Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 22:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Sansui RA 500 tidsmaskinen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Sansui Reverberation Amplifier RA 500 er landet i vintageland og er allerede kommet til sin ret.

Et meget storsindet menneske fra dette forum har doneret maskine hertil - og med Frank Sinatras ord - I raise my glas and salute you" vil jeg takke meget for denne generøsitet.

Og hvorfor lige komme ind på "Old blue eyes"

Kompagnonen har en Sinatra cd-boks på kontoret som nogle gange er ved at tage livet af mig - dels fordi jeg hånden på hjertet ikke er fan af de storladne arragementer  og dels fordi jeg synes at pladestøjen, cigaretrøgen og flaskernes kliren helt er forsvundet i cd udgaven.

Nå - reveberations forstærken kom lige på en prøve mellem effekt og preforstærkeren og - skulle det vises sig da jeg trykkede på cd afspillerens play knap - lå Franky boy parat til at synge bukserne af damerne og drive mig af gårde

Men da jeg aktiverede Sansui-fjerde-timedelay-reverberations-enheden med det skønne regnbuede display - bredte der sig en lyd så tidstypisk for min barndom når mine forældre eller deres venner afholdt cocktail party - det var mega flash back - guldlighterne glimtede om kap med is-juvelerne i whisky sjuserne - de tætte røg tåger - de smukke kvinder med opsat hår så stort at der kunne skjule sig et helt form-franskbrød i det - ...barndommens trygge og ubekymrede tilværelse når de voksne morede sig og man var med på en kigger fra døren der stod på klem ind til stuen ....

det er sku fedt - så tak for den skønne RA 500 og Tak for at du kære giver har bragt Frank tilbage til fordums tiders pragt og vælde.

jeg ved ikke om jeg må afsløre den glade giver så jeg nøjes med et hint

http://www.feenixx.com/wip-aviation/images/c103-international_airlines_poster-201-72dpi.jpg

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

For yderligere at udfordre hifi verden er den nu kommet i selskab med nogle komponenter - et setup - der virkelig kan siges at været farvet nok i sig selv - lydmæssigt that is- så nu starter lyden i en CD104 fra philips - en urtids-cd kendt for sin opsampling fra 14 til 16 bits og dens heraf noget "analoge lyd i forhold til moderne CDafspillere via Sansui RA 500 til Quad 33pre og videre til Quad 303 effekt og ud i Rogers Ls3/5A højtalere - det vil sige et effektrin som er hyggeligt britisk uden de store basevner til et par BBC-skurvogns nearfield monitorer som via et 15 kgs delefiltre med hele 3 transformatorer - prøver at få nogle KEF mellemtoner til at spille stor bas i et kabenet på størelse med en skotøjsæske- hvilken pragtfuld sammenstilling af selvmodsigelser på en fredag morgen - og hvordan går det så - tja - en plade med John - ups undskyld en cd - Williams med guitar musik - som var lidt for kold og ren i det - blev ved svag reverb på et par trin - mere rummelig med mere krop uden at det lød kunstigt - tilgengæld blev Sara K mærkeligt - Stockfish laver jo ret fyldig lyd og selv om hendes 4 strengede guitar og nu afdøde Chris' seks strengede ditto ikke tog skade af lidt reverb var det dog unødvendigt og helt galt gik da også da Sara K istemte med sang og lød som om huns stod midt i en fodgængertunnel under ringevej 3 - så hvad kan vi så lære af det - finder I kære vintagefolk sådan en sjov ting som en RA 500 så tag den med jer - giv den kærlig omsorg og et godt hjem det fortjener den - og brug den med måde når behovet dukker op og husk at den skulle i finde på at være glade båndamatører jo også kan kobles på foran spole- eller kassette båndmaskinen og her give real old school fylde til et spor eller to. - og hermed back to work og en rigtig god fredag til alle - dog vil jeg ikke garatere at jeg ikke i ny og næ skal ind og tænde for RA 500 blot for at se på dens dens charmerende regnbuefarvede lysdisplay - ægte surround af den mekaniske art i en en vintageperle.  

747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Hej glad for at den faldt i din smag og overlevede turen :-)
jeg var ret nervøs for fjederen   

Det er en ganske sjov sag og langt mere brugbar end man skulle tro.
Det er også min oplevelse at det er en meget naturlig rumklang som virkeligt kan finindstilles.
Rygtet siger At RA-500 er noget af det eneste der kan skabe lyden fra Beach Boys Pet sounds album ?
Og ja man kan kun blive glad af det syrede regnbuelys
Jeg håber der dukker en original sansui knap op. kassen har aldrig være åbnet det har der aldrig været grund til :-)
KRAM!

Jeg vil lige nævne at dit bånd lyder fantastisk på min denon jeg er glad for at jeg fravalgte dolby.
Støjniveauet er så lavt at dolby kun kan ødelægge.

Nu har jeg jo Afsløret mig selv.
Der er hverken noget freudiansk over mit brugernavn eller indblandig af diverse krakkede luftselskaber

Det er såmænd bare mit medarbejdernr fra min læretid :-)

Jeg er oprigtig glad for at den fik det rette hjem

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

747DK skrev:
Hej glad for at den faldt i din smag og overlevede turen :-)
jeg var ret nervøs for fjederen   

Det er en ganske sjov sag og langt mere brugbar end man skulle tro.
Det er også min oplevelse at det er en meget naturlig rumklang som virkeligt kan finindstilles.
Rygtet siger At RA-500 er noget af det eneste der kan skabe lyden fra Beach Boys Pet sounds album ?
Og ja man kan kun blive glad af det syrede regnbuelys
Jeg håber der dukker en original sansui knap op. kassen har aldrig være åbnet det har der aldrig været grund til :-)
KRAM!

Jeg vil lige nævne at dit bånd lyder fantastisk på min denon jeg er glad for at jeg fravalgte dolby.
Støjniveauet er så lavt at dolby kun kan ødelægge.

Nu har jeg jo Afsløret mig selv.
Der er hverken noget freudiansk over mit brugernavn eller indblandig af diverse krakkede luftselskaber

Det er såmænd bare mit medarbejdernr fra min læretid :-)

Jeg er oprigtig glad for at den fik det rette hjem

Der er noget stort aover at forære noget væk synes jeg. Smukt gjort. Selv har jeg også været den glade modtager af
tingende. Desværre har jeg sjældent noget at give væk, ud over lidt kabler osv. Men det er der jo også nogen der står og
mangler Men der findes mange storsindet mennesker. Min Lenco har jeg fået, min Nak 600 har jeg fået osv. Det er fedt
der findes sådanne mennesker. Dem er du en af jo

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

hellere forære til den rette end sælge til den forkerte :-)

Syntes det var velfortjent idet at det var r-l-b der havde alt arbejdet med stafetten.

jeg har desværre ikke en ekstra på lager :-)

ja det er rart at vi kan hjælpe hinanden.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes