra skabet eller ej - håber vi ses!
Vh
Freddy |
|
|
Hvis det er kan du, jeg og Santashooter jo dele en bil hvis det har interesse __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
god ide louis, det er ihvertfald intet problem...
__________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Bom, bom.
Er der nogle vintage scandyna/dynaco-freaks (man må jo ikke skrive tosse her), der har overset denne invitation?
PQR |
|
|
Nej slet ikke. Ville meget gerne deltage - men det må blive næste gang. Så kan det være, vi kan samle et "TEAM A25 ØST" - og drage afsted i fællesskab. Men jeg kan ikke lige afse tid PT. desværre. Jeg lægger gerne bil til.
Go' dag. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Bom, bom.
Er der nogle vintage scandyna/dynaco-freaks (man må jo ikke skrive tosse her), der har overset denne invitation?
| |
Nej den er ikke blevet overset.!! Men for mit vedkommende må det desværre også blive en anden gang!
god aften
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantzman skrev:
pqrannes skrev:
Bom, bom.
| |
Nej den er ikke blevet overset.!! Men for mit vedkommende må det desværre også blive en anden gang! god aften
|
|
|
Og når det kommer til stykket, regnede jeg slet ikke at I
køvenhavnere kunne finde på at komme den lange vej til A-25 midtvest-jylland. Men I er jo så mange, at I kunne
gå samme og stacke jeres four-some af A-25ere. Instruksen ligger til fri
afbenyttelse her: http://pqr.dk/billeder/Dynamax.pdf
PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ du - så nemt slipper du ikke. Og husk nu der er kun halvt så langt fra Kbh. til Jylland, end der er den anden vej . Jeg mener nok vi ville kunne blive en 'bil-fuld' til et Vintage-lyt i Viborg. Du har jo i den grad også andre spændende sager - jeg meget gerne ville lytte til . Så jeg vil tro at næste gang du arrangerer åbne døre - så prøver vi at komme afsted . Bilen skal selvfølgelig helst fyldes op - 4 pers.
Go' week-end. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 23 Januar 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søndagens møde kommer nærmere. Jeg er af sted det næste døgns tid, så her er lige en kort opsamling. Jeg regner med at deltagerlisten ser sådan ud: - LouisBP
- Copman
- Tonni, hvis det passer med fruens arbejde
- Santashooter
- Fredmarantz, hvis ikke den forsinkede julefrokost slår ham helt ud
- Dibbedut, hvis ikke hans søster nedkommer i utide
- Zakken
Jeg sender lige en PM til Copman og Tonni, så de ved, hvor de skal køre hen. Hvad med om alle tager et stykke musik (CD eller vinyl) med, som de har lyst til at høre på 8 stk. A-25? Vi ses på søndag kl. 14. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg været hjemme lidt tid her. Og efter det rigtigt hyggelige møde hos Peter er jeg, først og fremmest lidt træt. Men
jeg må sige at sådan en Dynaco Wall virkelig lyder godt! Jeg ved ikke hvad det var den gjorder, men den fik sku foden til at
trampe godt og grundt i gulvet. Især de numre der lyder som de er optaget lige foran en stor Marshall wall lyder fantastisk
fedt. PQR spillede jo lige en enkelt af den slags, og det var sku godt!
Tak for en hyggelig eftermiddag alle sammen.
PQR: Pioneer høretelefonerne kom op i rimelig styrke på en walkman, men stadig ikke helt op hvor de bør synes jeg. Men
nu vil jeg sku lige prøve dem på anlægget, Jeg skal bare lige have fat i en minijack til Jack. Så skal det testes. For selv ved
det forholdsvis lave lydstyrke lyder de faktisk ganske godt!
De store horn spiller faktisk også ret godt, jeg ikke lige haft tid til at skifte til Coral'ne. Men selv med Pearless enhederne er
de ret åbne og letflydende, jeg synes de lydet svært godt faktisk. Har du noget i mod jeg shiner dem lidt op hvis de lyder
endnu bedre med Coral? jeg tænker Maling og frontstof, holder naturligvis Vintage stilen
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også sige tak for en dejlig eftermiddag ved PQR, det var dejligt at se endnu mere vintage grej og de stackede Scandyna højtalere lød virkeligt godt. Sansui'en spiller skønt, der er lige en død lampe i et VU-meter, men det kan nok skiftes uden problemer, jeg er også lidt træt nu, men det er en god træthed, ovenpå endnu en hyggelig eftermiddag på peters loft.  __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
De store horn spiller faktisk også ret godt, jeg ikke lige haft tid til at skifte til Coral'ne. Men selv med Pearless enhederne er
de ret åbne og letflydende, jeg synes de lydet svært godt faktisk. Har du noget i mod jeg shiner dem lidt op hvis de lyder
endnu bedre med Coral? jeg tænker Maling og frontstof, holder naturligvis Vintage stilen
|
|
|
hvad for nogle horn - fortæl __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
For pokker gutter! - Hvor er jeg ked af konens job kom i vejen!!!  Men det glæder mig at i havde en god oplevelse!!!  Hvad er det for nogle horn der tales om? - Er det cementhornene??? Med venlig hilsen
__________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv tak, LouBP og Santashooter. Set herfra var det også rigtigt hyggeligt at kunne vise frem og dele fornøjelsen ved vintage grejet med andre. LouPB, det glæder mig at høre at de horn-agtige højttalere lyder godt hos dig. Mal og reparer bare på dem, som du har behov for. Det er ikke nogle kasse jeg kunne sælge (tror jeg), men vi kan vel lave en 'låneaftale', hvor det er dine sål ænge du gider ha' dem. Bliver du træt af dem, kunne du sælge dem og skylde mig en flaske hverdagsvin. Ellers kan de komme tilbage på loftet til en anden får brug for dem. Santa, godt at høre at Sansui'en spiller som den skal. En enkelt pærer klar du sagtens. Jeg spændt på, hvor godt den egentlig lyder hos dig. PQR
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|