| Forfatter |
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dagens fangst. Ikke dårligt hvis jeg selv skal sige det.
På billede ses:
Luxman PD121, desværre uden arm
Siemens klangfilm? Model, hvis nogen ved det? PQR?
Stax headshell med Grado GT PU
Det er jo ikke noget loppefund, men det er nu billigt nok.
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dén pladespiller er efter min mening rigtig fed og fantastisk flot (men det ved du jo!) - det vil klæ' den med en flot SME-arm synes jeg!
Jeg skaffede engang for mange år siden sådan en 121'er til en god kammerat - og har forsøgt at "få den tilbage" lige siden - (øv)
Siemens-amp'en er jo PQR's felt - måske han kommer på banen her?
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til lykke LouBP med alle fundene. Jo, Siemens Klangfilm 2000 fremviseren med monoforstærker er af samme type som mine. - Har den et el84 og 2 EF40 rør under dækslet er det en SE version (Smf V 4b) som mine
- har den et el84 og 2 EF86 rør under dækslet er det også en SE version (Sf V 6,4), som dog skal modificeres for at blive til hifi
- har den den 2 el84 er det en PP (sf V 6.7 - pushpull) og det er kræs
Der findes også andre modeller, som du kan læse her: http://www.tube-classics.de/TC/Klangfilm/2000amps/2000amps.h tmDu bør ikke fyre op under den uden videre. Den bør variac'es langsomt op, evt. ved hjælpe en gravis større elpære i serie. PQR Edit: når jeg ser på dit billede ligner det en af SE-versionerne. Er den som min og bliver du træt af den - er jeg måske med på en byttehandel: mine er nemlig ikke helt ens og der skal jo to til stereo! Der findme
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sørens også, det var sådan en med et el84 og 2 EF86 rør under dækslet. Hvad består modifikationen i?
Arhh. Det kunne man jo se. Det ser jo faktisk latterligt nemt ud at klippe to dimser ud og lodde den gule om. Hmm. Nu
mangler jeg bare en til.
@FredMarantz: Bedre nu?
Lenco'en står ikke uden arm, den er med min nye Formula i stedet, og stanton Pickup. Et billede for god ordens skyld.
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det så jeg. Er det noget med at man også skal ændre et eller andet hvis man gerne ville kunne sætte strøm til uden
filmfremviser delen? Mente da du havde får din skildt ad, det kan jeg sku ikke lige gennemskue? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Nej det så jeg. Er det noget med at man også skal ændre et eller andet hvis man gerne ville kunne sætte strøm til uden
filmfremviser delen? Mente da du havde får din skildt ad, det kan jeg sku ikke lige gennemskue? |
|
|
Der skal laves en netbrønd, hvor det 5-6 benede overgangsstik sidder nu og der skal lave en rca(phone), hvis man skal bruge den som effektforstærker, hvilket den angiveligt er bedst til. Forforstærkerdelen er vist ikke noget at skrive hjem om. Er du tålmodig, kan du komme og se, hvordan jeg gør, når jeg en gang når til det. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Sørens også, det var sådan en med et el84 og 2 EF86 rør under dækslet. Hvad består modifikationen i?
Arhh. Det kunne man jo se. Det ser jo faktisk latterligt nemt ud at klippe to dimser ud og lodde den gule om. Hmm. Nu mangler jeg bare en til.
@FredMarantz: Bedre nu?
Lenco'en står ikke uden arm, den er med min nye Formula i stedet, og stanton Pickup. Et billede for god ordens skyld.
|
|
|
Ja- Dét..var meget bedre - huha, hvor lækker!
Vedr. Opkørsel på variac, så skal du være sikker på, at dine netforbindelser (230V til forstærkeren er gode og uden fikumdik - samtidig skal du sikre dig, at dine højttaslerforbindelser til selvsamme forstærker er i orden og utvetydige.
Sluttelig vil jeg gerne lige nævne, at hvis du laver en opkørsel (variotrafo)- eller for den dags skyld en hvilken som helst laver den, så skal du, når nu det er en rørforstærker , sikre dig, at der er tilkoblet højttaler under processen, da skidtet i værste fald kan gå i stykker, hvis du ikke har gjort det.
Jeg hjælper dig gerne mod at du kommer her og drikker noget kaffe!
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
LouBP skrev:
filmfremviser delen? Mente da du havde får din skildt ad, det kan jeg sku ikke lige gennemskue? |
|
|
Der skal laves en
netbrønd, hvor det 5-6 benede overgangsstik sidder nu og der skal lave en rca(phone), hvis man skal bruge den som
effektforstærker, hvilket den angiveligt er bedst til. Forforstærkerdelen er vist ikke noget at skrive hjem om.Er du tålmodig,
kan du komme og se, hvordan jeg gør, når jeg en gang når til det.PQR |
|
|
Det vil jeg meget gerne, kan jeg nå at finde to, kan vi måske følges ad i processen  Siden jeg nu har den der "mindst
hifi", er det vel den der er billigst.
fredmarantz skrev:
LouBP skrev:
Sørens også, det var sådan en med et el84 og 2 EF86 rør under dækslet. Hvad
består modifikationen i? Arhh. Det kunne man jo se. Det ser jo faktisk latterligt nemt ud at klippe to dimser ud og lodde den
gule om. Hmm. Nu mangler jeg bare en til. @FredMarantz: Bedre nu?
Lenco'en står ikke uden arm, den er med min
nye Formula i stedet, og stanton Pickup. Et billede for god ordens skyld.
 |
|
|
Ja- Dét..var meget bedre - huha, hvor lækker!
Vedr. Opkørsel på variac, så skal du være sikker på, at dine netforbindelser (230V til forstærkeren er gode og uden
fikumdik - samtidig skal du sikre dig, at dine højttaslerforbindelser til selvsamme forstærker er i orden og utvetydige.
Sluttelig vil jeg gerne lige nævne, at hvis du laver en opkørsel (variotrafo)- eller for den dags skyld en hvilken som helst
laver den, så skal du, når nu det er en rørforstærker , sikre dig, at der er tilkoblet højttaler under processen, da skidtet i
værste fald kan gå i stykker, hvis du ikke har gjort det.
Jeg hjælper dig gerne mod at du kommer her og drikker noget kaffe!
Vh
Freddy
|
|
|
Når nu du tvinger mig på den måde, så er det svært at sige nej  Jeg har desværre heller ikke nogen variabel, elelr
hvordan de hedder.
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Dagens fangst. Ikke dårligt hvis jeg selv skal sige det.
På billede ses: Luxman PD121, desværre uden arm Siemens klangfilm? Model, hvis nogen ved det? PQR? Stax headshell med Grado GT PU
Det er jo ikke noget loppefund, men det er nu billigt nok.
|
|
|
Fed fangst Især Lux´en!! "I wonder why?" __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er dælme flot den pladespiller !
Håber den spiller godt __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
LouBP skrev:
Dagens fangst. Ikke dårligt hvis jeg selv skal sige det. På billede ses: Luxman PD121,
desværre uden arm Siemens klangfilm? Model, hvis nogen ved det? PQR? Stax headshell med Grado GT PU Det er jo ikke
noget loppefund, men det er nu billigt nok.
http://i47.photobucket.com/albums/f179/LouBP/DSC01
753.jpg
|
|
|
Fed fangst Især Lux´en!! "I wonder why?" |
|
|
thuekay skrev:
Den er dælme flot den pladespiller !
Håber den spiller godt |
|
|
Ja den er sgu smuk. En af de smukkeste pladespillere, synes jeg. Nu skal den bare gennemrenses. Den spiller godt, Luxman
laver nogle gode direkte drev. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er vild med den pladespiller, Luxman laver virkeligt nogle smukke pladespillere, og især i lyset af vintage mødet hvor den smukke Luxman pd-444 var til stede, så kunne jeg også godt tænke mig en luxman pladespiller.  - selvom jeg er glad for min PL-71 jeg håber den spiller smukt, men se om du ikke kan skaffe et original hængsel til den, så du kan få et låg på!
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |