Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 11:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: beyer mc trafo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

så lige at der var et sæt til buy it now på ebay for 99$

de kan forbindes så de både kan spille SPU/ortofon m.fl. og fx Denon 103

Dejlig lyd for få penge

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Forbindes hvordan? Altså tilgiv min uvidenhed men der skal der mere til, ikk?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2009 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Jo der skal 4 hun phonostil, en omskifter mellem 50 og 200 ohm og et jorstik og helst en lille kasse og lidt behændig lodning. Ingen strøm det er passiv forstærkning

Jeg har købt en færdig samlet boks af ham der sælger dem, og den fungere bare fint - jeg er sikke på at han giver en wiring instruction hvis man beder ham om det - ellers skal jeg gerne tage et billede af min indmad

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Og det er med samme trafoer? Hvor meget er pris forskellen så? du kører med Denon 103?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Jeg gave omkring 250 dollar for den samlet - dog blev jeg af mystiske grunde kun trukket for 200

vedr. Beyer fra min tråd om min pladespiller samt nclaytons tekst:

Here's a moving coil step up unit made with a pair of Beyerdynamic transformers mounted in a little mahogany, poplar and brass box.  If you've seen my auctions for beyer 1:15 input transformers in the past, these are essentially the same transformers but in a solder pin rather than leaded case, and with a split primary (inside the plastic case, these have the exact same mu-metal shielding can as the bushing mount leaded transformers).  Because of the split primary these can be used either as 1:15 (primaries in series) or 1:30 (primaries in parallel) with the reflected input impedance as 200 or 50 ohms respectively.  The 200 ohm setting works well for the majority of low output moving coil cartridges, but you can select the 50 ohm setting if you have either a very low output cartridge or possibly are using a phono preamp with a bit less gain.  Note that 50 and 200 ohms are the input impedances of the box when connected to a standard 47K ohm phono preamp input, but are not necessarily related to the cartridge impedances this can be used with.  This can be used in one setting or another most low impedance/low output cartridges.

To insure that this will work well in your system, the left and right ground paths are kept separate.  This means that both are isolated from the chassis, which should be earthed to your preamp using the provided post.  The inside of the wooden box is fully shielded, and these will provide noise free performance.

This is a freshly assembled box, "new" except that the transformers were removed from other equipment.  I have a bunch of these transformers, and before making a box like this, I match them up first by production code, and then hand test them for matching gain (these transformers do pretty good in that sense...it's rare that I have to do very much by way of selection).

The high bidder should plan to pay the actual cost of shipping by your preferred carrier plus $1.50 to help with the cost of packing materials.  Payment may be made by check, money order or paypal.  Email if you have any questions.  Thanks for looking!

De endte med at koste mig et træk på ca. 950 kr. på min konto - mærkeligt med den pris burde de have været dyrere - jeg er ikke sikker på om jeg har købt noget fedt eller ej - men kassen er fed - så hvis de ikke lyder godt eller passer til min denon så ryger indmaden ud

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

ps - yep jeg kører med Denon 103 for enden af en SME 3012 - ind i Beyer og videre ind i Bellari rørriaa og derfra til en slukket Luxman L58A (bruger kun volumenknappen og med tonekontrol på bypass behøver jeg ikke strøm til den) derfra ryger signalet til effektforstærker og videre til Tannoy i duelund - det var telegram versionen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes