Fik mig den anden dag taget sammen til at lægge et bud på en Kenwood kt 615 tuner jeg havde set til salg på DBA. dagen efter fik jeg en mail med accept af budet, og efter en kort samtale over telefonen, blev et tidspunkt aftalt om afhentning af "dyret".
Meningen med købet var egenligt, at jeg var træt af kun at lytte til DAB ( lyder jo af l###!) og ville have mig en FM tuner igen, og da jeg så Kenwood´en til salg huskede jeg svogerens Luxman reciever, der spillede så englene sang. Efter en ganske kort køretur (bor i Viborg) til den idylliske Beliggenhed mellem Hald og Dollerup, bankede jeg på hos... ja i har jo nok gættet det, pqrannes. Kendte dog ikke Peter, da jeg lige er flyttet til viborg mellem jul og nytår 2008. Penge skiftede hænder efter en kort snak om hifi og vintage, og jeg kørte hjem med min "nye" tuner.
Vel hjemme fik tuneren en rengøring, både udvendigt og indvendigt (ikke fordi den var beskidt, men så kommer man rundt i alle hjørner og ser om noget skal rettes, repareres eller andet) Det var egenligt meningen at den skulle modes med nye filtre og deslige, men man skal jo lige høre "dyret" først, så man kan danne sig et indtryk af lydbilledet. Og nu kommer det......
Hold da kæ#t den lyder godt! der er selvfølgelig ingen "plastikkasse" lyd over den, men blev nu overrasket.Da jeg tændte den, og fik fundet en station ,var første nummer ud af højtalerne More Than A Feeling med Boston, snak lige om nostalgi!
Tak til Peter for at ville skilles fra den, men mener at have læst mig til at du vist heller ikke kommer til at mangle den....
hilsen Flemming

som man kan se passer den jo endda ret godt til min Vincent Forstærker

vist det eneste andet vintage jeg har, en SME Series III arm fra 80, sidder på en MEGET rød Rega Planar 2 plint jeg købte for 165kr i en genbrugsforretning ( blev nødt til at male den da den dælme ikke var køn! )
Hov! har forresten osse en Aristona rørradio fra 53´ men den er i udlån til min far, da jeg har stue og køkken i et og derfor ikke rigtig har plads til den.